Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imettämisestä niin huono olo, et tekis mieli lopettaa koko homma..

Vierailija
06.02.2017 |

Ihan kun olisi vatsatauti päällä 24/7, vaikka söis ja jois runsaasti. Aikaisemmin oon osaimettänyt jolloin oli päiviä kun annoin pelkkää korviketta ja tuolloin voin mainiosti ja jaksoin mutta muutamakin imetyskerta saa olon aika hirveäksi, mutta nyt vauva on ollut hieman kipeänä eikä ole viikkoon huolinut kun tissiä ja voi jumalauta tätä oloa. Oon joutunut perumaan kaikki menot ja tekee pahaa ihan kokoajan ja painoa on tippunut melkein pari kiloa ja syön kun sika ja vettä kuluu litratolkulla, ei auta..

Kohtalontovereita? Mikä avuksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotain lääkityksiä, esim. kilpirauhaslääkityksiä? Voisikohan olla, että sun hormonit reagoi jotenkin liiallisesti imetykseen?

Vierailija
2/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppaa maito pulloon? Tai lopetat vaan. Kyllä se sit korvikettakin ottaa kun tarpeeksi nälkä on. Äidin hyvinvointi --> lapsen hyvinvointi.

Ei kannata tehdä asioista liian vaikeita tahallaan. Tekkee sen mikä milloinkin hyvältä tuntuu, vaistoa kuunnellen Ja maalaisjärkeä käyttäen. Mut ei pidä liikaa miettiä. Meet fiiliksen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista ruokaa sä syöt? Saatko tarpeeksi rautaa ja vitamiineja ym.?

Vierailija
4/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vaan. Sun hyvinvointi on tärkeintä. Sit vauvakin voi hyvin. Mä väkisin imetin 6kk ja en enää tekisi niin. Olin aivan lopussa.

Vierailija
5/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko raskaana?

Vierailija
6/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriin ja pyydä ainakin kilpirauhasverikokeet. Ettet vaan olisi kilpirauhasen liikatoiminnalla? Tai miksei vajaatoiminnallakin, siinäkin voi laihtua.

Vierailija
7/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Mäkin täysimetän 5,5kk vauvaa ja ei mulla ole minkäänlaisia tuntemuksia, vaikka imettäisin kuinka paljon. Sen muistan, kun vauva oli ihan vastasyntynyt, niin musta tuntui imetyksen aikana kuin olisin kuumehorkassa ja lisäksi välillä myös supisteli inhottavasti ja rintoja särki ja pakotti, kun ne alkoivat herumaan. Nykyisin ei onneksi mitään. Mutta toki, vaikka mulla ei olisi mitään, niin ei tarkoita etteikö muilla olisi. Mutta hieman erikoiselta kuulostaa, jos vauva ei ole ihan vastasyntynyt ja tulee tuollaisia oireita.

Vierailija
8/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparit on juu katsottu, ei häikkää. Vitamiineja syön, rautalisän käytön lopetin kun arvot palas raskauden jälkeen normaaliksi. Olo on kyllä vähän samanlainen kun oli hempparit alhaalla, mut nyt ei ole kun just on katsottu.. Syön aikalailla kaikkea, paitsi maitotuotteita koska vatsa ei siedä (lukuunottamatta välillä maitokahvia ja suklaata :D), mitään eineksiä en syö vaan tuoretta ja itsetehtyä. Lähinnä keittoja, kasvisruokia, paljon täysjyvää, hedelmiä ja marjoja..

Raskaana en ole. Eron tosiaan huomaa niihin päiviin, kun mentiin enemmän korvikkeella (silloin kun kaikki syömäni tuntui aiheuttavan pienelle vatsavaivoja) nyt lähinnä tuntuu että vauva imee mut kirjaimellisesti kuiviin.. :D

Vierailija
9/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintosi ei kuulosta kovinkaan energiapitoiselta. Mistä proteiinit, jos syöt kasvispitoista ruokaa? Nestettä pitää myös juoda todella paljon. Elimistö tarvitsee myös tietyn määrän rasvoja.Kolme lasta olen täysimettänyt 6kk ja sen jälkeen jatkanut imetystä vielä 2 vuotiaaksi ja ensimmäisen vuoden aikana lasten ainoa juoma rintamaito. Minulla etovaa/pahoinvoivaa oloa on tullut aina imetyksen alkuvaiheessa valvomisesta, hormonitoiminnan muutoksista kuukautiskierron käynnistyessä uudelleen raskauden jälkeen ja myöhemmässä vaiheessa niska/hartiaseudun jumituksesta, koska vauvan/lapsen kantaminen ja 24/7sylissä pitäminen rasittaa lihaksia.

Vierailija
10/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla, että johtuis muusta kuin imetyksestä? Jos vauva on ollu kipeänä ja oot nukkunut tavallista huonommin, niin siitä voi tulla huono olo. Ja jos teidän vatsat kestää, niin suklaalevy naamariin, niin vähän lisäenergiaa. Hyvä, että vauvalle maistuu tissi, niin paranee nopeemmin, kun saa syömistä ( verrattuna siihen, että lapset ei yleensä syö kipeänä)

Vierailija
11/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpparit on juu katsottu, ei häikkää. Vitamiineja syön, rautalisän käytön lopetin kun arvot palas raskauden jälkeen normaaliksi. Olo on kyllä vähän samanlainen kun oli hempparit alhaalla, mut nyt ei ole kun just on katsottu.. Syön aikalailla kaikkea, paitsi maitotuotteita koska vatsa ei siedä (lukuunottamatta välillä maitokahvia ja suklaata :D), mitään eineksiä en syö vaan tuoretta ja itsetehtyä. Lähinnä keittoja, kasvisruokia, paljon täysjyvää, hedelmiä ja marjoja..

Raskaana en ole. Eron tosiaan huomaa niihin päiviin, kun mentiin enemmän korvikkeella (silloin kun kaikki syömäni tuntui aiheuttavan pienelle vatsavaivoja) nyt lähinnä tuntuu että vauva imee mut kirjaimellisesti kuiviin.. :D

Satunnaista suklaata lukuunottamatta tuo kuulostaa laihdutusruokavaliota. Jos kuitenkin imetät, sinulla on huono olo ja paino tippuu, niin miksi et syö täyspainoisemmin? Imettäessä tarvitaan ruokavalioon riittävästi proteiinia ja rasvaa. Tai toki muulloinkin, myös laihduttaessa, mutta erityisesti imettäessä. Ja se hemoglobiini kannattaisi tarkistuttaa. Syötkö vitamiinilisää? Kannattaisi, meillä ainakin neuvola suositteli monivitamiinia vaikkei mulla olossa olekaan mitään vikaa ja hemoglobiini normaali.

Vierailija
12/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäessä kuluu rasvan ja proteiinin lisäksi myös hiilihydraatteja, sillä maidon laktoosi muodostetaan äidin elimistön glukoosista. Eli kyse voi ihan hyvin olla verensokerin notkahduksesta. Kokeile juoda lasillinen tuoremehua ennen imetystä tai imetyksen alussa, tai vaikka sokerilimua jos se paremmalta maistuu. Nestemäistä siksi, että sokeri pääsee nopeammin vaikuttamaan (ei tartte pilkkoa kuten vaikkapa ruisleivästä) ja sokeripitoista siksi, you know, hiilihydraatit.

Vierailija
13/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ne kilpirauhasarvot oli? Meinaan, että oliko todella oikeasti hyvät vai muka "ok"?

Vierailija
14/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Miksi joka kerta kun imetän toinen jalka menee sietämättömän levottomaksi? Siis joka kerta. Helpottaa heti kun vauva irroittaa otteen, no jatkuu ehkä lievänä hetken, mutta se imetyksen aikana tuleva levoton jalka vain vasemmassa jalassa tekee hulluksi!

Vierailija
15/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tuollaista imetykseen liittyvää pahoinvointia. Vauva 4 kk ja täysimetyksellä. Vauvan alkaessa syömään minulle tulee (joskus,ei aina) fyysisesti huono olo,ei kuitenkaan okseta. Ja se johtuu selvästi tuosta imusta. Jotenkin tuntuu että imu vaikuttaa koko ylävatsan alueelle..vaikea selittää. Voisikohan johtua hermoista tms. Tämä kolmas lapsi ja kaikkien kanssa sama juttu.

Vierailija
16/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan oot ap imettänyt?

Jos lapsi ei ole ihan vastasyntynyt vaan esim. 3-4kk niin aivan hyvin voit lopettaa imettämisen ilman omantunnontuskia.

Vierailija
17/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niin yksilöllisiä asioita, se ettei itse ole kokenut vastaavaa ei tarkoita sitä että se olisi jotenkin epänormaalia.

Itselläni on kahden lapsen imettämisestä tullut samanlaiset oireet, painoa saattoi lähteä puolesta kilosta kolmeen viikossa. Kun imetys päättyi, niin paino palasi ennalleen. Jano imetyshetkellä oli aivan valtava, varasin ison tuopin vettä viereen ennen kuin aloitin imettämään, se helpotti jonkin verran.

Vierailija
18/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista. Mitä pidemmälle imetys kesti, sitä helpommaksi se muuttui.

Kuulostaa nyt joltain muulta. Rintatulehdus?

Vierailija
19/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan oot ap imettänyt?

Jos lapsi ei ole ihan vastasyntynyt vaan esim. 3-4kk niin aivan hyvin voit lopettaa imettämisen ilman omantunnontuskia.

Minä kyllä tuntisin omantunnontuskia, jos lopettaisin imetyksen noin pienen kanssa.

Vierailija
20/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olo tuntuu tosi paskalle niin ihan suoraa kannattaa vaan lopettaa. Ei ole kenenkään etu että voit huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi