Hui! Olin eilen kolarin silminnäkijä. Auto ajoi rekan kanssa yhteen. :O
Minullekin olisi voinut käydä pahasti siinä kolarissa, mutta käännyin juuri samaisesta risteyksestä. Jos olisin painellut suoraan, olisi törmännyt auto ajanut suoraan keulaani. :O
Laittaa miettimään asioita.
Kommentit (7)
seurannut ja sanonut sitten pari valittua sanaa! Itse ajaa varovasti, ja ekstravarovasti, kun lapsi on kyydissä, mutta kun aina voi sattua, että sen töppäyksen tekeekin joku muu... :S
No, toisaalta, olen itsekin ajanut vasta hyvin vähän (kakkosvaiheen suoritin vasta kk sitten ;)) niin saattaahan noita mokia herkästi sattua itsellekin, vielä, ennenkuin tulee kunnon varmuutta tuohon ajamiseen.
Opinpahan tosiaan sen, että tarkkailen tästä lähtien kyseistä risteystä VIELÄ TARKEMMIN, jottei rytise. Onneksi selvittiin pelkällä säikähdyksellä.
4
ps. eikös sitä sanota, että ne kolarit sattuu herkemmin juuri niillä tutuilla reiteillä, joiden ajamisesta on tullut jo rutiinia... ;)
Odottelin valoissa, että saan kääntyä vasemmalle nuolivalolla. Kun meille tuli vihreä, lähdin liikkeelle ja tietty katsoin vastaantulevien kaistaa samalla. Kun sitten käännyin katsoin tietenkin suuntaan, jonne olen menossa, vilkaisin sitten sinne vastaantulevien kaistalle, kun auto oli poikittain. Eiköhän muutaman hullun metrin päässä ollut aura-auto (ehkä kymmenen-kaksikymmentä metriä) ja sehän tuli kolinalla sisään automme vänkärin ovesta - ja pitkälle.
Monta onnea oli meillä matkassa siinä. Onneksi kukaan ei istunut vänkärin paikalla. Onneksi aura osui juuri siihen kohtaan, ei taaksemmas, sillä siellä vänkärin takana istui/makasi kaukalossa viisikuisemme. Onneksi aura ei osunut edemmäs, sillä olisimme saattaneet piuahtaa ympäri ja aura-auton alle tms. Onneksi nelivuotiaamme istui kuskin takana, hän ois voinut säikähtää vielä enemmän, jos aura ois tullut hänen eteensä etupenkille, nytkin aura siirsi etupenkkiä taaemmas ja vauvan kaukalo jouduttiin junttaaman irti. Onneksi ei myöskään ollut mitään pylvästä, mihin osua, sillä liusuimme aura-auton mukana n. 20 metriä.
Kaiken kaikkiaan meille kävi hyvin. Lapset saivat henkisiä kolhuja, esikoinen vähän enemmänkin. Minulle tuli turvavyöstä mustelmia ja päähän naarmuja rikkoutuneesta lasista. Auto meni lunastukseen. Ja taloudellisesti kärsimme jonkin verran. Mutta en sitä voi edes ajatella, se on vain maallista. Itsekin uskallan rattiin, enkä enää henkäile ja pelkää jokaisessa risteyksessä. Katson kyllä ylitarkkaan valoissa.
Miksi aura-auton kuski ajoi niin lujaa ja päin punaisia, en tiedä. En ole saanut itsestäni irti, että soittaisin poliisille ja kysyisin, oliko hänellä mitään selitystä sille. Mutta kyse ei ollut edes " vanhoista" vihreistä, sillä ennen minun nuolivaloani oli ollut risteävän liikenteen vuoro.
Miksi en itse nähnyt aura-autoa, kun lähdin nuolivaloista liikkeelle, on minulle arvoitus. Villi veikkaukseni on, että näin sen, en vain kiinnittänyt huomiota, sillä se mahtoi olla aika kaukana. Ja sillähän oli punaiset, joten oletin, että se pysähtyy punaisiin. Eihän sitä voi jokikistä kuskia alkaa epäileen, ettei ne toimi liikennesääntöjen mukaan. Sillälailla ei koskaan pääsisi minnekään. Kuka tahansa voi törttöillä ja autoja on nii-in paljon liikenteessä.
Olen sopinut itseni kanssa, että yritän luottaa muihin. Ja toivon parasta.
Äitini ehti väistää ojan puolelle ettei ajanut ketjukolaria.. Täytyy sanoa etten ole koskaan nähnyt äitiäni yhtä shokissa.. Näky oli hirvittävä autossa. Kukaan ei kuollut, mutta teholla olivat pitkään.. Kyllä äitinikin muuttui tuon nähtyään.. Sitä kummasti vaan sitten vasta tajuaa miten kaikki voi muuttua sekunnissa...
luojan kiitos teille ei käynyt pahemmin! Ihan järkyttävää. Mitä ihmettä se aura-auton kuski kuvitteli tekevänsä?! Enpä tiedä, olisinko itse tuollaisen jälkeen enää rattiin uskaltautunut... :/
4
tosiaan vaikkan itse olisi kuinka varovainen liikenteessä, voi jonkun muun töppäyksen takia joutua onnettomuuteen =(
suuttuttaa erityisesti kuskit jotka kaahaa 40 rajotuksen alueella hurjaa vauhtia, eri toten asutus alueilla jossa lapsia lähellä.
Mä ehkä kyl kysyisin selvitystä poolisilta siitä aura auto jutusta.
Näin olen sen itselleni järkeillyt. Mun puolellahan vaihtui sekä suoraanmenijöille että meille vasemmalle kääntyville vihreä. Mulle siis vihreä nuolivalo.
Onnea meillä oli tosiaan. Ja sen kyllä totisesti muistan.
itse olin juuri hakenut poikani päiväkodista ja ajelimme kotiinpäin, niin joku nuori nainen pyhkäisi kolmion takaa eteemme :/ Onneksi ehdin jarruttaa juuri ennen kuin olis rytissyt :O eikä siinä tiellä saa ajaakaan kuin 40 km/h, mutta silti :( Eikä se nainen näyttänyt ees hoksaavan, kuinka typerästi teki!!! Tuijotti eteensä ja ajeli menemään muina naisina. En tiedä, luuliko se sitten, että hänellä oli etuajo-oikeus, eikä ollut huomannut tulevansa kolmion takaa. Mutta kyllä säikäytti -ja pisti vihaksi!
Ollaan varovaisia siellä liikenteessä, jooko?