Olen maksanut lipustani täyden hinnan, siis minulla on oikeus varata junan vessaa kuin omaa kylppäriä
Tämä oli siis sarkasmia. Matkustin perjantaina Vaasa-Helsinki -väliä ja vähän ennen Tikkurilaa aloin hakea nelivaunuisesta junasta vessaa. Lähin vaunu - varattu. Siitä seuraava - varattu. Siitäkin seuraava - varattu. Postasin jokaisen näiden oven takana monta minuuttia ja mitään ei tapahdu. Laukkasin vessojen väliä ees taas. Lopulta yhden kohdalla, jossa lukituskyltti näytti vähän epämääräiseltä, vedin oven auki. No mitäpä muutakaan, siellä seisoi ämmä pakkeloimassa itseään. Veti oven kiinni ja lukitsi kunnolla tällä kertaa. Siinä sitten seisottiin ja jonotettiin, minun edelleni oli jo ehtinyt toinenkin henkilö.
Eli ämmät: vaikka kuinka olisi se tilanne, että elämänne suurin rakkaus on juna-asemalla odottamassa, älkää käyttäkö junan vessaa yksityisenä pakkelointihuoneena. Kas kun on meitä muita, jotka tarvitsevat sitä vessaa ihan siihen alkuperäiseen ja oikeaan tarkoitukseensa.
Perkele.
Kommentit (28)
Tismalleen samaa mieltä. Lähijunissa vituttaa niiden vanhempien puolesta, jotka yrittävät saada pienet lapset veskiin. Ellei siellä ole joku meikkipossu suttaamassa, niin sitten narkkari...
Ennen vanhaan sitä meikattiin juurikin siinä istuin osastolla. Peilit ja pensselit syliin ja ohops. Eihän sitäkään kaikki siedä, että koiravaunuun nykyään. Ennen vanhaan oli tupakkavaunut. :D
Teetpä niin tai näin niin AINA joku keksii valittaa. Auta armias sitä mulkoilua jos yrität suihkauttaa hiuslakkaa vaunussa paikallasi tai alkaa meikkaamaan naamaa, heti saa osakseen kiukkuisia katseita. Ja nyt aplle ei kelpaa, että menee kohteliaasti vessaan... Arg! Missähän sitä voisi itsensä sitten rauhassa ehostaa?
Jessus, ihan sama kokemus välillä Helsinki–Vaasa
Vierailija kirjoitti:
Teetpä niin tai näin niin AINA joku keksii valittaa. Auta armias sitä mulkoilua jos yrität suihkauttaa hiuslakkaa vaunussa paikallasi tai alkaa meikkaamaan naamaa, heti saa osakseen kiukkuisia katseita. Ja nyt aplle ei kelpaa, että menee kohteliaasti vessaan... Arg! Missähän sitä voisi itsensä sitten rauhassa ehostaa?
No jos vaikka kotona meikkaisit? Ennen lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Kotona.
On ne vessat niin karmeita että ihmettelen kuka niissä kehtaa alkaa edes meikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleen, että aina ei ehdi tai voi? Huomaa, että sinulla ei ole pientä lasta joka vaatii jatkuvasti huomiota ollessasi paikalla. Meikkaan kun saan lapsen hoitoon ja pääsen työmatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleen, että aina ei ehdi tai voi? Huomaa, että sinulla ei ole pientä lasta joka vaatii jatkuvasti huomiota ollessasi paikalla. Meikkaan kun saan lapsen hoitoon ja pääsen työmatkalle.
Ja paskan vitut meikkaat matkalla vaan kotona, ennen töihin menoa.
^^Jep, meikkaa kotona, jos on liian kiirettä muuten, herää aikaisemmin tai mee töihin riittävän ajoissa, että ehdit meikata siellä.
Tai tee niinkuin moni nykyään: kevytmeikki. BB-voide (CC, jos tarve), ripsari ja huulipuna ta kevyempi versio. Rajaukset ota tatuointina. Ja kyllä, moni 30+v pärjää noilla, jopa pomotasolla. Liikaa meikatut näyttää... no, maksullisilta naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei ole pientä lasta. On 16-vuotiaat kaksoset, jotka hekin meikkaavat kotona ennen kouluun lähtöä, sen minkä meikkaavat.
Olen aina onnistunut meikkaamaan ennen töihin menemistä ja myös työmatkojen ollessa kyseessä ennen lähtöä. Ihan lasten ollessa pieniäkin, jopa vastasyntyneitä. Aikaa tuohon menee ehkä kolme minuuttia, eli vaikka tekisin sen junan vessassa, ei kanssamatkustajan tarttisi pissata housuun. Ikinä ei ole tullut tarvetta suihkutella hiuslakkaa jossain junassa...
Junan vessa on kyllä sen verran vastenmielinen paikka, etten siellä haluaisi viettää aikaa yhtään enempää kuin on pakko. Kuten myös lentokoneen vessa pitkän lennon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eli tämän latvakakkosen mielestä ihmisten pitää kusta housuunsa, että hän saa rauhassa ehostaa. Mistä näitä tampioita oikein sikiää?
Käy ykkösluokan vaunun vessassa, ei sieltä kukaan tule pois häätämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tämän latvakakkosen mielestä ihmisten pitää kusta housuunsa, että hän saa rauhassa ehostaa. Mistä näitä tampioita oikein sikiää?
Ihan yhtä iso oikeus minulla on sitä junan vessaa käyttää kuin muillakin. Ihan yhtä hyvin voin kysyä "miksi et käynyt kusella kotona?". Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata pidätellä kymmenisen minuuttia. Vai kusetteko housuun töissä, ruokakaupassa, kaupungilla?..
Ymmärrän ärsyynnyksenne, mutta minua ärsyttää päinvastoin se, että minun kuvitellaan käyvän vessassa vain meikkaamassa. Tietysti, koska olen kaksikymppinen ja naispuolinen, niin mitäs muuta minä vessassa tekisin?
Kerran olin pitkän matkan junassa ja menin vessaan. Ihan siis pissalle, en peilailemaan. Avasin vessan oven, menin sisään, otin housut alas ihan tavallisesti, ilman mitään erityistä hidastelua. Juuri kun istuin alas pöntölle, alkoi joku paukuttaa vessan ovea ja huutaa: "nyt pois sieltä kuhnailemasta, täällä pitää lapsen päästä vessaan!" Ehdin jo aloittaa pissaamisen enkä olisi viitsinyt jättää sitä kesken, joten aloin sitten muuten vain kiirehtiä toimitukseni kanssa. Puristin rakkoni tyhjäksi mahdollisimman nopeasti, pyyhin, vedin vessan ja pesin käteni hätäisesti. Oven ulkopuolella oli taaperoa sylissään kantava nainen, joka mulkoili minua vihaisesti ja sanoi: "Nyt sitten pitää vaihtaa vaippa sen sijaan että oltaisiin päästy harjoittelemaan vessassa käyntiä, kun tytön piti saada pakkelit kohdilleen."
Enhän minä kylläkään käytä, enkä silloinkaan käyttänyt laisinkaan meikkiä. Naamassani ei ollut jälkeäkään mistään voiteista tai ripsareista, mutta sehän nyt on vain sivuseikka... Ymmärrän, että se kyllä harmittaa lasta ja äitiäkin, kun vessaan ei pääse ajoissa, mutta he eivät ihan oikeasti joutuneet odottamaan vessan ulkopuolella minuuttiakaan. Ei toisten ihmisten voi odottaa keskeyttävän pissaamista siksi, että lapsi pääsisi vessaan 60 sekuntia aikaisemmin! Senhän takia harjoittelevalla lapsella oli vielä vaippa päällään.
En ole arvannutkaan että junassa matkustaa noin junttia porukkaa. Olen matkustanut lentokoneella ja siellä ei onneksi ihmiset jumita vessassa. Olen harkinnut joskus junalla matkustamista mutta siitä koituu vaivaa kun pitäisi yhdistellä liput siten että ehtii koneeseen eikä tulisi kuitenkaan kovin pitkää odotusaikaa. En ole myöskään aikaisemmin matkustanut rautatieasemalta lentokentälle joten se myös jännittää vaikka pitäisi olla nykyään helppoa.
mussukka_ kirjoitti:
Tismalleen samaa mieltä. Lähijunissa vituttaa niiden vanhempien puolesta, jotka yrittävät saada pienet lapset veskiin. Ellei siellä ole joku meikkipossu suttaamassa, niin sitten narkkari...
Ennen vanhaan sitä meikattiin juurikin siinä istuin osastolla. Peilit ja pensselit syliin ja ohops. Eihän sitäkään kaikki siedä, että koiravaunuun nykyään. Ennen vanhaan oli tupakkavaunut. :D
Miksi junassa pitää edes meikata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä iso oikeus minulla on sitä junan vessaa käyttää kuin muillakin. Ihan yhtä hyvin voin kysyä "miksi et käynyt kusella kotona?". Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata pidätellä kymmenisen minuuttia. Vai kusetteko housuun töissä, ruokakaupassa, kaupungilla?..
Kuulehan nyt. Wc:t eivät ole meikkaamist varten. Meikata voit myös junan vaunussa tai kotona. Osalla ihmistä on erilaisia sairauksia, joten ei auta, vaikka he kuinka kävisivät vessassa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan nyt. Wc:t eivät ole meikkaamist varten. Meikata voit myös junan vaunussa tai kotona. Osalla ihmistä on erilaisia sairauksia, joten ei auta, vaikka he kuinka kävisivät vessassa kotona.
Juuri sanoin että kotona ei voi kun pieni lapsi roikkuu koko ajan lahkeessa kiinni ja vaatii huomiota, vaunussa kun meikkaa saa vain vihaisia katseita... Jos ei rakko kestä julkisilla paikoilla niin kannattaa pysyä kotona tai käyttää vaippaa!
Kai sulla oli edes oma paskapaperirulla mukana? Itse en ole moista ylellisyyttä junan vessasta bongannut. Lienee uhanalainen laji toi vessapaperi, kun ei junasta (välillä Helsinki-Kuopio) sitä löytynyt pyynnöistä huolimatta.