Ihan oikeasti, työttömyys on täysin oma vikasi
Työpaikkoja auki 50-60 tuhatta. Kyllä joku tärppää. Miksi valitat? Kuka tahansa voi saada työn.
Kommentit (42)
jaa. keksi jotain uutta ja omaperäistä. 0/5
Niin mutta kun se ei mene niin että ne parhaimmat olisivat töissä ja miten sitten motivoida itsensä kun tämän tajuaa?
Minun työttömyyteni on sinun vikasi. Kuinka ajattelit sovittaa tämän vääryyden?
Joillekkin on näköjään uponnut porvaripäättäjien propaganda hyvin.
Työttömiä taas on satoja tuhansia eli miten nuo työpaikat riittää kaikille?
Vanha, väsynyt ja kulunut provo. 0/5.
Tuo "työttömät ovat vain laiskoja" trollaus on todella kulunut juttu.
Minun työttömyyteni johtuu ihan siitä että pomo hölmöili firman suunnan ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ilmoitettu asiattomaksi.
Siinähän pahoitat mieltäsi, mutta aloituksessa on kylmä fakta. Niitä töitä kyllä on. Sääli, että jotkut voivat noin pahoin, kun mainitsee sanan "työ"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin Johannes sinun työkyvyttömyyseläkeläisyytesi on oma valintasi. Kuka tahansa voi olla terve jos huolehtii itsestään. Korkki kiinni ja töihin siitä!
Minä olen 16-vuotiaasta asti tehnyt töitä ja aina niitä saanut, kun olen hakenut. Mammakin voisi vauvapalstan sijaan lähteä selaamaan avoimia työpaikkoja.
Ap
No miten se on oma vika, ettei saa työpaikkaa, jota hakee ja johon vieläpä olisi mielestään sopiva? Tuolla sitä mol.fi -sivuilla edelleen ilmoitellaan paikasta, johon mielestäni sopivin mainiosti.
Mutta mikäpä siinä, kokeilen noita lääkärin paikkoja seuraavaksi. Tsekkasin juuri työkkärin oma asiointi -sivuni, ja siellä minulle suositellaan työvoimapoliittista koulutusta "Lääkärin suomi 2". Näköjään ei haittaa, etten ole lääkäri, en harkinnutkaan sen alan opintoja. Voihan sen aloittaa vaikka suomea opiskelemalla. Tyhmyyttäni tai laiskuuttani en vain ole niitä töitä tähän mennessä tullut hakeneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä taas on satoja tuhansia eli miten nuo työpaikat riittää kaikille?
No miksi ei voi aloittaa niistä mitä on jo auki? Miten on kertakaikkiaan mahdollista että kymmeniä tuhansia työpaikkoja on auki jos työttömiä on satoja tuhansia joten luulisi että tuosta määrästä riittäisi täyttämään nuo avoimet työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin Johannes sinun työkyvyttömyyseläkeläisyytesi on oma valintasi. Kuka tahansa voi olla terve jos huolehtii itsestään. Korkki kiinni ja töihin siitä!
Minä olen 16-vuotiaasta asti tehnyt töitä ja aina niitä saanut, kun olen hakenut. Mammakin voisi vauvapalstan sijaan lähteä selaamaan avoimia työpaikkoja.
Ap
Alkoholistin harhoja. Kyllähän se jatkuva ryyppääminenkin toisaalta työstä käy.
Tarkoitatko Suomen työttömyyttä vai ihan globaalisti?
Tark.odott.nimim. "Syyllinen"
EIPÄ olekaan. Jos nyt menen ja haen töitä niin ei heru, olen 50 vuotias ja moniallerginen ja sairauksinen. Pitää olla KELAN perusrahalla lopun elämää. NIIN.
Minulle on ihan sama, onko syy minun tai jonkun muun. Eipä se tilannetta muuta, joten en koe syyllisyyttä.
Sitä vaan mietin että helvettiäkö joku ap stressaa muiden työttömyydestä tai töissä olemisesta. Hoitaisi vain omat kuvionsa ja olisi hissun kissun.
Uudenkaupungin autotehtaalle etsittiin työntekijöitä. Työpaikkoja on 250 joten luulisi että ne saadaan helposti täytettyä. No niitä haki 2600 ihmistä.. Ja siinä kävi niin ettei löytynyt sopivaa työntekijää vaikka tuo homma on sellaista johon on helppo kouluttaa. Työnantajat on vaan niin nirsoja, sit rekrytoivat jostain puolasta duunareita ja niistä saa kivasti jotain tukiakin kun palkkaa ulkolaisen jne. puhumattakaan pienemmästä palkasta. Joten ei todellakaan ole työttömien vika jos työnantaja päättää olla palkkaamatta http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000005072656.html
Niin ja tyhmyys on ihan omaa syytä.