Mies on ollut kotona 2 päivää viikon reissun jälkeen ja olen ihan kypsä.
Ensin harmitti se, että.joudun tekemään kaikki hommat yksin ja olen lasten kanssa jumissa kotona. Mutta sujuikin tosi hyvin. En ollut koko ajan kiukkuinen kun ei tarvinnut komentaa miestä tekemään sitä ja tätä ja keräämään sotkujaan pois. Ruokaa on kulunut alle puolet normaalista ja pyykkiä on vähän. Eikä hikisiä urheiluvaatteitä joka paikassa.
Nyt äijä on kotona, matkalaukku ja tavarat edelleen levällään. Ja hyvästi taas kunnon yöunet, koska kuorsaus=(
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen naisen lempiharrastus on omasta miehestä valittaminen.
Suomalaisen miehen lempiharrastus on napanöyhdän kaivaminen kun vaimo hoitaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee reissutyötä (11 tunnin työpäiviä) ja on yleensä vain viikonloput kotona. Ite teen arkityötä ja kotona 3 lasta. Minua ei ärsytä, kun mies tulee kotia työviikon jälkeen :) päinvastoin, ihana saaha mies kotia. Vaikka tavarat on levällään, yritetään lauantaina laittaa paikat kuntoon yhessä, myös mies tekee kotitöitä ja on lasten kanssa. Meillä parisuhde toimii ja kunnioitus on molemminpuolista. Molemmat on väsyksissä työviikon jälkeen ja pyritään, ettei viilata pilkkua vaan tehään mitä jaksetaan ja annetaan molemmille mahdollisuus huilitaukoihin :) molemmat saa halutessa nukkua yhtenä aamuna pidempään, monesti sitä kuitenkin haluaa olla lähellä ja jutella lasten kattoessa telkkaria.
Tuohan se ois parasta, että kumpikin tekee osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Valivalivalijäkäjäkäjäkä
Yksi niistä monista syistä miksi avioliitto suomalaisen naisen kanssa on tänä päivänä miehelle todella paska diili. Kun pesä on rakennettu ja nainen on saanut haluamansa, niin alkaa jatkuva, loputon valitus.
Tässä nainen on 24/7 vastuussa lastenhoidosta ja kodista yksin useita päiviä tai jopa viikkoja tai 100 päivää vuodessa(!) kuten yksi nainen yllä kertoi, ja se on orjatyötä, ilmaista työtä. Sitten kotiin tulee mies, väsynyt voi olla, mutta hän sentään saa palkkaa siitä väsymisestä. Sitten ukko sotkee kaiken kotona, eikä ymmärrä mitä uhrauksia se vaimo on tehnyt.
Se, että naisesta tuntuu helpommalta kun mies on poissa, johtuu siitä, että ko. suhteessa mies ei elä kuten aikuinen eikä tee osuuttaan kotitöistä eikä huomioi vaimoaan.
Kuvittelepa itsesi naisen rooliin, etkö itse valittaisi? Kyse on aivan asiallisesta kritiikistä.
Voi teitä Nais parkoja,kun olette kovasti joutunut kärsimään ,miksi olette miehen kanssa,jos siitä on vain haittaa ,mutta jos lapsia on jo tehty,niin ei sitten voi miestään jättää, kun lapset ovat kotona ja tietävät,että kaikki ei ole hyvin .Olen kärsinyt ,vaikka miehen pitäisi kestää vaikka mitä ,jätin vaimon alkoholi takia ja siinä tais puukkokin heilahtaa, mutta aikaa on kulunut jo lähes 20.vuotta,lapset olivat jo aikuisia perheineen,onneksi,mutta varokaa sitä toista miestä ,joka tulee kuvioihin ennen eron voimaan tuloa,sitä rumbaa ei varmaan moni kestäisi ,vaikeuksia oli minullakin ,mutta jos olette eroamassa vaimostanne .En tiedä mitä pitää tehdä,jos lapset ovat sen ikäisiä, ja odottavat,että iskä tulee kotiin,niin heillä on kuitenkin kaipaus molempiin vanhempiin, mutta jos hikiset vaatteet tulevat kotiin asti pesemättä,niin voihan sitä kysästä,että vietkö roskapussin ja siinä on mukana sun hikiset vaatteesi,niin eiköhän tule pesukoneelle töitä.Mene ja tiedä.
Minustakin on ihanaa olla yksin kotona. Nytkin mies meni mökille ja minä jåin kaupunkiin. Istun parvekkeella ja nautin. Olen erakkoluonne ja olin pitkään ikisinkku, pariuduin vasta, kun rakastuin silmittömästi. Nyt se rakkaus on haalentunut ja on taas ihanaa olla itsekseen omassa rauhassa.
Mulle kävi just noin, kun mies oli matkatöissä. Lasten kanssa oli kivaa ja helppoa, ei ollut mistään vääntöä. Ja huom. Olen taloudellisesti omavarainen enkä tarvitse elättäjää. Ollaan kuitenkin pysytty yhdessä.Se on kivempaa kuin olla yksin nyt, kun lapset ovat aikuistumassa.