Oletko jonkun ihmisen seurassa jotenkin ihan tossu?
Minä olen. Kutsun tätä Hyacinth Bucket -syndroomaksi, jossa siis itse olen naapuri Elisabeth ja olen jotenkin hirveän stressantunut ja myötäilevä vahvan Hyacinthin seurassa. Näin ei kuitenkaan ole oikeastaan kenenkään muun seurassa, vaan pystyn ilmaisemaan mielipiteitäni avoimesti. Erittäin raivostuttava tilanne, koska jokaisen kanssakäymisen jälkeen jää ajatuksia, että miksi en ollut jämptimpi. Miksi olin taas alakynnessä, vaikkei ei olisi ollut mitään syytä.
Kommentit (6)
Aikuinen ihminen ei anna toisen alistaa tai manipuloida. Pitää pystyä sanomaan ei, tai lopeta, tai olen erimieltä. Toisen kiukuttelua ei tarvitse sietää.
Miksi suostua tosiksi, pakota itsesi avaamaan suusi. Käyttäydyt tossuja, koska haet jotakin määrittelemätöntä hyväksyntää tai pelkäät. Jompi kumpi, mieti tunteitasi kohtaamistilanteessa. Miksi tuntuu vaikealta määrittää rajasi? Miksi koet painetta miellyttää?
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ei anna toisen alistaa tai manipuloida. Pitää pystyä sanomaan ei, tai lopeta, tai olen erimieltä. Toisen kiukuttelua ei tarvitse sietää.
Miksi suostua tosiksi, pakota itsesi avaamaan suusi. Käyttäydyt tossuja, koska haet jotakin määrittelemätöntä hyväksyntää tai pelkäät. Jompi kumpi, mieti tunteitasi kohtaamistilanteessa. Miksi tuntuu vaikealta määrittää rajasi? Miksi koet painetta miellyttää?
Ehkä tämä liittyy siihen, että suorastaan vihaan tätä henkilöä, inhoan. Ja jos alan väittämään vastaan, tämä on liian tunnekuohuista, koska taustalla on täysi inho. En siis halua paljastua, mitä hänestä oikeasti ajattelen ja siksi käyttäytyminen on tossua.
AP
Ok, miksi vihaat? Kerro mikä on sytyttänyt vihasi, ehkä siinä piilee ratkaisun avain? Mikä tuossa henkilössä on niin inhottavaa? Onko takana myös kateutta? Ihailua? Esim inhoat mutta samalla kadehdit ja siksi tunntilanteesi on niin vaikea? Onko tämä henkilö tehnyt sinulle suurta vääryyttä?
Vierailija kirjoitti:
Ok, miksi vihaat? Kerro mikä on sytyttänyt vihasi, ehkä siinä piilee ratkaisun avain? Mikä tuossa henkilössä on niin inhottavaa? Onko takana myös kateutta? Ihailua? Esim inhoat mutta samalla kadehdit ja siksi tunntilanteesi on niin vaikea? Onko tämä henkilö tehnyt sinulle suurta vääryyttä?
Henkilö on persoonatyypiltään uuvuttaja. Imee kaiken energian ympäriltään. Rasittava tyyppi kaiken kaikkiaan. Hirveä hästääjä. Pystyn onneksi aika hyvin välttelemään kohtaamisia, joten asia pysynee kutakuinkin hanskassa.
AP
En. Jossain tapauksissa on parempi olla hiljaa ja väistää koko ihminen , että yleinen rauha säilyy. Mielipidettäni en vaihda kuitenkaan kenenkään päällepäsmärin takia .
Olen oppinut näistä alistavista ja manipuloivista ihmisistä niin paljon, että en anna periksi vaikka kuinka yrittävät kaikkensa. Saavat takuulla tuntea ,että valheesta ja kieroudesta ei ole heille muuta kuin haittaa.
Asiantuntijoiden neuvo on se,että joudut vetämään näille ihmisille rajat, koska heille ei ole asetettu lapsena rajoja.