Miksi miehet eivät halua lapsia?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat ja koulutetut kylläkin.
En lähtisi kovin laajasti yleistämään tätä.
Itse olen kirurgi ja en halua mitään penakoita. Muutenkin kun näitä hutsuja riittää niin ihan turhaa sitoutua yhteen ihmiseen ja hankkia tämän kanssa penakoita.
Yleensä ihmiset liikkuvat sellaisissa porukoissa, jonka laisia itsekin ovat. Jos ystäväsi ja kaveripiirisi ovat "hutsuja" lienet itsekin sellainen. Joten en todellakaan suosittele niiden lasten takemistä. Lapset tarvitsevat oikea kodin ja vanhemmat. Eivät mitään "hutsuja".
Vierailija kirjoitti:
Siksi että seksielämä heikentyy tai lähes kokonaan loppuu lapsen tulon myötä. Miehelle yksi parisuhteen tärkeimmistä asioista on sujuva seksielämä.
Siksi minä en aio koskaan lapsia hankkia.
Meillä seksielämä parani lasten tulon myötä. Aloin jopa saamaan orkkuja, joita en ennen ollut ainuttakaan yhdynnässä saanut. Jotenkin intohimokin lisääntyi todella paljon ja kumppania arvosti ihan eri tavalla. Kyllä lapsi ja sitoituminen voi myös parantaa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kirurgi ja en halua mitään penakoita. Muutenkin kun näitä hutsuja riittää niin ihan turhaa sitoutua yhteen ihmiseen ja hankkia tämän kanssa penakoita.
Aikamoista kirurgin puhetta.
90-luvun lama teki varovaiseksi ja muutenkaan kellekään kelvannut, joten lapset jäi tekemättä.
m42
Vierailija kirjoitti:
En tunne minkäänlaista tarvetta monistaa itseäni. Kauhea vahtiminen, opettaminen ja kasvattaminen. Siitä kasvaa kuitenkin vittuileva ja nariseva suomimulkku opetit ja kasvatit sitä miten tahansa.
Itse ajattelen juuri näin. Tässä oli aika hyvin kiteytettynä minunkin perustelut lapsettomuudelle.
Miksi lapsia muuten pitäisi haluta? Eikös se ole ihan kiva juttu, ettei lapsia ole pakko hankkia?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Hesarissa just mm. todettiin, että koko vela -juttu on lähinnä huonosti koulutettujen ja vähävaraisten kulttuuria.
Tämä on ihan totta. Tilastotkin tukee tätä kehitystä. Hyvin toimeen tulevat ja nimenomaan hyvin toimeen tulevat miehet saavat paljon lapsia. Työttömät ja vähävaraiset taas jäävät lapsettomiksi. Toki sitten on niitäkin, joissa molemmat on elämäntapatyöttömiä tai työtön yh jolla on 6 lasta, mutta nämä ovat kuitenkin vähemmistö.
Hyvä vaan, jos miehet ei halua lapsia. Maapallo on muutenkin liikakansoittunut. Miesten vaan täytyy sitten muistaa myöskin se ehkäisy, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Lapsia ei todellakaan kaikkien kannata tehdä. Itsekin tiedän jokusen perheen, joihin ei ikinä olisi annattanut lapsia hommata. Ikävää katsottavaa näin sivustakin. Ja kun vanhemmat ei jaksa ja oirehtivat, kohta koko porukka on henkisesti sairaita. Toivottavasti heidän lapsensa ymmärtävät pysyä lapsettomina, ettei kierre jatku.
Olen nelikymppinen akateeminen mies, ja haluaisin lapsia. Olen ihan hyvässä duunissa ja pidän itseäni ihan sivistyneenä. Ulkonäkönikin on ok, pidän itsestäni huolta enkä pahemmin ryyppäile. Jostain kumman syystä en ole kuitenkaan löytänyt naista, josta voisi tulla lasteni äiti, vaikka olen kyllä ahkerasti etsinyt. Yleinen kokemukseni on, että naiset joko eivät halua lapsia (näitä on yllättävän paljon) tai ovat sitten niin nirsoja, ettei juuri yksikään mies kelpaa (näitä vasta onkin).
Missä ne naiset oikein ovat, jotka haluavat pariutua ja saada lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Hesarissa just mm. todettiin, että koko vela -juttu on lähinnä huonosti koulutettujen ja vähävaraisten kulttuuria.
Tämä on ihan totta. Tilastotkin tukee tätä kehitystä. Hyvin toimeen tulevat ja nimenomaan hyvin toimeen tulevat miehet saavat paljon lapsia. Työttömät ja vähävaraiset taas jäävät lapsettomiksi. Toki sitten on niitäkin, joissa molemmat on elämäntapatyöttömiä tai työtön yh jolla on 6 lasta, mutta nämä ovat kuitenkin vähemmistö.
Tämähän on kokoomusnuorten märkä uni. Heikomman aineksen ei pitäisi lisääntyä.
Ai, mun mies halusi lapsia jo nuorena, mun piti vähän toppuutella, että ei ihan parikymppisenä vielä. Kolme tuli tehtyä ja mies olis vielä yhden halunnut, mutta minä en enää jaksanut sitä pikkulapsiaikaa.
Mulla on 3 veljeä, joille perhe on myös kaikki kaikessa ja enemmän olisivat lapsia halunneet kuin vaimonsa, yhdellä on 2 lasta, toisella 3 ja kolmannella 5. Miehen veljen "tragedia" on se, että oli 20 v yhdessä naisen kanssa, joka ei halunnut lapsia ja mies vieläpä steriloitiin. Nelikymppisenä nainen heivas miehen. Mies löysi vasta viisikymppisenä uuden naisen ja nainen oli samanikäinen, joten jäi senkin takia lapsettomaksi, mutta onneksi hänen vaimollaan on lapsia ja yksi näistä on juuri lisääntynyt ja miehen veli on ihan onnessaan, kun häntä tituleerataan pappaksi.
Toisaalta tunnen myös sekä miehiä että naisia, jotka eivät ole lapsia halunneet. Molemmat ihan normaalia. Jos tuntuu siltä, että lapset pilaavat elämän, niin on kyllä viisas ratkaisu jäädä lapsettomaksi. Minä olen nauttinut perhe-elämästä ja juuri se on sitä oikeaa elämää mulle, mutta ihan hyvin ymmärrän niitäkin, jotka ajattelee toisin.
Suurin syy tähän on naisten itsekkyys. Nykynainen laittaisi miehen vaikka synnyttämään, jos pystyisi.
Kuten jo tilastot sen kertovat mun kaltaiset miehet taitaa saada vähiten lapsia. Ennen ajattelin, et totta kai tulen viettämään lapsiperhe-elämää. Nykyisin ajattelen toisin. Syitä on monia:
- parisuhteen puuttuminen
- rahatilanne
- omien geenien kyseenalaistaminen
- tulevaisuudennäkymät
En liiemmin pidä lapsista. Minulla ei ole hoivaviettiä. En ole tavannut ketään kenen kanssa voisin harkita lapsen tekoa. Nauran ajatukselle itsestäni kasvattajana.
t. m 27
Näin jo lisääntyneenä miehen pidän lastentekoa ja ylipäätään jämähtämistä yhteen naiseen ylivoimaisesti elämäni typerimpänä tekona.
Valitettavasti saavutin tämän ymmärryksen vasta nelikymppisenä, 10v liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Näin jo lisääntyneenä miehen pidän lastentekoa ja ylipäätään jämähtämistä yhteen naiseen ylivoimaisesti elämäni typerimpänä tekona.
Valitettavasti saavutin tämän ymmärryksen vasta nelikymppisenä, 10v liian myöhään.
Eihän tuosta nyt ole mahdottoman vaikea karata. Oma mieheni lähti 42-vuotiaana 30-vuotiaan hupakon matkaan. Ovat ilmeisen onnellisia lapsettomassa avioliitossaan.
- Niihin menee liikaa rahaa
- Niihin menee liikaa aikaa ja jää omaa elämää elämättä
- En jaksa kuunnella kaikkea tai lähes kaikkea vapaa-aikaani kiljumista ja huutamista
- Vielä vähemmän jaksaisin lapsien kiljuvia, huutavia, möykkääviä ja sottaavia kavereita, jotka ovat vähintään yhtä kovia, mutta usein vielä kovempia meuhkaajia kuin omat lapset
- En halua, että kämppä on sotkuinen ja haisee jatkuvasti kuselle ja paskalle
- Haluan nukkua aamuisin pitkään ja valvoa iltaisin myöhään silloin kun siihen on mahdollisuus
- Haluan, että naiseni säilyy pidempään hoikkana ja kauniina minua varten, eli lapsettomuuteni on silloin palvelus myös naista kohtaan
Tuossa muutamia syitä. T. Velamies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että tämä on ihan tutkittu fakta. Menestyvät miehet haluavat ja saavat Suomessa enemmän lapsia kuin muut miehet.
Vierailija kirjoitti:
En tunne minkäänlaista tarvetta monistaa itseäni. Kauhea vahtiminen, opettaminen ja kasvattaminen. Siitä kasvaa kuitenkin vittuileva ja nariseva suomimulkku opetit ja kasvatit sitä miten tahansa.
Puitpa sanoiksi juuri sen mitä itsekin ajattelen.
t. vela-nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuo aika pitkälti varmaan totta, mutta itse olen huomannut sen, että suurin osa niistä miehistä, joilla on oikea todellinen iso suurperhe, ovat yleensä joko elämäntapatyöttömiä tai sitten matalasti koulutettuja ja nämä perheet ovat monet yhteiskunnan tuilla eläviä. Saman sosiaaliluokan miehet ovat toki sitten edustettuina myös niiden lapsettomien joukossa. Sanoisin, että koulutetut ja hyvin toimeentulevat miehet jäävät harvemmin lapsettomiksi, mutta tekevät myös harvemmin niitä tosi isoja perheitä verrattuna matalasti koulutettuihin miehiin ja elämäntapatyöttömiin.
Siksi että seksielämä heikentyy tai lähes kokonaan loppuu lapsen tulon myötä. Miehelle yksi parisuhteen tärkeimmistä asioista on sujuva seksielämä.
Siksi minä en aio koskaan lapsia hankkia.