Mitä erikoisia pukeutumistapoja sulla on?
Mä en käytä juuri koskaan pitkähihaista tai neulepaitaa. Nytkin pakkasta -15 ja kotona olen t-paidassa. Äsken kävin lenkillä, T-paita ja kevyt toppatakki päällä. En myöskään käytä koskaan mitään huivia koska tuntuu että kuristun siihen.
Kommentit (33)
En käytä koskaan ulkotakin alla mitään paitaa. Paitsi sillon jos menen esim. jonnekin kyläilemään, kun yleensä ainakin on tapana riisua se takki naulakkoon... :D Mutta muuten en käytä. On rennompi fiilis, kun ei ole paitaa "ahdistamassa" takin alla.
En myöskään käytä koskaan pikkuhousuja. Paitsi tässäkin vain silloin, kun on kuukautiset, koska käytän siteitä ja ne pitää saada "liimattua" niihin housuihin kiinni.
Olen tiennyt tämän ennenkin, mutta tämän ketjun myötä kirkastui, miksi näytän aina väärin pukeutuneelta. Suurin osa muista naisista on kuumaverisiä ja he pukeutuvat t-paitoihin, mekkoihin ja muihin niukkoihin vaatteisiin. Minulla on aina monta kerrosta vaatetta päällä, koska palelen muuten. Ei onnistu mikään siisti toimistopukeutuminen, jossa olisi toppi ja jakku. Ei, pitää olla pari pitkähihaista ja pari villapaitaa, ja pahimmillaan kynsikkäät kädessä, jotta voi näpytellä tietokonetta.
Vältän alushousujen käyttöä, Joko ne hankaavat tai menevät peppuvakoon, ja saan niiden kanssa helpommin hiivaa - materiaalista riippumatta. Puen sukkahousut saumat ulospäin, jos sauma on varpaiden kohdalla. Sukkahousuni ovat aina puuvillaa, koska nylonien kanssa iho alkaa jostain syystä kutista sietämättömästi.
Mulle vain puuvillaa 100%. Keinokuidut hiostaa ja menee heti rumiksi.
En pysty käyttämään kaarituellisia rintsikoita. En omista enää yhtiäkään. Sellaisia tukevia toppeja vaan.
Käytän alushousuina ainoastaan sloggi-alushousuja. Olen tosi tarkka mukavuudesta. Mulle ei mitään h&m-persevaossa olevia hepeniä.
Olen tällanen poikatyttö, joten vihaan mekkoja ja varsinkin hameita! 😝
Arki kuluu yleensä vaan töissä ja joka aamu mulla on suihkun jälkeen rutiinina pukea eka alusvaateet, sit toppi, jogapantsit (parhaat välihousut), sukat, työhousut ja joku paita tai huppari. Joka päivä samalla kaavalla. 😁
Haluaisin käyttää koruja ja kelloja, mutta aina kun mulla on jotaki ylimääräistä, niin alkaa ahdistaa. (Kihlasormusta en pitäis varmaan juuri koskaan) 😄
Jaa tulipa mieleen vielä se, että tunnen tietynlaista mielihyvää, kun sukat on jonku toisen vaatteen kanssa samanväriset. 😅
Viikonloppuisin ja vapaapäivinä oon pelkäl yöpaidalla ja alkkareilla + legginsseillä. ;p
Se on parasta ku saa olla ilman rintsikoita ja rennolla paitulilla!
Villasukat tai ei sukkia ollenkaan, eikä sillä ole niin väliä ovatko vaatteet ihan puhtaat tai edes ehjät. Hyvin olen toimistotyössä pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käytä juuri koskaan pitkähihaista tai neulepaitaa. Nytkin pakkasta -15 ja kotona olen t-paidassa. Äsken kävin lenkillä, T-paita ja kevyt toppatakki päällä. En myöskään käytä koskaan mitään huivia koska tuntuu että kuristun siihen.
Inhoan kerrospukeutumista, en voi sietää mitään pitkähihaista pitkähihaisen neuleen alla. Alemman kerroksen hihat on aina rutussa ja kierossa ja kinnaa. Inhoan myös sukkahuosuja farkkujen alla.
Kaulassa sen sijaan on pakko olla jonkinlainen huivi vähänkin viileämmällä.
Inhoan vöitä housuissa, vyötärön pitää istua ilman vyöllä kiristämistä.
Mä olen huivilady.
Se alko, kun lapset olivat pieniä. Kaikista huiveista sai aina kantoliinan tarvittaessa sidottua. Huivit silloin oli lasten peittoiksi varattuja tai juurikin kantoliinoiksi, menivät pieneet tilaan jne. Sitten aloin huomaamaan, että veto käy hartioihin ja huiveista tuli arkipäivää.
Niitä on kymmeniä, satoja?, ohutta, paksua värikästä, synkkää..
Pukeudun muuten mustasti ja korut on hopeaa. Pitkät maantienharmaat hiukset. Huivit tosiaan tuo väriä elämään. Tykkään sisustaa värikkäästi, mutta nyt opettelen kulkemaan värit päälläni. Terrakottaa ja muita ihania auringon polttamia värejä, tumma turkoosia.
PS. ehkä ne on kuitenkin noi kilisevät hopea korut ja se, että mä otan/peitän/leikkaan kaikki merkit pois, jos sellaisia edes käyttäisin. Mutku Dr. Martensenit on kivoi........ Vastatakseni APn kysymykseen. :D Hyvää yötä.
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää vaatteiden niskalappuja koska ne kutittavat ja hiertävät ihoon jäljet. Leikkaan tai ratkon ne aina pois ennen käyttöönottoa, oli vaate sitten minkä hintainen tahansa.
Minäkin leikkaan kaikista vaatteista kaikki ne ainakin isommat laput ja henkarilenksut (poislukien takit tms) enkä ole ikinä ajatellut että se olisi poikkeava tapa
Minulla on feTISSI kulkea tuulipuvussa
Tunnen olevani jotenkin tasapainoinen ihminen jos sukat on samanväriset kuin vaikkapa alustoppi. Samoin jos alusvaatteet ovat samanväriset tai jopa samaa sarjaa.
Kotona aina alasti tai korkeintaan aamutakki päällä. Eikä ole edes kuuma. Eikä kylmä. Vaan sopiva.