Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se sitten jysähti. 80 kilon raja rikki.

Vierailija
03.02.2017 |

En ole pitkään aikaan käynyt vaa'alla, lukema pelottanut liikaa. Tänään kuitenkin punnitsin itseni ja totuus iskeytyi kuin märkä rätti päin näköä. Olo on todella paha, parit kyyneleetkin tirautin silmäkulmastani kun olin niin pettynyt itseeni. Ja olen yhä.

Olen minä tiennyt lihonneeni, kun fyysinen vointi ei ole ollut yhtä hyvä kuin ennen. Vaatteet kiristävät, vatsa pömpöttää, olen saanut raskausarpia mm. olkavarsiin, vatsaan ja reisiin. Portaiden nousukin on ollut raskaampaa kuin ennen. Lenkkeily on sattunut jalkoihin. Työhousuni ratkesivat kyykistyessäni. Kaksoisleuka ei ole enää pieni muhkura vaan ihan kunnon kokoinen.

En aio valehdella itselleni. Koko tämän sotkun olen ihan itse omin käsin aiheuttanut, mättämällä suuhuni kaikkea ylimääräistä hyvää ja huuhtelemalla kaiken alas mehulla ja oluella. Nyt jälkikäteen tekee todella pahaa ajatellakin. Ei tuollainen syöminen halpaakaan ole ollut.

Painoin n. 2 vuotta sitten vielä 60-65 kiloa. Onhan tää aika kadehdittava painonnousu.

Mites jatkan tästä eteenpäin? Kuntoilemalla, joo, syömällä vähemmän kuin mitä kulutan, joo. Mutta miten helvetissä? Olen sokeri- ja hiilarikoukussa ja tottunut liian isoihin annoksiin. Kuntoilu onnistuisi läheisillä lenkkipoluilla ja kuntosalilla, alle sadan metrin matka molempiin. Vielä kun saisi hommattua sen salikortin...

En vain halua enää kokea tällaista tunnetta. Itseinho on kova, ja pettymys vielä suurempi. Kaipaisin vertaistukea, ehkä vinkkejäkin muun muassa kuinka kestää nälkää paremmin (tässä ollut yksi kompastuskiveni, en oikein kestä näläntunnetta vaan ahmin hullun lailla ettei pääsisi nälkä yllättämään).

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi havahduit. Tuosta vielä selviää. Mä "pääsin" yli 130 kilon ja nyt riemuitsen 96 kiloisena :D Jos minä, niin kyllä sinäkin! Oikein paljon voimia, älä anna periksi!

Kevät koittaa ja ulos on kiva lähteä liikkumaan. Aluksi on vaikeaa, mutta pitää vaan jaksaa. Täällä on laihdutusketjukin, sieltä saat kannustusta! Laita aluksi pieniä tavoitteita, äläkä ajattele, että pitää parissa viikossa laihtua. Rennolla asenteella, takapakkia tulee, mutta ylös vaan ja menoksi! Et ole kuule ainoa! Ja sun paino on kutakuinkin ihan ihmismäinen, jos normaalipituinen olet.

Vierailija
2/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia lisää MIELENKIINTOISIA harrastuksia, vaikkei edes liikunnallisia.

Sitten ei yksinkertaisesti enää ehdi/muista mättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä pituinen olet?

Terveisin viime kesällä havahtunut 80-kiloinen / 163-senttinenn, joka on saanut painostaan pois reilusaa puolessa vuodesta vasta 8 kg. Kolmisen vuotta sitten olin itsekin normaalipainoinen ja nyt on huomattu, että läski tulee huomaamatta, muttei lähde helposti.

Vierailija
4/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 1, kiitos viestistäsi. Ulkoilma kyllä piristää ja tekee hyvää, samalla voisi vaikka verestää vanhoja valokuvaustaitojani.

Pituutta minulla on noin 168 senttiä. BMI taisi olla jotain 28. En lihava vielä, mutta turhan punkrro kuitenkin. Onnekseni kilot/läski on kerääntynyt tasaisesti koko kehoon, ts. en näytä lihapullalta kahden hammastikun varassa eikä perseeni ole mikään tarakka jolla voisi toinen ihminen istua. Toisaalta tuo on kyllä paha juttu, sillä en ollut havahtunut läskeihini koska näytin vielä arviolta viitisen kiloa sitten melko sopusuhtaiselta ihmiseltä. Nyt harmittaa, sylettää ja itkettää mutta kyllä tämä tästä.

- AP

Vierailija
5/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama! Tosin oon sentään 174 cm eli en ihan kauhee tankki mutta lihava kuitenkin ja diabetesriski. Kuinka pitkä oot? Mulle nää kilot on tullut ihan hiipien, joka vuosi pari kiloa lisää.... vaikka syön suunnilleen kuten ennenkin.

Voisko olla jotain hormonihommia meidän naisten kohdalla kun ikää tulee ja paino vaan nousee?

Ajattelin AINA etten koskaan paina 80 kiloa mutta kohta oon jo varmaan 100 kg. En tajua miten muut lihavat kestää, musta tää olo on kauhee....

Vierailija
6/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä, minkä ikäinen olet? Nyt nelikymppisenäkin huomaa, ettei aiemmin tarvinnut juuri painosta huolehtia, mutta nyttemmin on toisin. -3-

Vierailija
7/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, samaistun todella paljon viestiisi. Hauskaahan tuo läskin kerääminen on ollut, ja nyt taitaa alkaa se epämiellyttävämpi vaihe :'D

Ja kakkoselle; uutta harrastusta olenkin ajatellut kuntoilusta, sillä en mikään liikunnanvihaaja ollut esim. peruskoulun tai lukion liikuntatunneilla vaikken silloinkaan huippukunnossa ollut. Toki joku muukin harrastus voisi olla kiva.

- AP

Vierailija
8/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 5 ja 3/6: olen parikymppinen. Ei (toivottavasti???) pitäisi olla aineenvaihdunnan pyssäämistä ilmassa.

- AP

Vierailija
9/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tervein ja tehokkain ruokavalio sisältää munia, kanaa, kalaa, äyriäisiä , pähkinöitä ,siemeniä ,todella runsaasti kasviksia ,marjoja ,hedelmiä ja laadukkaita kylmäpuristettuja öljyjä.

Lisäksi aamuisin monivitamiini, d3-vit. 50 mikrog. ja omega3 (laadukas)- öljy, kuitulisä.

Iltaisin magnesiumsitraatti 400-500 mg.

Jos vatsa kestää ,eikä tule oireita ,ruokavaliossa voi olla jonkin verran normaali/täysrasvaisia hapanmaitotuotteita ja kauraa ja tattaria esimerkiksi.

Vältä sokeria ,lisäaineita, margariineja ,'kevyt'-tuotteita, gluteeniviljoja. Älä juo maitoa.

Lisää ruokavalioon kylmäp.öljyjä 2-3 rkl /vrk ja kuitulisä aamuin illoin (psyllium ,pellavansiemen ,marjajauheet yms.) gluteenittomat.

Syö aina proteiinipitoinen aamupala (esim. Munakas ja kasviksia ,marjoja)

Ja ajoita hiilihydraatit iltaan ja liikunnan ympärille.

Liikunta voi olla alkuun 3-4 x viikko 30 min. kävely,pienellä hengästymisellä.

Juo vettä 2-3 l /vrk ja panosta uneen 7,5-8 h /yö. Melatoniinia voi käyttää myös tarvittaessa.

Vierailija
10/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LAIHDUTA, PLÖTSÖ SIKA! SYÖ VÄHEMMÄN, RYYPPÄÄ VÄHEMMÄN!

Rupeetko mun pt:ksi? :D

- AP

Vierailija
11/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehellä 130kg ja pituutta 178cm.

Vierailija
12/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava tavoite on sitten 90 kg. Tsemppiä!

Vierailija
13/19 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama sillä syön ruokaa saadakseni turvallisen olon. En pysty olemaan yhtään tyhjällä mahalla kun alkaa heti kauhea ahdistus - monesti jos en saa unta puputan jotain tai käyn yölläkin jääkaapilla.

Mikä olisi ns. terveellien herkku? Josta tulisi kuitenkin turvallinen olo?

Vierailija
14/19 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama sillä syön ruokaa saadakseni turvallisen olon. En pysty olemaan yhtään tyhjällä mahalla kun alkaa heti kauhea ahdistus - monesti jos en saa unta puputan jotain tai käyn yölläkin jääkaapilla.

Mietin itsekin tuota terveellistä herkkua. Joku maustettu tee ilman sokeria tai hunajaa? Riisikakut? Hedelmät? Toki hedelmien syönnillä ei sokerikoukusta pääse eroon...

- AP

Vierailija
15/19 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on kuin suoraan iltapäivälehdestä. :D Tuleeko erilaisten asioiden tapahtuminen jysähtäen jo arkiseen kansankieleen?

Vierailija
16/19 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin itsekin tuota terveellistä herkkua. Joku maustettu tee ilman sokeria tai hunajaa? Riisikakut? Hedelmät? Toki hedelmien syönnillä ei sokerikoukusta pääse eroon...

- AP

Olen ihan normaalipainoinen, mutta jos housunvyötärö alkaa kiristää,  niin kurinpalautukseksi riittää, kun "iltapala" on vain mukillinen jotain maustettua teetä ilman sokeria.

Vierailija
17/19 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP

Lakritsitee! Toimii itselläni tosi hyvin kun lakritsin mausta kuitenkin tykkään. Muutenkin hedelmäteet tosiaan tuntuvat makeilta, vaikka niihin ei lisää mitään.

Itselläni rajana yksi hedelmä per päivä, koska olen myös sokerihiiri ja eläisin vain leivällä ja hedelmillä... Mutta kantapään kautta on nyt opittu että rasvaton ja proteiiniton ruokavalio johtaa itselläni lössöön vartaloon ja ensimmäistä kertaa elämässäni bmi 25 ylittymiseen. Mulle herätys siis tuli 68 kilon kohdalla, ja nyt siitä on napattu 3 kiloa pois. Seitsemän vielä edessä! Tsemppiä siis sulle, onnistut kyllä!

Vierailija
18/19 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP

Lakritsitee! Toimii itselläni tosi hyvin kun lakritsin mausta kuitenkin tykkään. Muutenkin hedelmäteet tosiaan tuntuvat makeilta, vaikka niihin ei lisää mitään.

Itselläni rajana yksi hedelmä per päivä, koska olen myös sokerihiiri ja eläisin vain leivällä ja hedelmillä... Mutta kantapään kautta on nyt opittu että rasvaton ja proteiiniton ruokavalio johtaa itselläni lössöön vartaloon ja ensimmäistä kertaa elämässäni bmi 25 ylittymiseen. Mulle herätys siis tuli 68 kilon kohdalla, ja nyt siitä on napattu 3 kiloa pois. Seitsemän vielä edessä! Tsemppiä siis sulle, onnistut kyllä!

Niin ja jos napostelunhimo yllättää tai pidän leffailtaa tms, mulla oikeasti toimii valtava lautasellinen suikaloituja vihanneksia ja itse tehty dippi (rasvaista kermaviiliä, pippuria, suolaa, paprikaa, chiliä, valkosipulijauhetta). Maha täyttyy ja tulee ihan sama olo kuin sipsien syömisestäkin.

Vierailija
19/19 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 ja 19, kiitos herkkuehdotuksista! Dippivihannekset ovat kyllä hyviä...

- AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan