Lapseni erosi kirkosta ilman lupaani!!
Sain tänään tietää, että tyttäreni on eronnut kirkosta! Ihan minua ärsyttääkseen tietenkin. Kyllä paheksun tuollaista, kuitenkin tyttären kanssa käytiin usein kirkossa ja seurakunnan toiminnassa olen pitkään ollut mukana.
Kommentit (16)
Ei sen tarvitse sulta lupia pyydellä. Keksi parempi trollaus tai hanki uusia ystäviä tai parempaa ajateltavaa.
Mitkä hihhuleiden kokoontumisajot täällä tänään taas on? Eiks siellä Kiimingissä ole muuta tekemistä? Menkää vaikka silittämään niitä kestovaippoja!
Olisi kannattanut kysyä että halusiko edes liittyä.
Minkä takia sitten kirkkoon pitää kuulua jos ei usko tähän kirkon suvakkitsiisukseen.
Onko tyttäresi täysikäinen? Oletan, että kyllä, jos hän itse kirkosta erosi.
Itse tein saman samana päivänä kun täytin 18, koska omista syistä
ja periaatteista en halunut kirkkoon kuulua. Tyttärelläsi on varmasti siihen oma syy,
miksi erosi, eikä välttämättä ole pelkästään sen takia, että se suututtaisi sinua.
Se että olette käynyt paljon yhdessä kirkossa, ei välttämättä tarkoita sitä
että tyttäresi on halunut siellä käydä. Se, mihin uskoo ja mihin ei, on jokaisen ihmisen
oma asia päättää.
Oletko kysynyt miksi erosi tai liittyikö johonkin muuhun seurakuntaan? Ainakin isommissa kaupungeissa, erityisesti Irja Askolan vaikutusalueilla, eroaa paljon nuoria kirkosta, mutta he ovat mukana helluntai- tai vapaakirkossa tai joissakin pienemmissä "seurakunnissa". PK-seudulla ainakin konservatiivisimmilla nuorilla on jo jonkinlainen oma alakulttuurinsa, jossa verkostoidutaan. Kirkkoon kuuluminen ei sinänsä liity uskovaisuuteen millään tavoin.
Minä olen uskovainen ja onneksi sain erottua kirkosta kun alkavat vihkiä homoja ym. Jumalan tahdon vastaista.
Vierailija kirjoitti:
ja periaatteista en halunut kirkkoon kuulua. Tyttärelläsi on varmasti siihen oma syy,
miksi erosi, eikä välttämättä ole pelkästään sen takia, että se suututtaisi sinua.
että tyttäresi on halunut siellä käydä. Se, mihin uskoo ja mihin ei, on jokaisen ihmisen
oma asia päättää.
Tyttäreni on 19 vuotias, mutta asuu vielä kotona, eikä 19 vuotias ole niin kypsä vielä päättämään noin isoista päätöksistä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen uskovainen ja onneksi sain erottua kirkosta kun alkavat vihkiä homoja ym. Jumalan tahdon vastaista.
Eihän mitään jumalaa edes ole olemassa, pälli!
Enkö mä sanonut näistä sun ikäkeskusteluista jo aamulla jotain. Tämä on jo sairasta touhua.
Mikä estää alaikäistäkään eroamasta kirkosta jos kerran muitakin voi erottaa kirkosta eroakirkosta.fi -sivuston kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oma asia päättää.
Tyttäreni on 19 vuotias, mutta asuu vielä kotona, eikä 19 vuotias ole niin kypsä vielä päättämään noin isoista päätöksistä
Ap
Sorry, lain mukaan hän saa tehdä valinnan kirkkoon kuulumisestaan ja ei kyllä ole mikään iso päätös. Jos haluaa kirkkohäät, voi liittyä kahdeksi viikoksi takaisin 😂
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onneksi et ole onnistunut pilaamaan tyttäresi kykyä ajatella itsenäisesti. Sinun pitäisi ennemminkin olla tyytyväinen että hän osaa tehdä omat päätöksensä jeesustelevasta äidistään huolimatta.
Vai onko se kenties niin, että hän on tarpeeksi kypsä tietääkseen mitä itse haluaa?
Tyttäresi lienee täysi-ikäinen. Uskonto on muutenkin jokaisen henk.koht. asia. Sinulla ei ole asiaan nokankoputtamista.