Naisystäväni on "kilahtelija" ja riidanhaastaja
Seurustellaan nyt kuudetta kuukautta ja huuman jälkeen alkaa naisen todellinen luonne tulla esiin. Kiukuttelua, mököttämistä, huutamista, vittuilua ja erolla uhkailua. Kiihtyy nollasta sataan erikoisen nopeasti ja sitten jäähtyessään on kun ei mitään olisi tapahtunut. Mainitsikin että muutama viime suhde on kaatunut siihen kun ei eksät ole häntä kestäneet.
Tasapainoisena ihmisenä tämä on hyvin raskasta ja haastavaa. Nainen tiedostaa raivostuvansa mitättömistä asioista ja pitää sitä typeränä, mutta ei omien sanojensa mukaan voi sille mitään.
Ajatuksia, neuvoja, mielipiteitä? Miten tällaista persoonaa jaksaa? Voiko suhteesta tulla mitään?
Kommentit (41)
Miksi pitäisi jatkaa? Kuvittele tilanne, että menette naimisiin ja muutaman kymmenen vuoden kuluttua sinulla on samanlainen kiukutteleva ja kilahteleva keski-ikäinen muija siellä kiljumassa.
Kuulostaa yhseltä tutultani. Ei tuota kaavaa saa rikottua, en usko. Olen itse kokenut nahoissani raivarinsa, parisuhteessa en pystyisi olemaan kanssaan.
Joko asetat rajat ja teet selväksi, ettei moinen käy. Jos ei onnistu, ota hatkat.
En jaksaisi. Inhoan kaikenlaista draamaa ja mekkalointia, enkä todellakaan halua olla parisuhteessa minkään temperamenttisen temppuilijan kanssa. Olen itse tyyni ja rauhallinen luonne, enkä voi ymmärtää kiukuttelua ja riitaa.
Onko mustasukkainen? Sekin liittyy yleensä tuohon ihmistyyppiin...
Erolla uhkailua? Toivottavasti on vain jotain alun epävarmuutta... Olet kyllä kärsivällinen, kun jaksat moista katsella... Itse tuskin jäisin odottelemaan ihmettä. Mutta annan saman neuvon kuin kaikkiin parisuhdeongelmiin: puhukaa, puhukaa ja puhukaa.
Minulla on äärimmäisen huonoja kokemuksia kilahtelevista tuuliviireistä. En voi suositella kellekään.
Eroa ja ota kokemus hienona elämänopetuksena.
Eli seuraavan kerran naisiin tutustuessasi osaat kiinnittää persoonaan ja luonteeseen enemmän huomiota. Moni vanhempikin mies on jäänyt sille kehitysasteelle, että katsovat vain ulkonäköä eivätkä tajua, että naiswt ovat ihmisyksilöitä ja kaikki keskenään erilaisia ja että sen ulkokuoren.mukana tulee yksilöllinen persoona...
Perusluonnetta on vähän vaikea ihan pysyvästi muuttaa, mutta toki ihminen pystyy oppimaan muitakin käytösmalleja kuin sen yhden.
Itse olen vähän samanlainen ja minulla ihan ikä on tuonut rauhallisuutta ja harkintaa käytökseen. Toki yllättävät ikävät tilanteet aiheuttavat edelleen ns. kilahtelua. Niin ja nälkäisenä ja väsyneenä olen kiukkuinen, jos joku asia ärsyttää - mies onneksi tietää sen jo eikä meillä käsitellä mitään ikäviä asioita silloin 😂 Sitä en sitten tiedä miten "rankkaa" se miehelle on, mutta kyllähän meistä jokaisella on hetkiä, jolloin ei kannata tulla härkkimään mistään tai menee hermo.
Päästelee paineitaan sun kustannuksellasi. Toi on vallankäyttöä ja olet jo nyt alisteinen. Eipä tuota naista huvita muuttua. Älä ole liian kiltti. Tuommoselle pitäis laittaa rajat samalla mitalla. Jos et jaksa räyhätä, anna mokoman olla. Tyttärille tuommoiset on piruja.
Itse mietin juuri samaa samanlaisessa tilanteessa. Jaksaahan tätä aikansa, mutta jos tosiaan toisella ei ole motivaatiota ratkaista asiaa niin hiukan huonoltahan se näyttää. Jotkut sanovat että ihmiset eivät pahemmin muutu, mutta jos kyseessä on joku mielenterveysongelma, niin kyllä kai niihin hoitoakin olisi halutessa saatavilla.
Sun tyttöystävä on epävarma teistä ja tulevaisuudesta... Oletko pyytänyt tyttöö lähtemään psykologille juttelemaan sen käytöksestä?
Mulla on sama tilanne poikaystävän kanssa olemme kohta 2 vuotta yhdessä ja mä aloitan riidat jos olen epävarma tai tunnen en ole riittävän hyvä poikaystävälleni eli testataan kelpaanko vaikka tietäisin että kelpaan silti tunnen tyhjyyttä... Poikaystäväni käyttäytyy asiallisesti siihen asti kunnes sillä menee hermot, sitten kun itken kyyneleitä tajuan meneväni yli sitten mieheni sanoo ei krokotiilin itku auta mitään... Silti vaikka saisimme selvitettyy käytökseni jatkuu ja jatkuu
Olen käynnyt juttelemassa näistä asioista koulun psykologille ja psykiatrille sanoneet että mun pitää tehdä muutos, mutta muutos ei synny hetkessä... Siksi pelkään aiheutan meille pysyvän eron :(
Minäkin huomaan yliväsyneenä ja hormonijuttujen takia räksyttäväni. Jos minulla olisi kumppani, pitäisikin hänen olla suht järkevä ja asiallinen tai putkassa oltaisiin kaikki;)
Ehkäpä sinussakin kuitenkin jokin syy on, arvon ap, kuten niissä muissakin. Ja on se kummallista etteivät ihmiset puhu toisilleen mutta sitten kyllä kaikille muille nillitetään vitunpaskaämmästä.
Ei kaikista ole suhteeseen just nyt mutta ehkä sitten joskus...
Vierailija kirjoitti:
Sun tyttöystävä on epävarma teistä ja tulevaisuudesta... Oletko pyytänyt tyttöö lähtemään psykologille juttelemaan sen käytöksestä?
Mulla on sama tilanne poikaystävän kanssa olemme kohta 2 vuotta yhdessä ja mä aloitan riidat jos olen epävarma tai tunnen en ole riittävän hyvä poikaystävälleni eli testataan kelpaanko vaikka tietäisin että kelpaan silti tunnen tyhjyyttä... Poikaystäväni käyttäytyy asiallisesti siihen asti kunnes sillä menee hermot, sitten kun itken kyyneleitä tajuan meneväni yli sitten mieheni sanoo ei krokotiilin itku auta mitään... Silti vaikka saisimme selvitettyy käytökseni jatkuu ja jatkuu
Olen käynnyt juttelemassa näistä asioista koulun psykologille ja psykiatrille sanoneet että mun pitää tehdä muutos, mutta muutos ei synny hetkessä... Siksi pelkään aiheutan meille pysyvän eron :(
Sinä tiedostat ongelman ja haluat muuttua. Se on jo paljon. Usein muutokseen tarvitaan asiantuntijoiden apua ja terapiaakin ja se ei tosiaan yleensä tapahdu hetkessä. Tsemppiä!
Mites E - pillerit, ovatko käytössä? Voivat saada muuten tasaisen naisen käyttäytymään omastakin mielestään holtittomasti.
Kaikkiin tämä ei päde mutta niiden käyttö kannattaa varmaan miettiä uusiksi.
Ei ne stereotypiat hulluista naisista ihan tyhjästä ilmeisesti tule...?
Miksi sinä kilahdat hänen kilahtamisestaan? Etkö osaa olla tunteeton niin kuin haluat tytön olevan?
Hormoonit saavat ainakin pms aikaan kilahtamaan. Ja sitten on olo kuin 'miksi olinkaan vihainen' ja kaikki on taas hyvin. Ihan haluat tyttöystäväsi muuttuvan mutta voit vain muuttaa omaa suhtautumistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tiedostat ongelman ja haluat muuttua. Se on jo paljon. Usein muutokseen tarvitaan asiantuntijoiden apua ja terapiaakin ja se ei tosiaan yleensä tapahdu hetkessä. Tsemppiä!
Kiitos, kun tässä ei olla vihollisia tai en tahdo tehdä poikaystävästäni vihollistani. Käytökseni alkoi muuttumaan kun aloin syömään e-pillereitä, mutta tiedostan että osaan olla muutenkin riesa ilman mitään kemikaalisia aineita. Tämä sai silmäni avamaan on tehtävä muutos sisäisesti ei ulkoiset asiat voi minuu muuttamaan ei edes poikaystäväni pysty auttamaan se on tullut selväksi muutos on tultava itsestään. Olen kieltänyt että ei se musta johdu kun riitelen, kun oikeasti johtuu... E-pillerit pitää vaihtaa johonkin muuhun.
Poikaystäväni on ymmärtänyt e-pillerit ovat muuttaneet mun käytöstä aika paljon.
Itse tiedän jos olen ilman e-pillereitä käytökseni voi muuttua jos haluan tehdä muutoksen. Kaikki on minusta kiinni.
Ap, haluan sanoa että sun tyttösi pitää mennä puhumaan ammattiauttajalle. Kohta olet itsekin väsynyt turhiin riitoihin missä ei ole päätä eikä häntää, jos haluat olla tyttösi kanssa pistä lujemmat rajat ettet mene mukana kuoppaan... Voimia sinulle ja teille kaikille ❤
Päästään pipi, siis nainen, et sinä. Oikein kovalla motivaatiolla mahdollisuus muuttua, mutta kun sitä ei näytä olevan, niin suosittelisin siirtymään seuraavaan. Ei tuommoista oikeasti jaksa.