Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äitini käyttäytyy näin?

Vierailija
07.02.2017 |

Haukkuu minulle ihmisiä ja sitten kuitenkin on heidän ystävä facesSa ja laittaa heille julkisesti positiivisia viestejä?

Tekeekö ihmiset tätä paljonkin? Minä en tajua.

Mua kamalasti ahdistaa tuo äitini käytös. En edes haluaisi kuulla hänen paskajuttujaan. En jaksaisi olla tekemisissä koko naisen kanssa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se todella haukkumista vai vain äitisi tapa puhua muista luottamalleen ihmiselle?Esitä hänelle lisäkysymyksiä, miksi hän ajattelee tai sanoo ystävistään näin. Voit tarvittaesssa myös haastaa äitisi kommentit kysymällä tarkemmin, mitä väärää muiden tekemisissä on, onko hän itse täydellinen jne. Minusta ei asia ole niin hirveän vakava, etenkin kun hän käyttäytyy salonkikelpoisesti fb:ssä.

Joskus vanhemmat naiset sanovat ilkeyksiä, koska he eivät ole aiemmin "saaneet" sanoa mitään kielteistä. Vanhemmat naiset on opetettu kilteiksi, ja sitten kun kerrankin saa sen suoraan sanomisen rohkeuden ja tunteen,  vallan tunne on koukuttava. Naiset oppivat myös erityisesti naisvaltaisilla työpaikoilla puhumaan toisen selän takana pahaa ihmisten henkilökohtaisista asioista. Kyse on usein kateudesta esim. siitä, että jollain on koulutetumpi tai vauraampi mies jne. Itse koin aikoinaan pöyristyttäviä hetkiä pankissa. Heti kun eräs kaunis virkailija käänsi selkänsä, alkoi tahditon puhuminen hänestä. Se työrupeama opetti minulle paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni toimii noin, tosin yleensä niistä kavereista ja tutuista valitetaan jollekin ystävälle tai vaikka omalle siskolle, ei niinkään omille lapsille.

Eihän tuo kovin kivaa ole, mutta toisaalta, harva pitää kivana möläytellä päin naamaa mitään ikävää ja jos tietyt asiat ärsyttää kuitenkin, se purkautuu tuollaisena seläntakana puhumisena.

Eri asia on se, onko lapsen syytä olla vanhempansa "kaveri", jolle tuollaisia asioita jauhetaan. Toki aikuinen lapsi voi varmaan sanoa ihan ystävällisesti et muut puheenaiheet kiinnostaa enemmän kuin äidin kavereiden arvostelu.

Vierailija
4/7 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimenomaan äitini luo kitkaa myös minun ja näiden haukkumiensa ihmisten välille. Jos olen ollut esim jonkun sukulaisen kanssa tekemisissä, äitini alkaa arvostella tätä sukulaista. Ja minulle tulee syyllinen olo, koska olin heidän kanssa tekemisissä. Ihan kuin en olisi saanut olla. Äiti myös utelee kamalasti mitä teimme, puhuimme jne. Mua vaan ahdistaa. En edes kunnolla tiedä mistä tämä ahdistus tulee 😔

Vierailija
5/7 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/7 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin meidän suvun naiset. Täti X on lapseni kummi ja vuoronperää mummot y ja z, sekä tädit a,b ja c vetävät herneitä nenään jos olemme olleet kummitädin kanssa tekemisissä. Utelevat ja arvostelevat. Tätä kaikkea tekevät kyllä muidenkin selän takana. Oma äitini haukkuu jopa minua sukulaisille vaikka ihan normi-ihminen, jopa tylsä, olen.

Vierailija
7/7 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nimenomaan äitini luo kitkaa myös minun ja näiden haukkumiensa ihmisten välille. Jos olen ollut esim jonkun sukulaisen kanssa tekemisissä, äitini alkaa arvostella tätä sukulaista. Ja minulle tulee syyllinen olo, koska olin heidän kanssa tekemisissä. Ihan kuin en olisi saanut olla. Äiti myös utelee kamalasti mitä teimme, puhuimme jne. Mua vaan ahdistaa. En edes kunnolla tiedä mistä tämä ahdistus tulee 😔

Ihan ymärrettävää, että välikäteen joutuminen aiheuttaa ahdistusta, samoin kaksoisviestinnän seuraaminen läheltä vuosien ajan. Some mahdollistaa ilmiön esiintulemisen eri tavalla kuin yksityiset puhelut ja kirjeet ennenvanhaan.

Jos arvelet, että äitisi pystyy keskustelemaan asiasta, kysy häneltä syytä pahoihin puheisiin.