Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurilta Heippa-lappu..

Vierailija
04.02.2017 |

Oli tullut huonolla suomen kielellä Heippa-lappu postiluukusta, nimettömänä kuinkas muutenkaan, että puhutaan öisin liian kovaa.. Ainoa mikä tässä Heippa-lapussa mättää on se, että joudutaan illat olemaan hiiren hiljaa!

Asutaan 40m2 kaksiossa mieheni kanssa ja meillä on alle vuoden ikäinen vauva. Kun vauva menee illalla viimeistään klo 19 nukkumaan makuuhuoneeseen joudutaan olemaan aivan hiljaa olkkarin puolella ettei pikkuisen unet häiriinny, eli kokkaukset yms ehdottomasti ennen kuutta! Jos iltapalaa alkaakin tekemään mieli, on se tehtävä wc.ssä (!!!! :DD Joo tiedän, asunto on liian pieni!! Nyt ei voi muuta kuin asua stadissa ahtaasti ja kalliisti kunnes koulut käyty..), pyykinpesukoneen päällä tullut muutamat iltapalavoileivät tehtyä. Leipäpusseja ei tasan täällä rapistella vauvan nukkumaan menon jälkeen. Vauva ei heräile öisin, herää aamulla 6-8 välillä. Jos illalla vauvan nukkumaan menon jälkeen meidän täytyykin jostain keskustella mieheni kanssa, menemme kuiskimaan vessaan. Yleensä iltaisin luemme tai katsomme elokuvaa kuulokkeilla, ja menemme nukkumaan yhdeksän maissa.. Että sellaiset kovaääniset keskustelut meillä täällä asunnossa öisin... :D

Miten te ketkä olette saaneet aiheettomia nimettömiä heippa-lappuja olette reagoineet niihin? Tekisi mieli laittaa lappunen alakerran ilmoitustaululle tämän saman sepustuksen kera jonka nyt tähän vuodatin!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua oikeasti harmittaa?

Vierailija
2/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te noin teette? Me opetettiin lapsi normaaliin elämään. Ei himmailtu ääniä yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sinne vaan ja käy sen maahiksen ovella...

Vierailija
4/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallistanut väärin. Äänet kulkee kerrostalossa joskus kummallisesti. Itelle tuli eräs naapuri valittamaan tässä yks lauantai koiran haukkumisesta. Muuten ihan hyvä, paitsi että minulla on kissa, ei koiraa. Minä asun ko naapurin yläpuolella, oikea koiranomistaja asuu ko naapurin alapuolella...

Vierailija
5/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kouluikäistä ja alle 50 m2 asunto. Mitä ihmettä varten te meette kylppäriin pusseja rapistelemaan? Siinä sitten saatte kulkea hyssytelleen jatkossakin vaikka olisi kuinka iso asunto.

Vierailija
6/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi kouluikäistä ja alle 50 m2 asunto. Mitä ihmettä varten te meette kylppäriin pusseja rapistelemaan? Siinä sitten saatte kulkea hyssytelleen jatkossakin vaikka olisi kuinka iso asunto.

Jos täällä alkaa kolistelemaan niin kyllä tuon vauvan hereille saa (kokeiltu on!), ja siihen siis riittää ihan vaikka se leipien teko (syödään yleensä paperipussi-leipää! :)). Makuuhuone on käytönnössä 6m päässä keittiön työtasosta, eikä siinä ei ole edes kunnon ääntäeristävää ovea, vain hyvin väljä liukusermi. Ollaan todettu että helpommalla päästään kun hoidetaan ruuan laitto ennen vauvan nukkumaan menoa ja ne viimeiset pari tuntia luetaan vaikka kirjaa tai katsotaan dokkareita, leffoja kuulokkeilla :) Ap

Vierailija
7/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te noin teette? Me opetettiin lapsi normaaliin elämään. Ei himmailtu ääniä yhtään.

Lapsia on erilaisia, toiset tottuu nukkumaan äänten keskellä j toiset ei sitten millään. Kiva että teillä ollut iisimmät tapaukset :) Varmasti myös asunnon pohjaratkaisu ja ääntä eristävät ovet yms vaikuttavat asiaan. Kyllä tämä asunto liian pieneltä tuntuu, asuin ennen tätä 36,5m2 yksiössä :) Ap

Vierailija
8/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5/5

Vierailija
9/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua oikeasti harmittaa?

Kyllähän se nyt harmittaa kun elellään rauhassa ja hiiren hiljaa ja tulee tuollainen postiluukusta!! :) Ap

Vierailija
10/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallistanut väärin. Äänet kulkee kerrostalossa joskus kummallisesti. Itelle tuli eräs naapuri valittamaan tässä yks lauantai koiran haukkumisesta. Muuten ihan hyvä, paitsi että minulla on kissa, ei koiraa. Minä asun ko naapurin yläpuolella, oikea koiranomistaja asuu ko naapurin alapuolella...

Hyvä että naapurisi tuli kohtaamaan sinut kasvotusten eikä jättänyt mitään nimettömiä lappusia! Pääsit selventämään hänelle tilanteen että haukkuu väärää puuta. Eikö muita tosiaan häiritsisi tällainen ja tulisi tarvetta oikaista..? O.o Ap

Vierailija
11/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vauvan eristämistä normaaleista elämisen äänistä. Jos tämä olisi totta.

Vierailija
12/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain unihäiriöltä, jos lapsi herää ihan pienistä äänistä ja jopa kuiskaamisesta! Keskustelisin asiasta neuvolassa.

Vierailija
13/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys isännöitsijään heti maanantaina!

Kerrot, millaisen viestin sait, ja mikä tilanne oikeasti on. Tämä on tärkeää siksi, että jos naapuri tekee sinusta sinne valituksen, voit oikeasti joutua hankaluuksiin. Ei ole pahitteeksi, että sinun puolesi asiasta on silloin jo siellä tiedoksi.

Minua syytettiin koiran haukkumisesta, viereisessä kerrostalossa noin 80v nainen kuuli (tai luuli kuulevansa) ääntä yli METRIN paksuisen paloseinän (vanha kivitalokortteli Helsingin keskustassa) läpi. Ihan nauhoittamalla totesin, että täällä ovat koirat hipihiljaa. Ei edes ole sama kerros, ämmä erehtyi, kun talot ovat mäessä.

Mulla on tiukka asenne tähän, koska olisin itse joutunut pulaan, jos en olisi itse aktiivisesti toiminut heti alussa. Jopa poliisille ja eläinsuojeluviranomaisille jouduin todistamaan, että täällä on kaikki hyvin, ja hiljaista.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2624594/sain_heippalapun_haukkumisesta_k…

Vierailija
14/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänien alkuperää ei voi tietää kerrostalossa. Kerran meidän talossa porasi joku jossakin. Meillä sou ovikello ja mies kysyi, meilläkö porataan. Sanoi että ei. Mies pyysi anteeksi ja sanoi etsivänsä poraajaa, koska tarvitsee itse poraa lainaksi.

Vierailija
15/37 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin äänet ovat liian kovia kun ne saapuvat naapurin maksamaan kämppään eivätkä pysy asunnossasi. Jokainen maksaa vai omasta tilastaan.

Vierailija
16/37 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa joltain unihäiriöltä, jos lapsi herää ihan pienistä äänistä ja jopa kuiskaamisesta! Keskustelisin asiasta neuvolassa.

En usko että on mitään häikkää. Lapsi nyt vain on herkempi, tullut äitiinsä, minä en myöskään ole koskaan saanut nukuttua jos samassa huoneessa surisee pakastin, tikittää kello tms. Onneksi on korvatulpat itselle :) Näin me kaikki vaan ollaan erilaisia. Ja mikäs ihme se on että pitää olla hiljempaa yksiön kokoisessa asunnossa jos yksi perheen jäsen nukkuu! Ap

Vierailija
17/37 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin itse heippalapun viereiseen taloon. Kävin ensin kylläkin soittamassa ovikelloa,mutta kukaan ei avannut. Syy: Ikkuna auki ja pieni kissanpentu tallusteli ikkunalaudalla neljännessä kerroksessa..

Vierailija
18/37 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinuna haastaisin lapun laittajan oikeuteen. Ota yhteys perheenne juristiin.

Vierailija
19/37 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun olin vauva, puhelimen johtokin irroitetriin seinästä, etten vain herää. Nyt aikuisena olen edelleen tosi herkkäuninen.

Omat lapset nukkuivat jokus päikkäreitäkin sitterissä telkkarin ollessa päällä eikä edes puhumista lopetettu. Eivät herää edes koiran haukuntaan vaikka vieressä haukahtaisi.

Kaikki ollaan joo erilaisia, mutta liekö näillä yhteys kuitenkin.

Vierailija
20/37 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai joskus heippa lapun että hänen koiransa on räkyttänyt koko yön ja päivän, äidillä ei ole koiraa eikä ole hoitokoiriakaan ollut koska on pahasti allerginen. Kaiken lisäksi tuon ajankohdan oli minun ja lasteni kanssa ruotsinristeilyllä ettei asunnosta ole voinut kuulua pihahdustakaan jonka joku sitten koiraksi on tulkinnut.