Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uranainen ja koti-isä - kokemuksia?

Vierailija
03.02.2017 |

Usein puhutaan uraa luovista miehistä ja pullantuoksuisista kotiäideistä, jotka jäävät hoitovapaille useammaksi vuodeksi (tässä ei siis ole mitään pahaa). Mutta onko näitä pariskuntia toiseen suuntaan, joissa nainen luo uraa (ja on esim. osan ajasta matkatyössä) ja mies ottaa päävastuun lapsista ja kodista, kun nainen on töissä? Millaisia kokemuksia itsellänne tai lähipiirillänne on? Onko tällaisia pariskuntia ja voiko arki toimia käytännössä? Kestääkö mies kotiarkea tai ajatusta työuraa luovasta vaimosta?

Ap

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli kotona vuoden, koti aina kuin pommin jäljiltä, ei ruokaa odottamassa ja lapsi nukkunut puolet työpäivästä päiväunia. Minä sitten työpäivän jälkeen hoidin lapsen (miehen vapaa alkoi, kun astuin ovesta sisään). Valvoin lapsen kanssa puolille öin ja heräilin häntä monta kertaa yössä hoitamaan. Aamulla lapsi heräsi 6.30 ja hoidin omat ja lapsen aamutoimet ja lähdin töihin (ja kävin herättämässä miehen).

Naapuruston mammat jaksoi kehua, kuinka hyvä mies mulla oli, kun on kotona lapsen kanssa. Sitten kun kysyin, olisiko heistä vastaava työjako upeaa, mumisivat vain jotain. Seuraavana päivänä miehen kehukuoro jatkoi entiseen malliin, vaikka kaikkien heidän työssäkäyvät miehet tekivät paljon enemmän kotitöitä ja viettivät lasten kanssa vähintään yhtä paljon aikaa kuin "koti-isämieheni". Ehkä eivät osanneet asettua saappaisiini...

Vierailija
22/24 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uraihmisen kannattaa olla hankkimatta lapsia, kaikki voittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on tällainen pari, molemmat korkeakoulutettuja mutta naisen ura otti enemmän tuulta purjeisiin, joten päättivät tehdä perhejärjestelyt siksi näin päin. Ja miksi se olisikaan jotenkin eri asia, että juuri mies on kotona naisen sijaan? Lapsethan ovat molempien lapsia. 

Nämä kyseiset tuttavani ovat olleet naimisissa yli kymmenen vuotta, lapsia on kolme ja kaksi näistä alakouluikäisiä. Perhe asui pätkän ulkomaillakin naisen työn perässä ja silloin vanhempien lasten koulunkäynti hoidettiin kotona (mies siis opetti lapsia ns. kotiopetuksena). 

Hyvin sujuu. Ja miksei sujuisi?

Vierailija
24/24 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tälleen, minä tienaan rahat ja mies hoitaa kodin. Hyvin menee ja olen ihan koulutetun miehen saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä