Hyvä auto lapsiperheelle alle 1000€
Tulee matka-ajoon ja tilaa saisi olla kunnolla. Mieluusti helppo huollettava ja varmatoiminen. Vuosimallilla tai kilometreillä ei ole väliä, kunhan on toimiva laite. Ehdotuksia kehiin?
Kommentit (63)
Tolla hinnalla se on ihan yksilöstä kiinni. Japski varmaan parempi, jos rahaa remppohinkin on niukasti jatkossa.
Jos katsastetun alle 20v Toyota Corollan löydät tohon hintaan ni osta pois.
Vierailija kirjoitti:
1000e? Vai tarkoitatko 10000? Alle 1000e ei taida saada "hyviä" autoja 😆
Itse asiassa alle tonnilla tulee ostettua yleensä ne parhaat autot. Varsinkin jos tarve on vain kulkea paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt oli siis haussa se tonnin, eikä kympin auto. Olisi varaa laittaa mahdollisesti enemmänkin, joten kyllä voi parintonnin autoakin suositella, mutta mielellään ei haluttaisi tuon enempää kulkupeliin tuhlata. Remonttirahaakin luonnollisesti varataan, jotta auto pysyy liikkeessä.
ap
80-luvun tai 90-luvun alun autoissa kannattaa pitäytyä, joissa ei ole rikki meneviä sähkölaitteita ja kallista elektroniikkaa liiaksi. Diesel usein kestävämpi kuin bensa, etenkin jos ajoa tulee paljon. Suositeltavia merkkejä Toyota, Mercedes, Mazda, Nissan, Volvo, Saab ja Peugeot (näistä vain 405 ja vanhemmat, uudemmat ovat vikaherkkiä). Laatumerkkien hyvistä yksilöistä pyydetään vanhoinakin tosin usein enemmän kuin tonnia, joten kannattaa ehkä hieman enemmän varautua laittamaan siihen autoon, jos mahdollisuus on. Italialaisista kannattaa pysyä kokonaan erossa.
w123 tai w124 Mersu diesel-koneella. Tosin voi olla hankala löytää hyvää tonnilla.
Noi vanhat on ihan kuoleman loukkuja, 2000- alkoi jo olla 4-5 tähden euroncap luokituksia.
Vierailija kirjoitti:
Noi vanhat on ihan kuoleman loukkuja, 2000- alkoi jo olla 4-5 tähden euroncap luokituksia.
Sitä autoa ei varmaan olla ostamassa sitä varten, että sillä ajetaan seinään.
Kaikista kestävimpiä löydät -90 luvun pumppusuutin diesel passateista. Farkkuna tilaa kuin erämaalaivassa ja 400 tkm ei ollut varsinkaan 1.9 TDI moottorille ja manuaalivaihteistolle yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että sen turvallisempaa autoa et löydä kuin vanhat Saabit tai Volvot.
Ostin itse parin tonnin voyagerin -04, on absit ilmastointi vakkari jne.
Ihan mukava ajaa ja leimankin taas sai.
Matka-ajoon dieseli?
Joku Audi 100 tai Passat 1999 vuoden.
Meillä Toyota Carina vm 97, maksoi 1300€ vastakatsastettuna, vikoja ei ole ja kulkee kivasti. Ajettu taitaa olla 300k jos oikein muistan. Jos ihan alle tonnin yrittää hinnassa päästä niin voi kyllä olla haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Matka-ajoon dieseli?
Joku Audi 100 tai Passat 1999 vuoden.
Hirveitä vanhoja louskuja. Onko Aplla luottotiedot mennyt jos ei saa rahoitusta että voisi ostaa edes jonkun säällisen auton joka ei ole loppuun poljettu ja juuri ja juuri katsastukseen parsittu?
Vanhat autot on turvattomampia ja paljon ajettuna etenkin paikat alkaa olla kuluneita, voi tulla vikoja joiden korjaaminen helposti ylittää auton arvon.
Etenkin jos ei itse osaa korjata niin en suosittele vanhaa autoa vaikka aina välillä jotkut 50v rasvanäppi-Maket niitä mainostaa miten ei ole "hajoavaa elektroniikkaa" jne. kun osaavat itse korjata sen ikäluokan autoja ja ropaavat niitä tallissa joka viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu kommentti -jos siis tietää etukäteen ettei joudu kolariin.
Kerros nyt meille mistä tuon tiedät? Kiinnostaisi oikein kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu kommentti -jos siis tietää etukäteen ettei joudu kolariin.
Kerros nyt meille mistä tuon tiedät? Kiinnostaisi oikein kovasti.
Auton tärkein turvavaruste on ratin ja penkin välissä istuva kuljettaja. Tuolla logiikalla, että kaikkien kulkuneuvojen tulisi olla miljoonilla airbageilla ja kaikenlaisilla automatiikoilla varustettuja kassakaappeja, niin ei olisi Suomen teillä mm. ainuttakaan moottoripyörää tai mopoautoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matka-ajoon dieseli?
Joku Audi 100 tai Passat 1999 vuoden.Hirveitä vanhoja louskuja. Onko Aplla luottotiedot mennyt jos ei saa rahoitusta että voisi ostaa edes jonkun säällisen auton joka ei ole loppuun poljettu ja juuri ja juuri katsastukseen parsittu?
Vanhat autot on turvattomampia ja paljon ajettuna etenkin paikat alkaa olla kuluneita, voi tulla vikoja joiden korjaaminen helposti ylittää auton arvon.
Etenkin jos ei itse osaa korjata niin en suosittele vanhaa autoa vaikka aina välillä jotkut 50v rasvanäppi-Maket niitä mainostaa miten ei ole "hajoavaa elektroniikkaa" jne. kun osaavat itse korjata sen ikäluokan autoja ja ropaavat niitä tallissa joka viikonloppu.
Kuultiin just terveiset "Elämäntehtävä on rahojen käyttö autoon"-Elinalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matka-ajoon dieseli?
Joku Audi 100 tai Passat 1999 vuoden.Hirveitä vanhoja louskuja. Onko Aplla luottotiedot mennyt jos ei saa rahoitusta että voisi ostaa edes jonkun säällisen auton joka ei ole loppuun poljettu ja juuri ja juuri katsastukseen parsittu?
Kuka helvetin hullu ottaa lainaa hankkiakseen auton? :D
Vanhoissa Volvoissa on kestävät moottorit, mutta jos ajaa paljon, niin kannattaa miettiä tarkkaan sitä kulutusta ja onko diesel edullisempi vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matka-ajoon dieseli?
Nykyaikaisen näköisiähän nuo ei ole, mutta joku Audi 100 pesee laadun tunnussa monen 2000-luvun auton kevyesti.