Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijat ym. Miten kannattaa merkitä CV:een, kun on…?

Vierailija
06.02.2017 |

ollut useamman vuoden poissa työelämästä, johtuen fyysisestä sairaudesta, joka on kuitenkin saatu hoidettua täysin pois? Ei alenna mitenkään työkykyä. Kannattaako kertoa tarkemmin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi CV:seen merkata. Oletko tehnyt mitään vapaaehtoishommaa tai muuten kartuttanut kokemusta? Itse tekisin sellaisen, että kirjoittaisin "Kokemus", johon listaan muitakin kuin palkkatöitä, mutta tietysti totuuden kertoen. Vain saatekirjeessä tai haastattelussa voit kertoa, mikset ole tehnyt töitä pariin vuoteen, muttei CV:seen laiteta muita kuin suorituksia.

Vierailija
2/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat merkanneet cv:hensä urakatkoksia, esim äitiyslomat. En oikein tiedä sitten että onko tuollaisesta äärirehellisyydestä mitään hyötyä hakijan kannalta, että oikein alleviivataan sitä että on oltu pois työelämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Hakemukseen siis. Mietin, että laitanko diagnoosinkin, jotta ymmärtävät, että ei vaikuta työntekoon. Kyse on harvinaisesta sairaudesta, johon on toimiva hoito, mutta vei aikaa, ennenkuin tämä löydettiin ja osattiin hoitaa.

ap

Vierailija
4/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kyllä aina riski hakemuksessa puhua sairauksista, perheestä tai mistä vaan. Ne ovat kiinnostuneet sinusta työntekijänä. Jos asia on hoidossa, niin eihän sitä tarvitse mainita, koska se ei silloin työnantajalle kuulu.

Isälläni on taksifirma ja se on aivan sata varma, että jos joku mainostaa työhön oton yhteydessä juovansa vain vähän, niin kyseessä on alkoholisti. Ei ole mitään tarvetta erikseen sanoa "olen muuten tosi terve ja tilanne hallussa", koska se on perusoletus.

Vierailija
5/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro meille se diagnoosi niin voidaan vastavuoroisesti kertoa, kuinka paljon siitä kannattaa sanoa.

Vierailija
6/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on kyllä aina riski hakemuksessa puhua sairauksista, perheestä tai mistä vaan. Ne ovat kiinnostuneet sinusta työntekijänä. Jos asia on hoidossa, niin eihän sitä tarvitse mainita, koska se ei silloin työnantajalle kuulu.

Isälläni on taksifirma ja se on aivan sata varma, että jos joku mainostaa työhön oton yhteydessä juovansa vain vähän, niin kyseessä on alkoholisti. Ei ole mitään tarvetta erikseen sanoa "olen muuten tosi terve ja tilanne hallussa", koska se on perusoletus.

Näin juuri, mitä vähemmin tietoa sen parempi. Uusi työntekijä on riski, mitä vähemmän muuttujia sitä vähemmällä vaivalla riski hallittavissa.

Vierailija
7/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on usea vuosi ja kerro vähän tarkemmin sairaudesta, niin osaan auttaa

Vierailija
8/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV eli curriculum vitae on ansioluettelo. Lista asioista, joissa olet hakemasi työpaikkaan nähden ansioitunut (opiskelu, työpaikat, kurssit, luottamustehtävät jne). Sairautesi eivät kuulu näihin listattaviin asioihin. Poikkeuksena ehkä se, että olet hakemassa johonkin syöpäyhdistykseen töihin ja olet itse sairastanut joskus syövän. Silloin voidaan katsoa, että omakohtaisesta kokemuksestasi olisi työtehtävän kannalta hyötyä. Mutta silloinkaan ei asiaa CV:hen vaan itse hakemukseen. 

Vierailija
9/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei palkata cv:ssa olevan tauon takia, niin palkataanko sitten jos tauon sijaan lukee sairaus? Niinpä.

Vierailija
10/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole sinä aikana tehnyt mitään järkevää: opiskellut, tahnyt satunnaisesti töitä tms. niin on varmaankin pakko jättää tyhjäksi. Jos onnistut pääsemään haastatteluun, siitä kysytään, ja sitten voit selittää asian.

Vierailija
11/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole sinä aikana tehnyt mitään järkevää: opiskellut, tahnyt satunnaisesti töitä tms. niin on varmaankin pakko jättää tyhjäksi. Jos onnistut pääsemään haastatteluun, siitä kysytään, ja sitten voit selittää asian.

Ja jos jotain mainitsemisen arvoista on, niin itse voisin vähän venyttää totuutta, en ihan kokonaan valehdella, mutta pikkaisen liioitella. Niin ne työnantajatkin tekee tarjotessaan mielenkiintoisia, vaihtelevia tehtäviä dynaamisessa työyhteisössä.

Vierailija
12/12 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa merkitse CV:ssä ansioksesi, että olet tullut raskaaksi jossain elämäsi vaiheessa. Kyseessä voi olla hieno saavutus omasta mielestäsi, mutta siihen ei tarvita oikeasti mitään koulutusta tai osaamista kuin sinun siittäminen. Perheestä ja puolisosta ei kannata mainita, eikä siitä, että on hankkiutumassa pian raskaaksi tai että on työnhakutilanteessa jo raskaana. Ansioluetteloon ainoastaan oleelliset ja tuoreet tiedot koulutuksesta ja työpaikoista. =)

t. pörssiyhtiössä työskentelevä rekrytointivastaava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän