Miksi miehet eivät halua lapsia?
Kommentit (42)
Ei mua lapset haittaa. En vain ole kiinnostunut hoitamaan niitä. Voisin nussia vaikka tuhat naista paksuksi. Pitäähän sitä sukua jatkaa, mutta hoivaaminen tuntuu jotenkin sairaalta. Miesten työtä on tappaminen ja naiminen. Naisten työtä on ruuanlaitto ja lasten kasvattaminen.
Tässä syyt 11 minuutissa kerrottuna.
Ei ole tarpeeksi voimakasta hoivaviettiä tai intoa jatkaa omia geenejä. Pariskuntavaiheessa mies ja nainen ovat tasa-arvoisia. Lapsiperheessä naiset pyrkivät perin onnistuneesti kaapin päälle pomottamaan miestä, eikä sellainen rooli houkuta.
Lapsi pilaa elämän. Aina.
Jos olet eri mieltä niin oot näitä ressukoita joilla ei ole koskaan ollut elämää. Intohimotonta, harmaata, arkista ja tylsää rutiinien ohjaamaa perusinsinöörielämää ei lapsi pilaa koska tuo ei ole elämää nähnytkään.
En tunne minkäänlaista tarvetta monistaa itseäni. Kauhea vahtiminen, opettaminen ja kasvattaminen. Siitä kasvaa kuitenkin vittuileva ja nariseva suomimulkku opetit ja kasvatit sitä miten tahansa.
Minä haluaisin vielä toisen. Ruvetaanko tekemän?
Köyhät miehet eivät halua. Varakkaat ja koulutetut kylläkin.
Harmittaa liikaa jos kadulla tulee kaunis vapaa nainen kutsuen hymyillen vastaan ja itse on sidottu kiinni rumaan naiseen, kasvatukseen ja asuntovelkaan.
Tuolla on naapurissa mies, joka haluaisi vaikka heti kasan lapsia. Mutta toki vain mieleisen ja samaa haluavan naisen kanssa. Ja sitä ei ole vielä löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat ja koulutetut kylläkin.
En lähtisi kovin laajasti yleistämään tätä.
Kaikki naisetkaan eivät halua lapsia. Nykyään voi onneksi valita - niitä lapsia ei enää "vain tule", kuten joskus 1800-luvulla jolloin ehkäisyä ei ollut saatavilla, aborteista tai vapaaehtoisista steriloinneista puhumattakaan (vaikka viimeksi mainitussa on edelleenkin Suomessa se täysin idioottimainen ikäraja).
Itse kysyisin ennemminkin, että miksi ihmeessä niin moni HALUAA lapsen. Tai ainakin väittää silmät kirkkaina haluavansa.
Hedonisti ja ylpeä siitä kirjoitti:
Lapsi pilaa elämän. Aina.
Jos olet eri mieltä niin oot näitä ressukoita joilla ei ole koskaan ollut elämää. Intohimotonta, harmaata, arkista ja tylsää rutiinien ohjaamaa perusinsinöörielämää ei lapsi pilaa koska tuo ei ole elämää nähnytkään.
Minä olen eri mieltä. Ja minä olen elänyt 33v ilman lapsia. Intohimoa ei siitä elämästä puuttunut, koskapa lapsikin alulle saatiin. Rutiinia ei ollu olemassakaan, koska elämä oli vapaate ja vain itsensä tarvitsi ottaa huomioon. Lasten saamisesta lähtien elämä on ollut kyllä raskasta, mutta huomattavasti antoisempaa ja värikkäämpää. lapseni ovat jo isoja ja taas olen vastuussa vain itsestäni. Mutta jos pitäisi valita, elämä ennen lapsia tai lasten kanssa, valitsen elämän lasten kanssa. Se oli parempaa. Jokainen voi itse määritellä mikä on elämää. Varsinkin jos on kokenut molemmat elämät, sekä lapsilla, että ilman. Ei lapsi pilaa elämää vaan tuo siihen paljon uutta. Mutta lapsia ei pidä missään nimessä hankkia, jos ei niitä tosissaan halua. Silloin ne voi elämän pilata. Eihän koiraakaan kannata sellaisen hankkia joka jo ennestäänkin tietää, että koira pilaa elämän ja sitä vihaa. Sama lasten kanssa. Lapsi ei ole jokamiehen oikeus, vaan vain sellaisten jotka niitä haluaa. Miettikää tarkaan, sekä miehet , että naiset kannattaako lasta hommata.
Ei voi yleistää ihan noin, ei kaikki naisetkaan halua. Esim minä, 42v nainen, en ole ikinä halunnut omaa lasta. En vastusta lapsia noin yleensä, lapset on ihan ok, kunhan eivät ole minun lapsia.
Henkilökohtaisesti olen yllättynyt suuresti viimeisen 5-15 vuoden aikana lähes jokaisen ystäväni (miehiä ja naisia) lastenhankinnasta. Pois lukien vain ne, joiden sanavarastoon on jo teininä ja opiskeluaikana kuulunut lause "sitten kun mulla on lapsia". Olen kuvitellut ennemminkin kaikkien ystävieni olevan haluamatta lapsia. Kuvittelin jostain syystä, että lapsia hankkivat maailmassa jotkut muunlaiset ihmiset kuin minun ystäväpiiriini kuuluvat.
Mutta niin ilmeisesti tälläkin palstalla äiti-ihmiset kuvittelevat, että kaikki muutkin haluavat lapsia samoin kuin he itse. Ehkä meidän kaikkien pitäisi katsoa maailmaa vähän laajemmalla perspektiivillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kirurgi ja en halua mitään penakoita. Muutenkin kun näitä hutsuja riittää niin ihan turhaa sitoutua yhteen ihmiseen ja hankkia tämän kanssa penakoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kirurgi ja en halua mitään penakoita. Muutenkin kun näitä hutsuja riittää niin ihan turhaa sitoutua yhteen ihmiseen ja hankkia tämän kanssa penakoita.
Olen korkeapalkkainen ansiotyöntekijä ja haluan lapsia. 4-9 lasta, että emt..
Itse sanoisin enemminkin että naiset eivät halua niitä miehiä jotka haluavat lapsia.
Nainen haluaa miehen joka saa paljon muitakin naisia ja sellainen mies ei halua sitoutua.
Mies joka on sitoutumiskykyinen ja haluinen ei saa naisia kiinnostumaan.
kukasta kukkaan kirjoitti:
Harmittaa liikaa jos kadulla tulee kaunis vapaa nainen kutsuen hymyillen vastaan ja itse on sidottu kiinni rumaan naiseen, kasvatukseen ja asuntovelkaan.
No sinähän typerä olet, jos olet ottanut omastakin mielestä ruman vaimon. Kannattaa ottaa omasta mielestä kaunis vaimo(tämä sen takia, että makuja on monia ja toisen kaunis on toisen ruma) Helpottaako jos kadulla tulee kaunis nainen "kutsuen" hymyillen (voi tarkoittaa se hymy ihan jotakin muuta kuin mitä luulet) vastaan ja itse on sidottu kiinni kauniiseen naiseen? Asuntovelkaan voit olla sidottu vaikka olisit yksin asuja tai sinulla olisi kaunis vaimo. Ruma/kaunis vaimo ei sido sinua asuntovelkaan, voit silti maksaa koko elämäsi vuokraa jos se sinusta on järkevämpää. Asuminen maksaa aina. Olitpa sinkku tai perheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Hesarissa just mm. todettiin, että koko vela -juttu on lähinnä huonosti koulutettujen ja vähävaraisten kulttuuria.
Kuka niin on sanonut? Jotkut haluavat, jotkut eivät. Miehet haluavat lapsia mutta eivät rupsahtanutta vaimoa tai kiireistä lapsiperhearkea. Rusinat pullasta meininki.