Kolmas flunssa kahden kuukauden sisään, onko muita joilla tällaista?
Oli influenssa juuri ennen joulua. Tammikuussa uusi flunssa. Nyt taas heräsin nenä vuotavana ja kurkku kipeänä. Esimies kyllä riemastuu tästä, jos joudun hakemaan taas sairaslomaa. Onko kohtalotovereita tällä kevätkaudella?
Kommentit (30)
Kaikille tulee jossain vaiheessa tuollaisia flunssaryppäitä, uskokaa pois. Ihan normaaleja ja kuuluvat ihmiselämään. Sitten jos jokaisen virusinfektion jälkeen ilmaantuu ns. syvä infektio eli esim. keuhkokuume, niin kannattaa vasta alkaa huolestua. Älkää ainakaan flunssan takia lääkäriin hakeutuko ellei työnantaja vaadi nimenomaan lääkärintodistusta poissaolosta. Ja silloinkaan lääkärillä ei ole antaa kuin se todistus, taikasauvaa flunssan parantamiseen ei ole. Ap, jos vaikka aloittaisit siitä että liikkuisit enemmän kerran tiedostat että niin pitäisi tehdä.
T. Lri
Onko d-vitamiini mitattu? Se olisi hyvä nostaa sadan pintaan. Olen 5 vuotta syönyt reilua annosta d-vitamiinia eikä yhtään kunnon flunssaa. Jos on tuntunut alkavan, olen ottanut sinkkiä ja c-vitamiinia (bio influ sink) ja homma on jäänyt orastavalle asteelle.
Mulla on samat oireet kuin aloittajalla. Syytän työstressiä kun olen tunnollinen tyyppi. Nenä ja raajat myös usein kylmät. Huono ääreisverenkierto.
Olen myös aina ollut urheilullinen. Itse asiassa flunssat tuppaavat puhkeamaan aina kun käyn talvi-ilmalla juoksulenkillä. En ole kai riittävän palautunut tai jotain, vaikka kävisin juoksemassa vain harvoin. Harmi. Rakastan kunnon lenkkiä paksussa hangessa pikku pakkasella. Työ on vain niin fyysistä ettei kroppa näemmä kestä ylimääräisiä treenejä.
Nuorempana ei juuri ollut flunssia. Mutta sitten rupesin luovuttamaan verta, hemoglobiini putosi 149:stä anemian tasolle ja on nyt ollut rautakuureista huolimatta vain 127. Olo on höttöinen. SPR maksakoon luovuttajille sen syyllistävän luovuttajia tarvitaan tai ihmisiä kuolee -lätinän sijaan.
Terve ihminen sairastaa yhden flunssan 1-2 vuoden välein. Nämä toistuvasti "vähän flunssaa", "vähän lämpöä" tyypit ei ole perusterveitä
Juu, ekaluokkalaisella flunssa 2 viikkoa sitten, meni nopeasti ohi ja tänään taas kurkku kipeä ja nenä vuotaa. Sitä ennen oli pari kuukautta terveenä. Tuntuu olevan paljon tauteja liikkeessä, lapsen luokkalaisista moni ollut pois koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen sairastaa yhden flunssan 1-2 vuoden välein. Nämä toistuvasti "vähän flunssaa", "vähän lämpöä" tyypit ei ole perusterveitä
Höpö höpö. Aikuiset sairastavat flunssan keskimäärin 1-5 kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jotkut, mutta läheskään kaikki eivät. Ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jotkut, mutta läheskään kaikki eivät. Ei ole normaalia.
Etsipä tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arveluttaa hiukka että jopa viisi kertaa vuodessa olisi normaalia...
Joo, sama tilanne. Tosin olen raskaana niin ehkä minulla siksi alttius saada noita flunssia enemmän :(