Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajilla (kvtes) työpäivät + ruokikset yhteensä 41 tuntia 15 min viikossa

Vierailija
05.02.2017 |

Onko millään muulla alalla tes:n mukaan näin pitkä viikottainen työaika?
Pohdin alan vaihtoa ja hoitotyö kiinnostaisi mutta tuo työaika sai epäiröimään.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Täysin normaali työaika kuntahommissa. Safkikset on käytännössä aina omaa aikaa, ja pakko pitää vaikka ei haluaisikaan. Eli työajat viikossa taukoineen kerryttää sen 41 h 15 min. Siihen itselleni tulee päälle 2,5 tuntia joka päivä työmatkaa..

53 tuntia 45 min viikossa olen sidottuna työhön kiinni siis. Terkkui vaan Helsingin seudulta... Eipä siinä paljoa vapaa-aikaa jää.

Vierailija
22/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Täysin normaali työaika kuntahommissa. Safkikset on käytännössä aina omaa aikaa, ja pakko pitää vaikka ei haluaisikaan. Eli työajat viikossa taukoineen kerryttää sen 41 h 15 min. Siihen itselleni tulee päälle 2,5 tuntia joka päivä työmatkaa..

53 tuntia 45 min viikossa olen sidottuna työhön kiinni siis. Terkkui vaan Helsingin seudulta... Eipä siinä paljoa vapaa-aikaa jää.

Mitä siellä teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep... kokeiles rekkakuskin hommia.

Mitenkä se rekkakuskien taukosysteemi menee. Eikös tauot ole pakollisia nykyään tietyin väliajoin?

Rekkakuski saa ajaa max. 4,5h putkeen. Bussikuski pääkaupunkiseudulla 5,5h putkeen. Ajatko mielummin nelostietä vai Manskua/Hämeentietä tuon ajan?

Vierailija
24/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpäivä on 8-16.09. Sisältää palattuaan pakollisen puolen tunnin ruokatauon. Kiky tuo yhteen päivään puol tuntia lisää eli yhtenä pvänä pääsen 16.39. Voin sanoa, että vituttaaa ihan vitusti toi työaikamuoto. Etsin koko ajan muuta työtä.

Vierailija
25/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 korjaa että siis palkattoman ruokatauon.

Vierailija
26/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin työpäivän pituus ei ainoastaan merkitse vaan myös työmatkaan kuluva aika. Lasken "työaikani" olevan se, mikä aika kuluu kotoa lähdön ja kotiin pääsemisen välissä. On aivan sama saanko lukea kännykästä kotimatkalla uutisia, vapaata aikaa se ei minulle silti ole. Joudun lähtemään kotoa töihin klo 6:30 ja pääsen takaisin kotiin klo 17:45. Vasta sen jälkeen alkaa aika jolloin en ole "kiinni" työnantajassa ja jonka käytöstä voin päättää itse.

Vierailija
27/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunko päiväkodissa työskentelevällä on kahvitauko tes:in mukaan. Olen työskennellyt vain sellaisissa päiväkodeissa, joissa ei mitään kahvitaukoja koskaan ole ollut, niin on jäänyt epäselväksi. Kahvin on saanut hörpätä siinä samalla kyllä, kun on lapsiryhmässä.

Vierailija
28/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 40h/viikko ole ihan normi?

Vierailija
29/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpäivät on 9-12 h

Vierailija
30/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rakennusalalla on aina 42,5 h viikko. Miten me jaksetaan? Ai niin, ne pekkaset :)

Pekkaset ois kyllä niiin luksusta.

Niin, jos ne joskus ehtis pitämään.  Terv. 42,5 h.

Vierailija
31/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep... kokeiles rekkakuskin hommia.

Mitenkä se rekkakuskien taukosysteemi menee. Eikös tauot ole pakollisia nykyään tietyin väliajoin?

Neljä ja puol tuntia saa ajaa putkeen, jonka jälkeen on pidettävä 45 min tauko. Sen voi jakaa kahteen osaan 15min + 30min. Ajoaika päivässä 9h, jonka voi pidentää 3 kertaa viikossa kymmeneen tuntiin. Vuorokausilepoa pitää olla 11h, jonka voi myös lyhentää siihen yhdeksään tuntiin kolme kertaa viikossa. Ja palkallista taukoa on päivässä se 30 min. loput on palkatonta ja silti ne on pakko pitää. Sitten on vielä kaikki viikkolepo sunmuut, mutta en jaksa koko tessiä tähän tyrkätä, sen voi lukea netistä.

Vierailija
32/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunko päiväkodissa työskentelevällä on kahvitauko tes:in mukaan. Olen työskennellyt vain sellaisissa päiväkodeissa, joissa ei mitään kahvitaukoja koskaan ole ollut, niin on jäänyt epäselväksi. Kahvin on saanut hörpätä siinä samalla kyllä, kun on lapsiryhmässä.

10 minuuttia kerran päivässä.

Vierailija
33/33 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo kiky-sopimus on märkä rätti hoitajien silmille! Tulee tunne, että työmme on jonnin joutavaa näpertelyä, josta ei kannata mitään maksaa. Erityisesti vanhustyötä yritetään lytätä kehittelemällä pikakoulutuksia, joilla korvataan osa sairaanhoitajista ja lähihoitajista. Ainoa ajatus tuossa on säästäminen. Eihän noille avustajille tarvitse maksaa samaa palkkaa kuin hoitajille.