Miksi kerrostalon suihkuihin ei asenneta jotain rajoitinta?
Kerta joissain kerrostaloissa suihkussakäymisestä tehdään elämää suurempi ongelma. Joku rajoitin joka katkaisee vedentulon vaikka 15 minuutin jälkeen, jenkeissä noita on ihan yleisillä rannoillakin, ei luulisi olevan liian kallista/aikaa vievää.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei riittäis 15 minuutin suohku. Käyn joka toinen tai kolmas päivä suihkussa ja varsinkin silloin kun mulla oli pitkät hiukset, niin veihän niiden peseminen aikaa. 2 shampoopesua ja hoitoaine, lisäksi pesen vartalon sienellä ja kuorin kasvot. 20 minuuttia menee. Silti te, jotka läträätte suihkussa aamuin illoin kulutatte vettä sen saman mitä minä, ellette enemmänkin.
Et sitten oo kuullut että sen hanan voi sammuttaa esim saippuoinnin ajaksi..
T. Pitkähiuksinen
Tosiaan. Suihku kannattaa sammuttaa pesuaineen levittämisen ajaksi, pesi sitten hiuksii tai kroppaa. Tiedän, että ok-taloissakin asujat säästävät turhaa vedenkulutusta ja tosiasiassa n 5 minuutin suihku riittää oikein hyvin, kun on ensin laittanut aineet.
Naisena noin ei voi tehdä, jos meinaa ajella säärikarvat. Suihkutila täytyy saada tarpeeksi lämpimäksi tai säärikarvat nousee pystyyn niin että terä vetää joka tupen auki.
Laitetaan rajoittimet autoihin! Sellaiset, että niillä saa päivän aikana ajaa vain 10 km. Niin sitten ei maailma saastu kun ihmiset eivät pääse ajamaan ylenmäärin.
Käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa, samoin mieheni. Minulla menee noin vartti yhteen suihkuun. Lapset käyvät kerran päivässä iltaisin suihkussa. Elämä on valintoja, minä nautin pitkistä lämpimistä suihkuista.
Kai tajuatte että suihkua voi käyttää muuhunkin kuin itsensä esemiseen?
Saatetaan pestä koiraa, kaveri saattaa tulla suihkuun jos on joskus käymässä, lattioita pestäessä valutetaan vettä suihkussa ämpäriin...
Eli rajotin oisi täysin älytön.
Kuunteletko ap myös lasin kanssa seinän läpi ääniä? Kuulostat sen tyyppiseltä. Minusta vuokrat voisi laittaa sen mukaisiksi että esim. isommissa asuinnoissa on otettu huomioon se että siellä todella asuu enemmän ihmisiä ja vedenkulutus on kovempaa. Tai sitten vesilasku henkilömäärän mukaan. Jos taas asuu isossa asunnossa pienellä henkilömäärällä ja vesi on "leivottu" mukaan vuokraan niin oma vika. Ylimääräisestä saa aina maksaa.