Jos vankilan vangit naamioitaisiin työpaikalle niin mistä tunnistaisin
Kommentit (15)
Eikö ole muita vankeja kohdanneita?
Suttuisista tatuoinneista! Varsinki jos tyyliin toinen puoli naamasta tribaalia täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne tunnistaa, olemuksesta, ilmeestä, silmistä, varautuneen oloisia, jos ymmärrät. Tunnistan aina, olen työn merkeissä tavannut.
Juuri tuota 'varautuneen oloista' olin tulossa kirjoittamaan. He ovat sellaisia hieman sivusta katselevia ja muita tarkkailevia, epäluuloisia, varautuneita ja reviiristään hyvin tarkkoja tyyppejä. He eivät ymmärrä letkeätä huumoria, vaan ovat karvat pystyssä nopeastikin jos heistä tuntuu vähänkin, että mahdollinen asia koskee heitä. He ovat siis jollakin tapaa äkkipikaisia ja kyräileviä. Kuin katukoirat.
Riippuu vangista. En uskoisi, että frendistä voi kukaan päätellä töissä, että on ollut joskus vankilassa
Minkälaisen vastatunteen he herättävät? Puistattavanko heti? Useimmat?
Riippuu vangista. Tatuoinnit on aika hyvä merkki. Erityisesti nämä sormitatskat vanhemmilla, kun on nimi tmv. kirjoitettu mustalla sormiin yksi kirjain per sormi.
Meillä oli joskus naapurin mies, jolla näin ekana nuo sormet. Myöhemmin kesällä paljastui sitten lisää sotkuisia tatuointeja. Sanoin heti miehelle, että onko tuo entinen linnakundi. Sellainen jörrikkä, ihan mukava ja rauhallinen kyllä. Toinen naapuri juorusi sitten (tiesi työnsä puolesta asioista), että kyseinen mies oli nuorena istunut vankilassa. Kysyin, että pitkäänkö, niin vastasi, että "todella pitkään" eli lieneekö jonkun tappanut tai jotain vastaavaa. Lisäsi sitten perään, että ihan hyvinhän tuolla menee (kävi töissä, nätti talo), kun ei käytä alkoholia lainkaan. Mies oli joku 40-50 -vuotias ja tosiaan oli absolutisti.
Luin tänään että Sirkka - Liisa Anttilallakin puoli v ehdollista vankeutta huh. En ois ikinä uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vangista. En uskoisi, että frendistä voi kukaan päätellä töissä, että on ollut joskus vankilassa
Tunnistat ihan varmasti. Minua ei hämätä, tietyt sanonnat, olemus paljastaa. Vaatteilla ei pysty hämäämään. Kehittyy sellainen vaisto, että lähes uskomatonta.
Jos veli olisi se vanki niin kyllä sitä tsemppailisi vaikka olisi miten asiat.
Huonoista hermoista.
Olen työskennellyt 15 vuotta vankien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Luin tänään että Sirkka - Liisa Anttilallakin puoli v ehdollista vankeutta huh. En ois ikinä uskonut.
Puhutaan vangeista, jotka istuvat tai ovat istuneet tuomion, ei ehdolliseen tuomituista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne tunnistaa, olemuksesta, ilmeestä, silmistä, varautuneen oloisia, jos ymmärrät. Tunnistan aina, olen työn merkeissä tavannut.
:)
Ihanan yleistävää. Kiitos sinulle kun saan kulkea vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:)
Ihanan yleistävää. Kiitos sinulle kun saan kulkea vapaana.
Kuten mainitsin, tunnistan aina. Älä ikinä epäile meidän ammattitaitoa, Naisena olen joutunut tilanteisiin, johon ei jokanainen joudu elinaikanaan.