Elämä eron jälkeen ja suhde eksään
Mulla on tosi harmillinen tilanne. Erosin poikaystävästä 1.5 vuoden suhteen jälkeen, ero oli tavallaan yhteinen päätös, mutta lopulta minä oisin halunnu yrittää vielä koska rakastin ja rakastan yhä. Ollaan opiskelukavereita ja meillä on kesken yksi projekti joka kestää koko vuoden. Joudumme hengaamaan lähes päivittäin yhdessä. Eksälle se ei ole ongelma, ja minäkin oon yrittänyt esittää että kaikki on hyvin. En vaan meinaa jaksaa enää. Ylpeys estää sanomasta että sattuu, mutta pitäisikö kuitenkin kun tuntuu niin pahalta? Onko normaalia koko ajan miettiä hänen käytöstä, tuntuu että se katsoo hellästi, huomioi ja tulee lähelle. Koskettaa ja tarjoaa apua. Saatan alentua taas haaveilemaan viikonlopun ajan vaikka tiedän ettei pitäisi, ja sitten maanantaina taas joku kysyy siltä tekemisistä ja ilmenee että naisseuraa on ollut. Ja minun sydän pirstoutuu kiljoonannen kerran.
Onko mussa joku vika? Miksen pääse yli. :(
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole tekemisissä exän kanssa. Yritä unohtaa. Haaveilulla se ei onnistu.
Mutta kun on viettänyt viikon hänen seurassaan, hän katselee, hymyilee hellästi, tulee lähelle, laittelee viestejä ja tarjoaa apua, auttaa takin päälle, tarjoaa kyytiä ym. niin se on vähän vaikeaa. Ap
Opettele sanomaan ei.
Uusi suhde päättyi ja yrittää päästä takaisin lähelle "paremman puutteessa".
Vierailija kirjoitti:
Joo tuedän että silloin eron aikaan oli toinen, mutta enää ei ole. Monia satunnaisia vaan. Olen tyhmä ja hölmö, mutta tuntuu kuin hän vain kiusaisi minua vaikka oikeasti tilanne on se että tunteita ei koskaan oikein ollutkaan ja siksi hän ei tajua tilannettani. Ap
Ei se mitään kiusaa. Varsin tietoisesti koittaa saada sinusta varapatjaa.
En usko tuohon varapatjajuttuun. Hän sentään joskus välitti minusta. Ei kai normaali mies hanki mitään varapatjoja. Oikeesti nyt. Tämä on ihan kunnon mies. Ei tahalteen loukkaisi ja halventaisi mikskään patjaksi. Ap
Seksillä on meille naisille semmoinen taika (no ne helvetin hormonit), että yhdynnän jälkeen rakkaus todella helposti leimahtaa. Suosittelen, että käyt panemassa jotain muuta/muita. Ja kyllä helpottaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tuedän että silloin eron aikaan oli toinen, mutta enää ei ole. Monia satunnaisia vaan. Olen tyhmä ja hölmö, mutta tuntuu kuin hän vain kiusaisi minua vaikka oikeasti tilanne on se että tunteita ei koskaan oikein ollutkaan ja siksi hän ei tajua tilannettani. Ap
Ei se mitään kiusaa. Varsin tietoisesti koittaa saada sinusta varapatjaa.
Just tämä. Vaikka et ap voisikaan uskoa, niin todennäköisin selitys noihin "katseisiin" ja muuhun huomioimiseen on juuri tämä. Itsellä kaveripiirissä oli vähän vastaava tilanne. Pari oli seurustellut monta vuotta ja sitten rupesi ukon menojalka vipattaan. Tekivät ero pitkään ja hartaasti. Sitten nainen sai muutettua omaan kämppään ja pääsi oman elämän alkuun. No, mies kävi sitten hyvin huomaavaiseksi ja ystävälliseksi, että ystäviähän me voidaan olla jne. Kävi sitten vielä yhdesti polkaisemassa siellä naisen uudessa kämpässä. Ja seksin jälkeen sitten ilmoitti että eihän me toki mitään seurustella, itseasiassa treffit on seuraavaksi illaksi sovittuna toisen naisen kanssa. Että näin. Nainen oli kaiken jälkeen ihan romuna, mies oli uskotellut että yrittävät vielä ja nainen oli mennyt vanhanaikaiseen. Että pidä ap varasi. Ja yritä pitää sitä etäisyyttä niin paljon kuin mahdollista, jos sun on pakko olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
En usko tuohon varapatjajuttuun. Hän sentään joskus välitti minusta. Ei kai normaali mies hanki mitään varapatjoja. Oikeesti nyt. Tämä on ihan kunnon mies. Ei tahalteen loukkaisi ja halventaisi mikskään patjaksi. Ap
Kuule et oikeasti voi tietää, mitä siellä toisen mielessä liikkuu. Jos oikeasti välittäisi sun jaksamisesta, niin antaisi sulle tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule et oikeasti voi tietää, mitä siellä toisen mielessä liikkuu. Jos oikeasti välittäisi sun jaksamisesta, niin antaisi sulle tilaa.
Varsinkin jos suhteen päättyessä tilanne oli tuo, minkä kerroit. Eli että sinä olisit vielä tahtonut yrittää ja hän ei. Ihan selvä varapatjan hankinta käynnissä.
Tämä oli kyllä silmiä avaava ketju, kiitos tosi paljon. En oo kehdannut kavereille tästä jutella vaan itekseni oon märehtinyt ja jotenkin on ollut vielä mielessä toivo siitä että ex katuisi eroa. Nyt on paljon vahvempi ja päättäväisempi olo. Kiitos! Ap
Ja lisääkin otan kommentteja mielelläni vastaan.
Mulle oli kokemus entisestä parisuhteesta joka päättyi reilu 2 vuotta sitten. Jätin miehen kun olin kyllästynyt itseselvyyden ja tunteettomasta rakkaudesta, sitten eron jälkeen ex tuli mun luo alkoi vinkuu seksiä ensin kieltäydyin sanoin ei kuulosta kovin reilulta että erotaan ja sitten harrastamme seksiä. Sen jälkeen kun olin yksin haaveilin palaisimme parisuhteeseen mulla oli isot päätökset että haluan aloittaa parisuhteen alusta, sitten otin ajattelemattomasti exääni yhteyttä pyysin että nähtäisi, kun näimme harrastetiin seksiä yhä uudelleen ja uudelleen, kunnes tajusin en tätä halunut! Sitten otin puheeksi seksin että miksi sitä haluaa exäni vastasi "haluan seksiä missä molemmilla ei ole tunnesidettä ja tunteita vähä niinkuin kaveriseksiä" sitten vedin liinat kii ja aloin entistä enemmän välttelemään exääni vaikka piti muhun yhteyttä ja tiesin missä mielessä, sitten lähdin jatkamaan omaa elämää pettyneenä, vaikka tiesin ei meistä tule paria ikinä...
Nyt olen uudessa parisuhteessa ja pelkään tässäkin käy samalla tavalla jos eroamme pelkkää kulissii ja seksiä! Ehdoton EI! Siksi kadun että silti sen menin tekemään -_-"
Mistä sen sitten tietää että milloin mies hankkii varapatjaa ja milloin oikeasti katuu eroa?
Luitko mun juttua tuolta ylhäältä ap? Nro 18 joka roikkui ja tajusi sitten olleensa vain varapatja. Mekin aikanaan rakastettiin toisiamme valtavasti, oltiin sielunkumppanit, puhuttiin kaikesta, parhaat ystävät.
Silti hänestä oli ok vähän nusaista exää kun edellinen suhde oli loppu ja uutta ei vielä ollut. Minä toivoin että palataan yhteen. Hän kertoi muutaman viikon kuluttua onnellisena, että nyt on löytänyt elämänsä naisen.
Ei hänkään mikään paha ihminen ole, herkkä ja taiteellinen. Mutta silti mies. Älä ap ole tyhmä äläkä patja.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen sitten tietää että milloin mies hankkii varapatjaa ja milloin oikeasti katuu eroa?
Ei sitä ikinä tiedäkään. Mutta vähimmäisvaatimus on että edes sanoo katuvansa eroa ja haluavansa palata yhteen. Jos mies haluaa sitoutua, hän menee vaikka polvilleen, pommittaa sinua kiihkeillä viesteillä monta kertaa päivässä ja öisinkin joissa kertoo että rakastaa vain sinua, kertoo miten ei kestä elää ilman sinua.
Jos taas sanoo, että meillä oli kivaa ja kaipaan sitä; olet tosi reilu/söpö; mä haluan sua; voinko tulla yöksi - mikään noista ei sisällä sanoja kadun, rakastan, haluan palata yhteen, en halua elää ilman sua.
Siis varapatja.
Jos se pyrkii sun sänkyyn, kysy tarkoittaako tää että me palataan yhteen. Kysy ihan suoraan, ja ennen kuin meet.
Vierailija kirjoitti:
Tehän ootte nyt kavereita. Hänen näkökulmasta asia on selvä, ja ilmeisesti sulle ihan ok. Jos meette sänkyyn, sekin on ok, ja hän aattelee että molemmat tajuutte että se on vaan vähän kavereina, päästätte paineita. Niinkuin friends with benefits. Miehille kaikki seksi ei ole rakkautta.
On hän sinua joskus rakastanut, enää vaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole tekemisissä exän kanssa. Yritä unohtaa. Haaveilulla se ei onnistu.
Mutta kun on viettänyt viikon hänen seurassaan, hän katselee, hymyilee hellästi, tulee lähelle, laittelee viestejä ja tarjoaa apua, auttaa takin päälle, tarjoaa kyytiä ym. niin se on vähän vaikeaa. Ap
Opettele sanomaan ei.
Uusi suhde päättyi ja yrittää päästä takaisin lähelle "paremman puutteessa".
Miehestä on imartelevaa kun on nainen hänelle "saatavilla" kunnes löytyy parempi. Kyllä hän voisi sinua käydä höyläämässä mutta se mitään rakkautta ole vaan tarpeiden tyydytystä.
Kestä, kuin nainen!