Kun teillä mies kokkaa tai leipoo, jääkö asiat hänellä kesken? Eli siivoaako myös jälkensä?
Meillä mies ei siivoa jälkiään loppuun saakka. Esim riisikattilan saattaa huuhtaista, mutta sinne ne riisit jää lavuaarin pohjalle. Tai likaiset pannut jää tiskipöydälle mielummin kuin pesisi ne samantien puhtaaksi ja laittaisi kuivumaan.
Kyllä joskus kyrsii kieltämättä, mutta ei auta valittaa. Täytyy olla onnellinen, että mies sentään välillä suostuu kokkaushommiin, ettei se oo aina vaan mun kontolla.
Kommentit (22)
Ei jää asiat kesken vaan siivoaa jälkensä.
Kun joskus harvoin VAIMO kokkaa niin jäljet jäävät minun siivottavaksi.
Kyllä siivoaa, siivoaa myös minun jälkeni jos en itse ehdi (sama tietysti toisinpäin).
Ei aina muista, mutta jos nätisti muistuttaa niin kyllä siivoaa. Sama toimii myös toisinpäin :)
Siivoaa. Mutta meillä on vähän eri käsitys siitä, että kuinka nopeasti tiskit pitää hoitaa kokkaamisen tai ruuanlaiton jälkeen.
Varmaan siivoaisi jos joskus kokkaisi. Mutta ei osaa eikä halua, joten minä laitan aina, siis ihan aina kaiken ruuan. Eineksiä ei syödä koskaan. Mutta mies siivoaa mun jäljet siitä hyvästä, ja tekee muutenkin enemmän kotitöitä kuin minä, joten en valita.
Kyllä siivoaa. Ja ihan oma-aloitteisesti siivoaa välillä myös kotia.
Tiskipöytä jää yleensä pyyhkimättä. Mua ne likalammikot ällöttää, hän ei ilmeisesti niitä huomaa. Samoin ruokapöytä pyyhitään vai joskus, vaikka kamat kerääkin siitä pois.
Meillä on sovittu, että sen joka kokkaa ei tarvitse siivota. Tottakai jos itselleen vain tekee ruokaa niin sitten saa myös siivota omat jälkensä. Mutta jos tekee ruokaa koko perheelle niin kyllä muut saa sen verran osallistua, että siivoavat jäljet.
Siivoaa kyllä, mutta joka kerta saa erikseen mainita.
Jos en sanoisi, ei siivoaisi.
Siivoaa joka kerta ja sanomatta. Jos huomautetaan saattaa protestiksi olla lotkauttamatta kovaansa pitkäänkin.
Miehenä vastaan itse: Kyllä siivoan. Laitan aina käytetyt astiat pois käytön jälkeen, siis ruokaa valmistaessa. Ja kaikki muutkin, tarveaineet jne.
Pysyy järjestys yllä aivan kuin itsestään, eikä tule mitään suurta keittiön siivousrumbaa.
Salasana: järjestelmällisyys! Tavaroille mietityt paikat.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä vastaan itse: Kyllä siivoan. Laitan aina käytetyt astiat pois käytön jälkeen, siis ruokaa valmistaessa. Ja kaikki muutkin, tarveaineet jne.
Pysyy järjestys yllä aivan kuin itsestään, eikä tule mitään suurta keittiön siivousrumbaa.
Salasana: järjestelmällisyys! Tavaroille mietityt paikat.
Voisitko pliis tulla opettamaan nuo samat asiat myös mun miehelle? 😏 Ap
Mun eksä oli just tommonen AP ja voi että oli raivostuttavaa! Nykyinen mies siivoaa omat jälkensä ja naputtaa mullekin jos meinaa jäädä sotkua keittiöön <3
vaimolla on joku ihme halu puuttua minun tiskaamisiin ja vaatii, että tiskaan ennen kuin tulen pöytään, mutta itse jättää usein kattilat ja pannut likaisina jopa seuraavaan aamuun.
Meillä ainakin siivoaa.
Kissani on ilmoittanut ettei siivoa.
M
Meillä yleensä toinen kokkaa ja toinen siivoaa. Nyt kun on vauva, niin kokkaaja joutuu joskus myös hoitamaan osan siivoamisesta, kun perheenlisäys on muuttanut rutiineja.
Mies ei kokkaa tai leivo, mutta leipien täyttämisen jälkeen jättää hirveän sotkun jälkeensä. Leikkaa tomaattia sen puisen vedettävän leikkuulaudan päällä eikä pyyhi tomaatin nesteitä pois. Tiputtelee myös kastikkeita pöydälle ja jopa matolle. Joskus pyyhkii pöydän nopeasti märällä rätillä huitaisten. Tahra jää näkyviin.
Siitä on kyllä tarkka, ettei samaa vesilasia saa käyttää kuin päivän. Ei haittaa. Se ärsyttää kun hän joskus vaatii minua toimimaan samoin.
Olen pahoillani mutta mieheni ei kokkaa =( Mutta ei myöskään siivoa minun jälkiäni.
Meillä asuu edellisen sukupolven roolit, melkein.
Omia poikiani en anna kasvaa siihen malliin.
Oi kyllä siivoaa, ainakin useimmiten. Jonkun paistinpannun saattaa unohtaa tiskata, mutta muuten on siisti. Mies myös tykkää putsata keittiön tasoja enemmän kuin minä.