Lapsen hekalaiset kaverit ahdistaa
Vieressä on hekan asuntoja ja lapseni on kaverustunut näiden asukkien lasten kanssa (yhteinen piha). Tilanne on saanut ahdistukseni tappiin. Haluaisin lapselleni mahdollisimman hyvän tulevaisuuden ja kyseinen kehitys pelottaa. Ollaan mietitty muuttoa muualle, mutta sijainti ja alue on muuten aika kiva ja muuttaminen raskasta, joten tämäkään vaihtoehto ei houkuttele. Ei olla kumpikaan oikein omakotitaloasujia, joten sekin vaihtoehto on poissuljettu. Onko tämä tilanne vain pakko kestää, jos haluaa asua kaupunkialueella? Miten ootte itse ratkaiseet tilanteen?
Kommentit (45)
Ihan hauska aloitushan tuo oli. Älkää ottako kaikkea liian vakavasti. T. hekalaisten lasten hekalainen vanhempi.
Minun täytyy tunnustaa, että itselläkin oli ennakkoluuloja kun ostimme hitas-asunnon uudiskohteesta, jolla on yhteinen piha Hekan kanssa. Kuitenkin osoittautui, ettei näihin uudiskohteisiin oteta mitään epätoivoisia tapauksia asumaan, vaan ihan tavallisia ja kunnollisia työssäkäyviä ihmisiä. Oma lapsi oli jo teini kun muutimme tähän, mutta ei pihassa mitenkään huomaa kumman talon puolelta lapset ovat.
Pihakavereista en olisi huolissani, mutta lapsen koulun valintaan kannattaa hieman panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän on enää pelastettavissa. Ei noilla spekseillä enää Harvardiin mennä. Ne vuokra-asuntojen lapset tulee samaan kouluun,kun vieressä asuvat. Voivoi, otan osaa kun olette tulevaisuuden toivonne joutuneet menettämään.
Mä pelkään enemmin niiden hekalaisten puolesta, kun havahtuvat näkemään naapurien mädännäisyyden.
Voipa olla provo, mutta tällaisia on.
Eräs juoppo sähköinsinööri joka asui hieman paremmassa vuokra-asunnossa, ei antanut lastensa kyläillä kunnan vuorkra-asunnoissa asuvien luona, "koska siellä asuu juoppoja,".
Provona kirjoittaa, miten stereotypiset kaupungin vuokra-asunnossa asuvat pilaavat ap:n lapsen tulevaisuuden johdatellessaan isänmaan toivon alkoholiin, huumeisiin ja rikoksiin viimeistää teini-iässä. Jos kyseessä olisi tyttö, niin toki teiniraskauksen uhka kuuluisi kuvioon.