Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi resepteissä on "1tl suolaa" vaikka todellisuudessa sitä pitää laittaa ainakin 1 rkl?

Vierailija
03.02.2017 |

En ymmärrä! Ja käytän kyllä muitakin mausteita, en vain suolaa. Mutta jos suolaa ei ole tarpeeksi niin ei vain yksinkertaisesti voi joku jauheliharuoka olla hyvää! Laitan suolaa aina myllystä reippaalla kädellä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desi tai vähintään puoli desiä suolaa on paras vaihtoehto, joka tuo esiin ruoan makoisan vivahteikkuuden.

Vierailija
2/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt ei sano yhtään mitään. Teetkö ruokaa kahdelle vai kahdeksalle?  Mikä on suolan prosentuaalinen osuus valmiista annoksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä jauhelihaa on 400g. Sama kanan kanssa, suolaa pitää olla reippaasti!

Eri asia sitten esim. kasviskeitot tms, niihin riittää 1 tl.

Ap

Vierailija
4/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ohjeissa lukee usein 1 tai jopa 1/2 t-lusikallista koko ruokaan, joka on 4-6 hlölle. Tai vain 1 liemikuutio, ja tämä, vaikka ruoassa ei olisi mitään muuta suolapitoista ainesosaa.

Kannattaa maistella itse.

Vierailija
5/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet totuttanut suusi hervottomaan suolamäärään. Aijai.

Vierailija
6/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne myös kokkiohjelmissakin pyöräyttää suolamyllyä useaan otteeseen!

Ap

Vierailija
7/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Desi tai vähintään puoli desiä suolaa on paras vaihtoehto, joka tuo esiin ruoan makoisan vivahteikkuuden.

:D Tuo menee jo yli.. hyi sinua!!

Vierailija
8/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne myös kokkiohjelmissakin pyöräyttää suolamyllyä useaan otteeseen!

Ap

Aika monta kertaa saa suolamyllyä pyöräyttää, että sieltä ruokalusikallinen tulee.

Vierailija
9/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa maistella itse.

Jep. Siksi en lisääkään suolaa ruokiini.

Vierailija
10/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen aina päinvastaista, resepteissä on mielestäni valtavasti suolaa! En ikinä laita edes puolta siitä määrästä, hyi olkoon. Ja sinä siis laitat 400g jauhelihaa laittaessasi RUOKALUSIKALLISEN suolaa?! Toivottavasti en koskaan joudu kaltaisesi ihmisen ruokavieraaksi, en kykenisi nielemään väkisinkään.

Vierailija
11/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksi saada liikaa suolaa.

Vierailija
12/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen aina päinvastaista, resepteissä on mielestäni valtavasti suolaa! En ikinä laita edes puolta siitä määrästä, hyi olkoon. Ja sinä siis laitat 400g jauhelihaa laittaessasi RUOKALUSIKALLISEN suolaa?! Toivottavasti en koskaan joudu kaltaisesi ihmisen ruokavieraaksi, en kykenisi nielemään väkisinkään.

Noh, jos siitä 400g jauhelihaa + mut härpäkkeet syö kaksi aikuista siten että molemmat syövät 2x, niin eipä se ruokalusikallinen suolaa ole paljon!

Ap

Vierailija
13/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en muuten koskaan käytä "tavallista" suolaa vaan aina merisuolaa!

Ap

Vierailija
14/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa ihmetellyt asiaa, tosi harvaan ohjeeseen käy tuo 1 tl, 1 ml on paljon parempi mun suuhun tai vaikka 0,5 ml.

Jauhelihaan tai kanaan nyt ei ainakaan kuulu suola. Yök, jää syömättä jos on hölvätty mun suuhun liikaa.

Vierailija
15/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, jos siitä 400g jauhelihaa + mut härpäkkeet syö kaksi aikuista siten että molemmat syövät 2x, niin eipä se ruokalusikallinen suolaa ole paljon!

Ap

Ja minä kun kuvittelin sinun laittavan siihen kaikkea muuta niin paljon, että tulisi edes kuusi annosta. Ruokalusikallinen suolaa on siihenkin liikaa. Miten voit syödä tuollaista?

Vierailija
16/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa suola-addiktilta. Yritä totutella ruokaan, jossa ei ole liikaa suolaa, niin et kuole ensi vuonna.

Vierailija
17/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa suola-addiktilta. Yritä totutella ruokaan, jossa ei ole liikaa suolaa, niin et kuole ensi vuonna.

Heräsi elävä mielikuva, jossa aloittaja nuolee silmät kiiluen sellaista eläinten suolakiveä :D Olisikohan sen suolapitoisuus sopiva?

Vierailija
18/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lisännyt suolan käyttöä viimeisten vuosien aikana mielestäni aika paljon, mutta ruokalusikallinen jauhelihapaketilliseen kuulostaa lähes absurdilta. En ikinä pystyisi syömään niin suolaista ruokaa!

Vierailija
19/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä suolaa ei edes kannattaisi lisätä ruokaan... http://www.sydan.fi/ruoka-ja-liikunta/suolaa-vain-kohtuudella

Vierailija
20/47 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme syö ikinä perunoita, pastaa tms. Siksi tuo 400g jlihaa riittää vain 2 ihmisille kahdeksi syöntikerraksi. Lihan seurana on juureksia, kasviksia, kvinoaa tms.