Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuuko mielenterveystoimiston työntekijä jos asiakas tekee itsemurhan?

Vierailija
05.02.2017 |

Ajatteleeko se että menipä pitkä työ ihan hukkaan? Ja alkaako se ajattelemaan että on epäonnistunut työssään?
Vai onko se että "Noh, otetaampas uusi asiakas kun näkyy olevan kalenterissa tilaa".

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan todella paljon tilanteesta. En nyt sentään usko loukkaantuvan siitä, että apu oli "turhaa", työtäänhän hän siinäkin kohdassa vain teki. Ei voi tehdä enempää, tai ei voida ainakaan olettaa tekevän. Asiaakkaalla vain voi olla hänen työnsä ulottumattomissa olevia ongelmia, niin mitä hän sille mahtaa?

Vierailija
2/6 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaako psykiatriselta sairaanhoitajalta kysyä onko monet sen asiakkaista tehnyt itsemurhan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantua on aivan väärä sana. Loukkaantuminenhan syntyy tunteesta, että joku on kohdellut väärin sinua. 

Järkytyn enemmän tai vähemmän ja mietin pitkäänkin, mitä olisin voinut tehdä toisin. Onneksi loppujen lopuksi hyvin harvinaista, mutta on ollut tapauksia muutamia urani aikana. 

Vierailija
4/6 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin loukkaantuu, mutta on varmasti surullinen ja kokee riittämättömyyden tunnetta siitä, ettei ole pystynyt / osannut auttaa asiakasta niin, että se olisi ollut vältettävissä.

Mä en työskentele mielenterveystoimistossa mutta kuntoutuspuolella ja kyllä se mulle joka kerta on tosi kova paikka, jos joku asiakkaista ei selviä. Usein tulee mietittyä, että olisiko voinut tehdä jotain enemmän jne.

Vierailija
5/6 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaako psykiatriselta sairaanhoitajalta kysyä onko monet sen asiakkaista tehnyt itsemurhan?

Totta kai "kehtaa", mutta eri asia on vastaako. Epäammattimaista olisi vastata. 

Vierailija
6/6 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä työtä jaksa tehdä, jos asiakkaiden asiat menevät ihon alle. Käy vielä niin, että itse joutuu potilaaksi jos ei ole oppinut ammatillista suhtautumista potilaisiin. Kuulostaa ehkä kylmältä, mutta näin se vain on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi