Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihteletteko puolisosi kanssa ruoanlaittovuoroja vai tekeekö jompi kumpi teistä joka päivä ruoan?

Vierailija
02.02.2017 |

Meillä mä teen viikolla arkipäivisin ruuan ja mies onneksi viikonloppuisin. Välillä mies ottaa vähän helpommin ja tilaa viikonloppuna meille kebabit.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena minä olen usein vastuussa ruuanlaitosta, kun mies hakee lasta päiväkodista sillä välin ja käy vielä töiden jälkeen suihkussakin. (Työpaikat sijaitsee niin, että miehellä on lyhyempi matka hoitoon ja mulla kotiin).

Viikonloppuisin mies tekee yleensä ainakin yhden ruuan.

Nyt on tosin arkikuviot muuttuneet siten, että kahtena päivänä viikossa mies ja lapsi tulee olemaan kotona ennen mua, joten mies varmaan ottaa enemmän vastuuta ruuanlaitosta viikollakin.

Vierailija
22/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan kaikki vuorot.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään yhdessä.

Kesällä mies hoitaa yleensä grillauksen.

Vierailija
24/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tehnyt varmaan viisi kertaa ruuan suhteemme aikana. Ja hyvä niin, ei sitä moskaa voi syödä tai sitten saa kokoajan olla neuvomassa ja samalla vaivalla tekee jo itse. Joillakin ihmisillä ei vain ole mitään taipumusta siihen hommaan, tuokin kuitenkin oli vuosikaudet yrittänyt kokata itsellensäkin, mutta kun ei niin ei. Tekee muita hommia enemmän ja minä laitan ruuan joka päivä, ei kyllä haittaa kun rakastan kokkaamista.

Vierailija
25/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat kokkeja ja ollaan samassa työpaikassa, siinä tulee ruokaa laitettua yhdessä. Kotona minä teen ruoan kun mies on töissä, sama toimii myös toisinpäin, mutta harvoin mies on vapaalla ja minä töissä. Työpäivinä laiskottaa eikä huvita enää kotona kokata, joten usein on tyyliin pakastepizzaa ja ranuja tms tai sitten napostellaan juustoja ym ja joskus jompikumpi tekee jotain nopeeta esim stir fryn. Vapaapäivinä tulee usein käytyä ulkona syömässä tai sitten laitetaan ruokaa yhdessä lasten kanssa.

Syötätte lapsille ranuja ja napostelette juustoja, kun teitä ei huvita enää kotona kokata? Milloin teidän lapset saa terveellistä ja ravitsevaa ruokaa?

Kiva asenne sulla. Luulen, että tiedetään vähän paremmin ruoan ravintoarvosuositukset kuin sinä. Niin, ja sivusalaatti yleensä kuuluu settiin mukaan. 

Ethän tehnyt lasua vielä, että meidän lapsemme olisivat hunningolla, kiitos.

Vierailija
26/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat kokkeja ja ollaan samassa työpaikassa, siinä tulee ruokaa laitettua yhdessä. Kotona minä teen ruoan kun mies on töissä, sama toimii myös toisinpäin, mutta harvoin mies on vapaalla ja minä töissä. Työpäivinä laiskottaa eikä huvita enää kotona kokata, joten usein on tyyliin pakastepizzaa ja ranuja tms tai sitten napostellaan juustoja ym ja joskus jompikumpi tekee jotain nopeeta esim stir fryn. Vapaapäivinä tulee usein käytyä ulkona syömässä tai sitten laitetaan ruokaa yhdessä lasten kanssa.

Syötätte lapsille ranuja ja napostelette juustoja, kun teitä ei huvita enää kotona kokata? Milloin teidän lapset saa terveellistä ja ravitsevaa ruokaa?

Kiva asenne sulla. Luulen, että tiedetään vähän paremmin ruoan ravintoarvosuositukset kuin sinä. Niin, ja sivusalaatti yleensä kuuluu settiin mukaan. 

Ethän tehnyt lasua vielä, että meidän lapsemme olisivat hunningolla, kiitos.

Se että tietää esim työn puolesta ravintosuositukset ei vielä tarkoita että niitä noudattaa:D Juurihan kirjoitit itse että ranuja, pakastepizzaa ja juustoa, stri flytä tms. Jos tuota on 5 päivää viikossa niin ravintosuosituksilla ei ole mitään merkitystä

Vierailija
27/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mammiksella ja teen mieluusti ruuan joka päivä. Mies hoitaa kaupassakäymiset. Tekee muutenkin kaiken mitä käsken, koska haluaa kuulema että hänelle kerrotaan että mitä tarvitsee tehdä. Mua ei mikään pomoilu hirveesti kiinnostais. Osaa kyllä onneksi tehdä asioita myös oma-aloitteisesti.

Vierailija
28/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen käytännössä aina. Mies hoitaa kyllä muita hommia ihan tasapuolisesti. Minusta on helpompaa jakaa tietyt työt aina kokonaan toisen päävastuulle, silloin homma kuin homma on helpompi järjestää mahdollisimman toimivaksi.

Vierailija
29/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokkaan koska miestäni ei kiinnosta ruuanteko eikä hän halua edes oppia tekemään sitä. Siivoaa kyllä ahkerammin kuin minä ja tekee paljon muuta hyödyllistä.

Vierailija
30/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen olen koti isä, hoidan meillä kaiken vaimo hoitaa rahan teon. Tämä sopii minulle, nautin kun saan touhuta lasten kanssa, vaimolla taas 16h vuoro tänään...😀

Vierailija
31/31 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina ja myös leivon. Ei haittaa mua lainkaan, olen kotiäiti ja tää on mun työ:) Mies on kyllä joskus yrittänyt laittaa ruokaa mutta se on päättynyt useimmiten palohälyttimen ulvontaan. Jos en joskus jaksa laittaa ruokaa (tosin pakkasesta löytyy yleensä jotain) niin mies vie meidät kaikki ulos syömään johonkin ravintolaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän