Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤ ¤ ENSIKOT-viikonloppu (pe. 17.-su. 19.3.) ¤ ¤

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin vihdoin taas kirjoittaa tänne pinoon, kun olen pitänyt aika pitkää taukoa. Tauko siksi että mies on matkoilla ja tässä kuussa ei tule tapahtumaan yhtään mitään. Jos joku vielä muistaa, niin piinailin tuossa puolitoista viikkoa sitten ja tein ainakin 5 raskaustestiä, mutta kaikki näyttivät negaa. En kyllä kaikkia testejä edes raportoinut. Nyt viimeisin oli maanantaina, nega edelleen. Menkkoja ei ole vieläkään tullut, mutta tiedän että en ole raskaana koska ei ole mitään oireita. Join jopa 2 siideriäkin eilen, niin varma asiasta olen. Pillerit ovat niin ärsyttäviä, kun sekoittavat kierron, jätin pillerit siis pois 6.2, eikä ekoja menkkoja kuulu.

Täällä on tapahtunut kaikenlaista " kirjoituslakkoni" aikana, joten paljon onnitteluja ainakin Jepenille ja Hemulille!!! Joku muukin taisi olla, mutta en muista enää kun niin nopeasti aina pinot luen!

Toivottavasti teillä Killa tärppää nyt tässä kuussa! Joulukuun lapsen synttäriongelmathan hoituvat juuri tuolla tavalla, että synttärit pidetään just niinkuin muutenkin! Ellei nyt sitten ihan aattona satu syntymään, mutta kyllähän silloinkin voi pitää juhlaseremoniat myös synttärisankarille!

Voi olla etten kauheasti taaskaan kirjoittele, ennekuin jotain jännää alkaa tapahtumaan, mutta luen kyllä tätä pinoa ja olen pitämässä peukkuja kaikille!

Maitikka

Vierailija
22/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla katsomaan mitä tänne kuuluu. Oon ollu vähän laiska kirjoittelemaan tällä viikolla. Täälläkin on aika inhottava ilma, pyryttää ja on pari miinus astetta, mutta tuuli tekee ilman paljon kylmemmän tuntuiseksi.

Lähdimme eilen kaveriporukalla bailaamaan, ihan kiva ilta oli siihen asti, kun otimme yhteen miehen kanssa loppu-illasta! :( No, onnex saimme kuitenkin selvitettyä riidan.. :)

Paljon onnea Jepenille ja Hemulille plussista!! :)

MATIKKA: Mä jätin emätinrenkaan pois 26.9 ja mun ekat menkat tuli 3.10 ihan normaalisti. Sitten menikin 2 kuukautta ennenkun seuraavat menkat alkoivat. Ja kyllä mä tosi monta testiä tein, siinä toivossa, että olisin raskaana. En kuitenkaan ollu, eikä vieläkään ole tärpännyt ja olemme puoli vuotta pian yrittäneet. TSEMPPIÄ VAAN TEILLE!! :)

L.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Monesko kierron päivä sulla on menossa? Eli ekoja luomumenkkoja odottelet? Itselläni venyi eka kierto 38 päivään...tädin odottelu oli kyllä yllättävän piinaavaa tuolloin! Testailin 2 kertaa, ja negaa näytti! Mutta älä huoli, eiköhän se täti sieltä vielä ilmesty, pidetään peukut pystyssä!

Onnea muuten kaikille plussanneille!!! Ihana on ollut täällä taustailla ja lukea ihania uutisia! Itse olen nyt enempi ollut tuolla kevättoiveiden puolella kun meillä ei varsinaisesti ole vielä yritys alkanut..nytkin odottelen tätiä saapuvaksi, viimeistään tiistaiksi, huoah....

Aurinkoisia päiviä kaikille! Killa: ihanaa, teilläkö paistaa siellä aurinko!? :) meillä keski-suomessa inhan pilvistä ja pyryttää...noh, hyvä ilma lukea tenttiin! :)

Vierailija
24/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut ja lukenut että tosi usein menkkojen tulo pitkittyy,kun on juuri lopettanut pillerit. Mulla on nyt tänään kp38, ja vanha kierto oli kai 28 päivää, eli 10 päivää pitemmällä ollaan nyt! Ystävälläni kesti puoli vuotta ennen kuin menkat tulivat, ja toisella kesti vuoden! Siksi en olekaan ollut nyt kauhean huolissani, kyllä ne sitten joskus alkavat. Se on vaan ärsyttävää, kun vauvan saanti pitkittyy, mutta eihän sille mitään voi. Kauheasti on tullut nyt finnejä, ja hiukset rasvoittuvat. Koskaan aikaisemmin en ole kärsinyt noista, joten toivon, että nuokin oireet tasaantuvat sitten ajan mittaan. Onko muilla iho alkanut kukkimaan pillereiden tai muun hormonaalisen ehkäisyn loputtua?

Vierailija
25/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulla siinä ekan luomukierron jälkeen tuli naama ihan hirveen näköseksi..posket täynnä sellasia näppylöitä, ei mitään valkopäisiä finnejä, vaan sellasta röpelöö! Sitä kesti 2-3 viikkoa ja sit iho palasi normaalix! Onnex...!:) Mullakaan ei siis koskaan, edes murrosiässä oo ollut finnejä naamassa, siksi se olikin erityisen kummastuttavaa. Nyt tosin finneily on siirtynyt yläselkään, yöks, niitäkään ei oo aikasemmin ollu, mut pakko kai ne on kestää, ja yrittää pestä selkä pesusienellä useasti. Tämäkin ihmetyttää siksi, koska mulla on lähes atooppinen iho, ihan rutikuiva läpi vuoden!

Tällasia kokemuksia! :)

Vierailija
26/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas muuten mieleen että onko kukaan kärsinyt omituisesta päänsärystä pillereiden lopettamisen jälkeen. Mulla on meinaan päätä särkenyt tässä 1,5 vk putkeen pillereiden lopettamisen jälkeen ja vähän ihmetyttää että liittyykö tää särky nyt jotenkin tohon lopettamiseen. Ei luulis... Kohta tarvii varmaan mennä tohtorin puheille jos ei lopu.

Vierailija
27/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Anskuliini. Mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen kans outoja päänsärkyjä. Ne oli joko kierron puolivälissä tai ennen menkkoja. Ilmeisesti jotain hormonitoimintaan liittyvää. Nyt ne on lakanneet (kierto 9).

Maitikka ¿ sama ongelma mullakin. Menkat kateissa. Ensin ne tuli pillereiden lopettamisen jälkeen suht normaalisti n. 7 kiertoa ja viime kierrosta asti on temppuilleet ja nyt ei siis näy ei kuulu. Kp 40 menossa, kaksi negaa olen testannut, joten raskaana en ole.

Jatkanpa eilen kesken jäänyttä siivous-urakkaa....terkkuja kaikille!

t. Afternoon

Vierailija
28/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vkl mennyt kivasti! Olen käynyt lukemassa pinot, mutta omat kirjoittamiset jää vähemmälle näin vkl kun viikolla pääsen töissä olemaan täällä aina joskus

(.): Olo vielä hyvä. Ei kuvotusta tai pahaaoloa *koputtaa puuta*. Tissit ovat turvonneet vähän kipeät. Vatsa turvoksissa ja välillä tuntuu menkkamaista kipua.. Ilmeisesti kohdun kasvusta johtuen. Kp. 31/27-29 eli täti nyt ainakin 2pv myöhässä.

Lähden siirtymään tuonne odottajien puolelle ja toivotan teille NIIN paljon onnea ja lähetän +++++++++++++++ pölytystä!! Tulkaahan sankoinjoukoin tuonne odotus puolelle!

Vauvariskasta kevättä!

- Jp & mökiäinen rv5 -

Vierailija
29/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta]Päivä onkin sit mennyt nukkuessa ja syödessä, ulos en " päässyt" vaikka välillä paistoi ihanasti aurinko (välissä sit tuli luntakin ihan kunnolla).

Maitikka: oon lopettanut pillerit kahteen kertaan ja ekalla kerralla meni puoli vuotta ennen menkkoja. Aloitin sit pillerit uudestaan ja viimeksi lopettaessani meni muistaakseni 42pv ennen kuin alkoivat. Toi on kyllä tosi ärsyttävää, toivottavasti sulla alkaa ne pian, jos et kerran ole raskaana!

Ja iho kukkii täälläkin! Mulla ei ollut nuorena oikeestaan mitään näppyongelmaa, mutta nyt vanhoilla päivillä iho on kuin teini-ikäisellä. :/ Siksi aikanaan aloitinkin pillerit uudestaan, kun niillä oli positiivinen vaikutus ihoon. Nyt ei sit auta kuin koittaa kestää. Hain kyllä ihotautilääkäriltä voiteita, mutta ei ne ihan kauheen hyvin auta vaikka vähän tilannetta rauhoittaakin.

Anskuliini: mullakin ehkä pillereiden lopettamisen jälkeen päänsärkyjä (ainakaan aiemmin en kiinnittänyt niihin niin huomiota) ennen menkkoja muutaman päivä. Oisko se tosiaan jotain hormonaalista?!

Jepenille tervemenoa o-puolelle! ;) Tuuhan kuitenkin jokus kertomaan kuulumisia, niitä on aina kiva kuulla!

Eipä tässä muuta kuin plussaonnea vaan kaikille Enskattarille!

Vierailija
30/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on taas mennyt siivillä ja kävin just lukemassa tämän viikon pinoja ja tapahtumaa on ollut runsaasti. Eli toivottelen toisille onnea ja tädin piinaamille tsemppiä uuteen yritykseen.

Pitkästä aikaa vauvakuumeilu on vähän helpottanut, kun on muuta ajateltavaa :) Ollaan muuttamassa omakotitaloon ja ensi viikolla alkaa tavaroiden siirtäminen... Olen ihan täpinöissäni :) Harmillista oli se, että meidän piti saada avaimet jo tänään, mutta nykyinen omistaja oli epähuomiossa jättänyt kaikki talon avaimet sisälle taloon ja lukinnut oven. Eli huomenna mennään sitten lukkosepän kanssa hakemaan avaimet sisältä :)

Gallup: Emme ole kertoneet vauvayrityksestä kuin kolmelle parhaimmalle kaverille. On huonoja kokemuksia siitä, jos kertoo " liian" aikaisin. Tuttavai kertoi kaikille, kun ryhtyivät yrittämään ensimmäistään. Vuoden yrityksen jälkeen lääkäri totesi, että on todella huonot mahdollisuudet saada ainakaan luomumenetelmillä lasta. Hän kertoi, että oli yritysaika yhtä tuskaa, kun äidit ja tuttavat kyselivät, miten vauvayritys onnistuu.... Hui!

Tuisku

Vierailija
31/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs meinaa väsyttää, vaikka lähes kahden tunnin päiväunet on takana! Taitaa eilinen melkein 15 tunnin työrupeama vielä väsyttää. Kaikkeen sitä suostuukin..

Emma Anna: Mulla tänään siis kp9. Edellinen ja ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen oli 42 pvää, joten en tiedä tarkkaan minkä pituinen kierto on luvassa, koska kiertoni ovat olleet aina hyvin epäsäännölliset. Pitää vain toivoa, ettei kierto veny tuosta enempää.

Mulla oli myös pillereiden lopettamisen jälkeen kerran tosi outo ja kova pääkipu. Se tuntui silmien " takana" , kun yritti silmiä liikuttaa. Onneksi lepäämällä ja särkylääkkeillä se hävisi. Myös iho on tykännyt kukkia pilleireiden lopettamisen jälkeen. Nyt tosin on ollut iho ihmeen hyvässä kunnossa.

Olen lukenut, että 3kk:tta kannattaa odotella menkkoja ja sitten hakeutua lääkärille. Tosin kuumeilijalle tämä on hirvittävän pitkä aika! Toiv. menkat nopeasti tulevat teille, jotka niitä odottelette. Tiedän tunteen..

Minä nyt sitten aloitin sen greippimehun juomisen. Kaikkea pitää kokeilla! Hyväähän se ei ole, mutta mitä sitä ei tekis... Saatan tosin olla sitrushedelmille allerginen, joten ½lasia päivässä näin aluksi. Punaviinin litkiminen taitaa kyllä multa jäädä. Siitä asti, kun pillerit jätin pois, en ole tilkkaakaan alkoa ottanut ja ei kyllä ole tehnyt mielikään.

Nyt aion ottaa todella rennosti, kun monta vapaapäivää edessä! Ihanaa ois lisää plussauutisia tänne saada!

Hoyt kp 9/42?

Vierailija
32/32 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin finnit ovat sellaista röpölää, mutta nyt ne ovat jo alkaneet lähetä pois. Päänsärkyä on ollut myös. Vaikuttaa tosiaan hormonaaliselta, kun niin monella pillerit lopettaneilla on samoja oireita! On kyllä aika ärsyttävää menkkoja odotella, nyt kun haluaisi vauvaa niinkovasti...