NUORIKO?
Minkä ikäinen on nuori äiti? Miten te äidit koette ikänne vaikuttaneen raskauden suunnittelussa, odotuksessa ja lapsen kasvatuksessa?
Kommentit (8)
että kaikki alle 30-vuotiaat äidit on nuoria äitejä :)
Muoti-ilmiö, sanon minä ;)
Mä en koe itseäni nuoreksi äidiksi enää kun olen jo 21 vuotias..Silloin kun lapseni syntyi,olin 18 ja silloin kieltämättä oli nuori olo..=)Mistä päin olet ja kaipaisitko ystävää jakamaan kokemuksia?
Susan06:
Mä en koe itseäni nuoreksi äidiksi enää kun olen jo 21 vuotias..Silloin kun lapseni syntyi,olin 18 ja silloin kieltämättä oli nuori olo..=)Mistä päin olet ja kaipaisitko ystävää jakamaan kokemuksia?
Hei!
Juu vauvakuumetta on edelleen, mutta vielä ei ole lapsen aika meillä...koulut on käytävä loppuun, kun enää vuosi jäljellä....
Mutta voisinhan tutustua uusiin ihmisiin... Olen Seinäjoelta...kenties sinäkin 06 alueelta?! laitahan tänne viestiä.... =)
Minna
Minä olen 24 vuotias äiti ja tunnen kyllä kuuluvani nuoriin. Nykyisin tosiaan (jos nyt halutaan puhua luvuista) tuo 30 taitaa olla semmoinen rajapyykki jonka jälkeen lakkaa olemasta nuori äiti.
Ikää kun ei aina ole katsominen. Itse olen 20v, poika 5kk ja toinen tulossa marraskuussa.
Miehen kanssa kuumeiltiin vauvaa jo ennen häitä 5/04, mutta yrittäminen alettiin vasta häiden jälkeen. Meni 7kk ennenkuin tärppäsi, mikä oli toisaalta hyväkin, ehdin hyvin valmistua ennen pojan syntymää.
Itse olen kokenut, että nuorena jaksaa paremmin vauva-arkea. Olen tosin ollut hieman masentunut, mikä on johtunut lähinnä meidän asuinpaikasta, jossa sosiaaliset kontaktit tosi heikot miehen ollessa töissä. Onneksi muutetaan syksyllä omaan kotiin alueelle, jossa 0,5km:n säteellä tosi monta tuttavapariskuntaa, joilla pieniä lapsia ja äidit kotona :)
Minua ei ole onneksi arvosteltu nuoren ikäni takia, olen saanut vain positiivista kommenttia. Tosin en tiedä milloin uskallan tästä toisesta kertoa omalle suvulleni, missä on jyrkät mielipiteet pienestä ikäerosta... :)
Heidi, Jere ja masuasukki
, mutta voin rehellisesti sanoa että olen kohtuullisen hyvä ja kypsä äiti myös. Olen kohta 18v. Niinkuin monet varmaan tietää kypsyys ei katso aina ikää´, joku 17 vuotias voi olla jo kypsä äidiksi kun taas joku 34 vuotias ei usko olevansa kypsä vielä aikoihin. Omasta mielestäni äidin iällinen nuoruus ei ole niinkään suuri asia kuin henkinen ikä.
Olen 21-vuotias ja toista odotellaan syntyväksi kesällä.
Meille oli molemmille itsestään selvää, että haluamme lapsia nuorena. Miehen käytyä armeijan ja saatua vakituisen työpaikan katsoimme ajan olevan hyvä lapsille. Eka lapsi tosin odotutti itseään pari vuotta!
Meitä ei ikinä ole kohdeltu mitenkään poikkeavasti neuvolassa tai muuallakaan. Suvulle tuli yllätyksenä mutta kaikki ovat suhtautuneet erittäin asiallisesti:)
pricilla
Heidi86 ota yhteyttä.... mailaa osoitteeseen roni86¿@surfeu.fi
Olen kanssa Heidi ja minullakin on poika nimeltä Jere.... =)