Onko tämä ihan ok? Kaverilla koira..
Eli en itse tiedä mitään koirien pitämisestä niin kysyn onko kaverin toimet ihan yleisiä ja ok:
Kaveri pitää koiraa lähes koko päivän vessassa. Käyttää ulkona normaalisti ja vie ruokaa vessaan säännöllisesti, sekä päästää koiran vapaasti liikkumaan asunnossa tunniksi tai pariksi päivässä. Koira on siis 90% päivästä yhdessä pienessä huoneessa.
Tämä vaikuttaa minusta aika hurjalta, mutta kuten sanoin en tiedä koirista paljoa. Onko tämä ihan ok?
Kommentit (19)
no ei kyllä ole ok. miksi kaverisi on ylipäätään hankkinut lemmikin?
Puhumattakaan siitä, että koira on laumaeläin. Minkä hän sanoo vessassa pidon syyksi?
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan siitä, että koira on laumaeläin. Minkä hän sanoo vessassa pidon syyksi?
Pitääpä kysyä kun taas käyn siellä. Luulen että pelkää koiran sotkevan tjsp. Muutenkin silloin kun aina antaa koiran liikkua asunnossa sen pitää olla kaverin näköpiirissä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä kysyä kun taas käyn siellä. Luulen että pelkää koiran sotkevan tjsp. Muutenkin silloin kun aina antaa koiran liikkua asunnossa sen pitää olla kaverin näköpiirissä koko ajan.
Tämä oli ap.
Ap
:((( Miten tämmöisiä ihmisiä voi olla olemassa? Ilmoita jonnekkin koirasta ja äkkiä!
Eikö maalaisjärki toimi sinulla kun kysyt täällä onko se ok?
Asunto pitää järjestää koiraystävälliseksi ja koira opettaa tavoille. Puhu kaverillesi asiasta. Jos muutosta ei tule, tee eläinsuojeluilmoitus.
Ei ole ok. Todellakaan. Koira sekoaa tuollaisesta. Tee eläinsuojeluilmoitus.
No ei ole OK, tee eläinsuojeluilmoitus! Nimettömänä voit tehdä. Ei kannata sanoa mitään kaverille,sitten hän tietää että sinä sen teit.
Oudolta kuulostaa ja ihmettelen kyllä kaverisi motiiveja tähän. Eläinsuojelumääräykset tuo voi hyvinkin täyttää, riippuen vessan ja koiran koosta, eli en ny tiedä kannattaako mitään ilmoitella.
Laumasta eristäminen on koiralle rangaistus. Nyt se elää koko ajan rangaistuksen alaisena.
Ei. Antaisi koiran ihan suosiolla pois jos ei kerran pidä koirista.
Kaikilla uuvateilla sitä koira onkin, huhhuh.
Miksi tuommoiset ihmiset ottaa lemmikkejä? Eläinsuojeluilmoituksesta hän voisi havahtua, että ei tuo ole järkevää. Itse kyllä.sanoisin ja kysyisin suoraan.
Huhhuh. Tosin ei kaikkien kyl tarvitse olla ihan yhtä sallivia lemmikeilleen kuin minä olen - tälläkin hetkellä pari kissaa nukkuu ruokapöydällä niin autuaasti..
Puhut kaverille suoraan ja jos ei tehoa, teet eläinsuojeluilmoituksen.
Ei sinänsä väliä kun mitään koiraa ei saa lukita pieneen tilaan, mutta minkä rotuinen koira on?
Vierailija kirjoitti:
Eikö maalaisjärki toimi sinulla kun kysyt täällä onko se ok?
Minulla ei ole koskaan ollut koiraa mutta tiedän ettei koiran paikka ole vessassa ja sen kertoo jo maalaisjärki.
Ei ole varmasti oikein. Vaikka käyttääkin koiran lenkillä, ei ole oikein eristää koiraa pieneen huoneeseen jossa sillä ei ole mitään virikkeitä. Miksi hänen ottanut koiran, jos ei halua olla sen kanssa?
Ei ole ok. Koiran elintilaa ei saa rajata noin pieneen alueeseen.