Listataan 20-luvun juttuja! Peukuta jos muistat listattuja 20-luvulta!
Kommentit (62)
Rohkeet naiset alkoi laittamaan housut, kuten mun isosisko.
Mä ostin mun miehelle 25v synttärilahjaksi hienon kävelykepin! Sehän on suurinta muotia. Mahtaa naapurien ukot vihertyä kateudesta ;)
Polio riivaa naapuruston lapsia :-(
Huh, kyllä jalkoihun koskee! Tulin juuri kotiin Charlestinia tanssimasta. Olipa bileet!!! Miten teidän lauantai on mennyt? Laitoin juuri gramofoonin soimaan mutten uskalla huudattaa kauaa, neula kuluu liikaa ja äiti suuttuu.
Sori kirjoitusvirheet, tuli juotua vähän liikaa "kovaa teetä"... sorry.
Se charlestonia tanssinut
Meille tuli sähköt. Pistorasioita oli yksi jokaisessa huoneessa. Katossa oli kauniit kipsikoristeet lamppujen kohdalla. Kytkimet (pyöritettävät) ja pistorasiat olivat mustaa bakeliittia.Seinien ja katon "kulma" oli myös pyöristetty sekä huonekorkeus jotain 295- 340 väliltä ja lattiat olivat lautalattioita. Ainiin mutta onhan meillä vieläkin niin.
Naapurista kuoli 15 henkeä espanjan tautiin :(
Yleisradio aloitti lähetykset 1926.
Reissu-Lassen valtiovierailut Viroon ja Ruotsiin.
Tanssien jälkeen hommailtiin naapurin Einon kanssa heinäladossa. Oi voi niitä aikoja.<3 Kyllä osasi kauniisti puhua ja suunniteltiin jotta karkaamma yhessä vihille, mutta ei sitä Einoa sitten kiinnostanukkaan. Ystävättäret koittivat kyllä varoitella että JSS ASAP, mutta minä typerä en kuunnellut. Oli jännämies se Eino.
Vierailija kirjoitti:
Tanssien jälkeen hommailtiin naapurin Einon kanssa heinäladossa. Oi voi niitä aikoja.<3 Kyllä osasi kauniisti puhua ja suunniteltiin jotta karkaamma yhessä vihille, mutta ei sitä Einoa sitten kiinnostanukkaan. Ystävättäret koittivat kyllä varoitella että JSS ASAP, mutta minä typerä en kuunnellut. Oli jännämies se Eino.
Ei huolinut talollisen poika torpparin tytärtä :(
Muistan kun punaryssät ajoi reellä pihaan ja vaati pojan poikaani liittymään joukkoon. Tämä oli jo jokunen vuosi ennen.
Muistan lapsena kun muutimme vuonna1925 juuri valmistuneeseen kerrostaloon Helsingissä. Rakastin kiivetä leveälle ikkunalaudallemme tutkimaan maailman menoa. Silloin alue oli työväen aluetta. Nykyään alue on todella kallis ja niin sanottujen hipsterien valloittama. Älkää kysykö minulta mikä on hipsteri. Se on näitä nykypäivän hömpötyksiä samoin kuin joku tietokone ja joku Vauva-foorumin aihe vapaa-keskustelu.
Palataksemme aiheeseen; asuinalueeni oli jo lapsuudessa aika levoton. Kuitenkin alueen vaurastuessa alueesta on tullut entistä rauhattomampi. On huumeita, juoppoja, maahanmuuttokeskustelu ja avohoitopotilaita. Kaikki vanhat ja tutut kivijalkamyymälät ovat lopettaneet ja tilalle on tullut jotain ihmeellisiä akvaarioita muituttavia kahviloita, joista ei saa edes tavallista kahvia ja kinkkuleipää.
En ole silti muuttamassa pois. Nautin ajatuksesta, että kuoltuani perilliset verisesti tappelevat huonokuntoisesta asunnostani, jonka perin vanhemmiltani, kun kukaan muu ei sitä huolinut.
Siis pyöräilyleninki. Itse puolestani pyöräilin kouluun leveähelmainen vyötäröltä huh miten tiukka hame päälläni, piikkkikorkokengät jalassa teininä, mutta se oli jo 50-60-luvun taitetta.