Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pidensitte hiustenpesuväliä?!

Vierailija
06.02.2017 |

Olen noin vuoden ajan pyrkinyt pidentämään hiustenpesuväliä jokapäiväisestä joka toiseen päivään (en ole lipsunut kuin parina "tärkeämpänä päivänä"). Tukka on silti rasvainen toisena päivänä... Eikö kaikkien hiukset vaan sovellu pidempään pesuväliin? Miten saitte pidennettyä pesuväliä, mitään kikkoja?

Käytän silikonitonta shampoota, hoitoaineessa on silikonia mutta sitä levitän vain alimpiin latvoihin. Kuivashampoo on ihan toimiva, mutta silikonitonkin versio laittaa päänahan kutisemaan...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaat vaan pesemästä sitä. Näin tein itsekin. Tukka ponnarille vaan jos näyttää paskaiselta, ja kuivashampoo on kans hyvä juttu. Ennen pesin joka aamu ja joka ilta, ihan hullua! Nykyään pesen 1 kerran viikossa, loppuviikosta alkaa olla jo aika likaisen näköinen tukka mutta ei pahasti. Itselläni on muuten tosi ohut tukka, oli ennen joka päivä likaisen näköinen mutta nykyään ei :D

Vierailija
22/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pestä joka päivä miedolla shampoolla.Hoitoaine on se jolla tukka saadaan hyvään kuosiin.Panosta siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko te kuukauden pesemättä olleet, että haisette saatanan pahalle likarasvalle?!

Vierailija
24/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese savella (rhassoul, ghassoul, hectorite tms). Ihan upea aine. Normaalilla shampoolla pestessä mun hiukset on ekana päivänä onnettoman latteat ja liukkaat, toisena päivänä rasvaiset. Savella pestyt pysyy hyvänä 3-4 päivää ja näyttää, kuin olisin käyttänyt tuuheuttavia/ kohottavia muotoilutuotteita. Multa on viime aikoina usein kysytty, olenko värjännyt tai käynyt kampaajalla, kun hiukset näyttää niin hyvältä.

Suosittelen myös kasvojen pesuun. Kolmeen kuukauteen en ole käyttänyt rasvoittuvan ihon putsaukseen muuta kuin misellivettä illalla ja savikuorintaa aamulla. Joskus saunan jälkeen laitan savinaamion. Iho on paremmassa kunnossa kuin ikinä, väri on tasainen eikä näppyjä enää tule. Olen ihan hurahtanut tähän!

Miten tuo huuhtoutuu pois? Viemärin tukkeutumista siis ajattelen, jos kokeilisin tuota savea.

Vierailija
25/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukseni n 3 kertaa kahdessa viikossa, pitkälle pääsee lettikampauksilla ja tiukalla ponnarilla. Luulen että aukiolevan tukan pöyhiminen ja pyörittely vaikuttaa kans, ettei tarvii niin usein pestä.

Kun pesen pesen todella hoitavilla aineilla vaikka hiuskset ovatkin paksut ja kiiltävät, muuten eivät pysy hyväkuntoisina ja kiiltävinä.

Vierailija
26/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa elämässä tukka ei ole vuorokauden jälkeen ihan rasvassa. Ja kasvoista ei tarvitse pyyhkiä kiiltoa pois parin tunnin välein. Olen raskaana ja tiedän että tätä auvoa ei tule kauaa kestämään. Ennen tätä on kokeiltu ihan kaikki mitä kuvitella saattaa eikä mikään ole auttanut. Yritin 2 vuotta pidentää pesuväliä mutta rasvoittuminen ei yhtään vähentynyt. Kaikki mahdolliset tökötit on testattu. Olen vaan päättänyt hyväksyä sen että tällainen olen enkä muuta voi, kerran päivässä on vaan pakko peseytyä.

Vierailija
27/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että mikään mahti maailmassa auttaa itselläni asiaan. Selkä, kädet yms. paikat ovat aivan rutikuivat ja halkeilevat, mutta kesät talvet naama taas rasvoittuu muiden paikkojenkin edestä. Varmaan perinnöllistä kun äidillänikin on finnejä 5-kymppisenäkin samoissa määrin kuin minulla nyt (3-kymppinen). Pakko pestä joka päivä, hieman tuota väliä saa lykättyä käyttämällä tyvirautaa yms. kähärrintä, joka nostaa hiuksia, mutta sekin ilo on vain se, että ei tarvitse pestä seuraavana aamuna, mutta seuraavana iltana on kyllä jo kunnon liimaletti. Harmi vain kun muualta iho taas kuivuu siellä suihkussa rampatessa.

Eihän se ole pakko ottaa kokosuihkua, itse pesen usein pelkät hiukset. Lavuaarissa käsihuihkun kanssa tai suihkussa pää alaspäin käsikahvan kanssa.

Vierailija
28/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hassua, että hiuksiin laitetaan kaiken maailman kuivashampoota, hiuspuuteria ja muotovaahtoa ettei hiukset tuntuisi/näyttäisi likaisilta, mutta silloinhan hiukset ovat likaisina niistä tököteistä? :D Ja se on minusta yhtä inhottavan tuntuista kuin rasvaisetkin hiukset.

Kampaaja laittaa minulle hiustenleikkuun jälkeen usein loivat kiharat ja toteaa, että tässähän on sulle nyt pariksi päiväksi kampaus. Juu ei ole, pakko pestä samana iltana pois kun hiukset on ihan kankeat siitä muotovaahdon ja hiuslakan määrästä. Yh.

Vierailija
29/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko te kuukauden pesemättä olleet, että haisette saatanan pahalle likarasvalle?!

Et ehkä tajunnut, että muun kehon pesemistä ei ole kielletty ja hajusteita voi käyttää.

Vierailija
30/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savesta kyselijälle: ei tuki viemäriä. Saveen lisätään vettä ja siitä tulee sellainen geelimäinen seos. Se on hienojakoisempaa kuin esim. henna, enkä ole hennallakaan onnistunut putkia tukkimaan. Huuhdellessa savi tavallaan liukenee pois.

Vierailija
31/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hiusten kasvaa luomuna ilman värjäystä ja jokapäiväistä föönaamista ja laittamista, niin vuoden parin päästä huomaat hiustenpesutarpeen jatkuneen kertaan viikossa.  Mitä enemmän laitat ja väkerrät, sitä enemmän tukkasi orja olet.  Oma väri ja kiilto sopii sitä paitsi taatusti parhaiten naamasi väriin.

Vierailija
32/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidensin ensin 1,5 vuorokauteen eli pesu ma-aamu, ti-ilta, to-aamu jne. Siitä sitten kaksi päivää.

Vierailija
33/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ huomasin että voin pestä joka toinen päivä. Nuorempana se oli mahdotonta rasvaisuuden takia.

Vierailija
34/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna hiusten kasvaa luomuna ilman värjäystä ja jokapäiväistä föönaamista ja laittamista, niin vuoden parin päästä huomaat hiustenpesutarpeen jatkuneen kertaan viikossa.  Mitä enemmän laitat ja väkerrät, sitä enemmän tukkasi orja olet.  Oma väri ja kiilto sopii sitä paitsi taatusti parhaiten naamasi väriin.

Ei onnistu minulla. En föönaa enkä tee mitään muutakaan mainitsemaasi asiaa.

40+

Vierailija
35/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta tai sitten provoja. Miksi joku jolla on juokseva vesi pilaa viikonloppunsa hauduttaen paskasta tukkaa pipon sisällä mielummin kun ottaa hyvän tuoksusen suihkun ja painaa puhtaan pään illalla tyynyliinaan.

Vierailija
36/36 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta tai sitten provoja. Miksi joku jolla on juokseva vesi pilaa viikonloppunsa hauduttaen paskasta tukkaa pipon sisällä mielummin kun ottaa hyvän tuoksusen suihkun ja painaa puhtaan pään illalla tyynyliinaan.

Peseminen pelkällä vedellä kuivattaa, peseminen kemikaaleilla ei ole kestävää kehitystä tai ekologista. Eikä halpaa. Jälkimmäisin syy sille miksi itse pesen vasta kun on ihan pakko, eli n 4-5 pv välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi