Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmas flunssa kahden kuukauden sisään, onko muita joilla tällaista?

Vierailija
05.02.2017 |

Oli influenssa juuri ennen joulua. Tammikuussa uusi flunssa. Nyt taas heräsin nenä vuotavana ja kurkku kipeänä. Esimies kyllä riemastuu tästä, jos joudun hakemaan taas sairaslomaa. Onko kohtalotovereita tällä kevätkaudella?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä. Just eilisessä ISssä. Jatkuvat flunssat on syövän ensioire.

Vierailija
2/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasitat itseäsi jollain tavalla liikaa. Stressaat? Laihdutat? Et nuku tarpeeksi? Jollain tavalla kulutat itseäsi liikaa ja repeät siitä flunssaan. Ihmisen keho on viisas. Jos et itse pysty pistämään stoppia, niin kroppa tekee sen. Tuo ei vielä ole vaarallista mutta voi kehittyä vakavaksi pitemmän päälle. Mene kumminkin nyt jo lekurille ja pyydä ainakin otattamaan peruskokeet ja lekuria tekemään perustutkimus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nieluviljelystä löytyi streptokokki, suosittelen lääkärissä käyntiä.

Vierailija
4/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi on totta, haluan vaihtaa työpaikkaa ja palata omalle alalle. En mielestäni kuitenkaan hirveästi kärsi. En laihduta, mutta jonkun kilon pudotin muutama kuukausi sitten.

Mun nenä on jatkuvasti kylmä. Kädet jäässä. Jalat jotenkin ookoo kun on aina paksut villasukat jalassa. Palelee ja iltaisin käperryn kahden villapeiton sisään. Pitäisi liikkua enemmän.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Rasitat itseäsi jollain tavalla liikaa. Stressaat? Laihdutat? Et nuku tarpeeksi? Jollain tavalla kulutat itseäsi liikaa ja repeät siitä flunssaan. Ihmisen keho on viisas. Jos et itse pysty pistämään stoppia, niin kroppa tekee sen. Tuo ei vielä ole vaarallista mutta voi kehittyä vakavaksi pitemmän päälle. Mene kumminkin nyt jo lekurille ja pyydä ainakin otattamaan peruskokeet ja lekuria tekemään perustutkimus. 

Vierailija
5/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian steriili ympäristö, käytä vaan enemmän sitä käsidesiä niin pysyt sairaana ! (Y)

Vierailija
6/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa HIViltä. Toinen vaihtoehto on verisyöpä.

Vierailija
7/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liian steriili ympäristö, käytä vaan enemmän sitä käsidesiä niin pysyt sairaana ! (Y)

Mun täytyy myöntää, etten ole mikään hyvä talousihminen. En joka viikko tee edes viikkosiivousta. Ei ole kovin puhdasta täällä. Desinfiointiainetta laitan vaan haavoihin.

Ap

Vierailija
8/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Ihan tavallista.

Vierailija
9/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa HIViltä. Toinen vaihtoehto on verisyöpä.

En oikein usko hiviin, kun ei pyöritä neulojen kanssa ja ollaan muutenkin aika tylsiä kotona viihtyviä maalaisia. Miehen pitäisi olla kipeä sitten kanssa.

Kaikensortin syövät on tietty mahdollisia.

Ap

Vierailija
10/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nielujutut on otettu aina sairaslomien hakemisen yhteydessä. En muista mitä niissä on ollut. Voisi olla ehkä kilpparin vajaatoimintaa kun tuo nenä on aina jäässä.

Ap

Vierailija
11/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin syömään pari vuotta sitten viisurin poistokuopan tulehduttua liian monta antibioottikuuria ja sen jälkeen sairastin vuoden ihan kaikkea mikä hipaisi ohi mennessään. Flunssassa parin vkn välein. Kai ihmisellä voi olla syystä tai toisesta (stressikin) alentunut vastustuskyky ja tänä talvena olen kuullut että flunssia ja influenssaa on liikkeellä paljon.

Itse olen sairaskierteen jälkeen panostanut ennaltaehkäisyyn:

- nenäkannulla lähes päivittäin huuhtominen syys/talvikaudella, poskionteloiden lisäksi eniten auttanut kun keksin valuttaa vettä nenänielun kautta suuhun ja syljen pois. Ennen oli usein talviaamuisin yläkurkku vähintään arka, nyt ei enää

- D, C ja sinkkilisä tabletteina

- Echinaforssaa vesilasiin ja hidas nauttiminen satunnaisesti jos iskee vilustuva olo

Tällä reseptillä selvitty tämä syystalvi ilman sairastumista *koputtaa puuta*

Vierailija
12/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lepäät ja hoidat itsesi kuntoon. Ensi talvi voi olla erilainen, flunssatalvet kulkee vähän sykleissä. :)

Vierailija
13/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös jo toinen flunssa tänä talvena, olin joulukuussa viikon todella kipeä ja nyt uudestaan. Ei kiva...

Vierailija
14/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ku asuttiin hometalossa niin mulla oli ihan kunnon räkis lakkaamatta. Sellanen tosi raju et täysin tukossa ja räkää tuli litratolkulla päivässä. Lapsella oli koko ajan keuhkoputkentulehdus ja räkis. Oli pakko käydä töissä ja päiväkodissa vaikka oltiin ihan kipeitä. Mut kotona ei voinu olla kun olis oltu vielä kipeämpiä. Nyt terveessä kodissa kukaan ei ole ollut kipeä vuoteen. Infektioastma jäi kyllä kaikille.

Vierailija
15/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaiset raudat.

Huom! Hemoglobiini ei ole raudan indikaattori eikä välttämättä kerro mitään elimistön rautatilanteesta!

Vierailija
16/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kierros 2 menossa. Jouluna meni viikko kipeänä ja yskää kesti lähes viime viikoille asti. Nyt taas kaikki alusta, nenä tukossa ja kuumetta.

Vierailija
17/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla influenssa iski vastustuskyvyn alas ja nyt se ei palaudu normaalille tasolle, koska ap ehtii ennen sitä saada aina uuden infektion.

Yleensä talviflunssakausi loppuu toukokuuhun mennessä, joten eiköhän ap saa vastustuskykynsä takaisin viimeistään kesän aikana.

Nyt keskityt vain hoitamaan itsesi kuntoon lepäämällä.

Vierailija
18/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on flunssia liikkeellä

Vierailija
19/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli vuosia sitten tommoinen kierre :/ Tässä jotain vinkkejä, vaikket niitä varsinaisesti kysynyt:

- muista vaihtaa hammasharja parikin kertaa flunssan paranemisen yhteydessä

- jatkuvat flunssat voi olla merkki suoliston huonosta kunnosta varsinkin jos olet syönyt paljon antibioottikuureja. Syö päivittäin glutamiinia joka vahvistaa suoliston hyviä bakteereja

- lopeta maitotuotteiden käyttö, tukkivat monilla ihmisillä hengitystiet

Erityisesti nuo kaksi viimeistä johti siihen ettei flunssia ole juuri ollut viime vuosina.

Vierailija
20/30 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese käsiä usein, varsinkin ennen ruokailua ja kotiin tultua. Älä lääpi naamaasi ikinä pesemättömin käsin.

Tällä vältyt flunssilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan