HS: Moderaattoreilta tyly kommentti nettikeskustelusta:
http://www.iltalehti.fi/digi/201702022200063929_du.shtml
Minä olen puolestani huomannut, että ainakin Iltalehdessä tuntuu olevan täysin riippuvainen vuorossa olevasta moderaattorista, että mitkä kommentit menevät läpi ja mitkä eivät. Varsinaista linjaa ei oikein tunnu olevan. Itse kritisoin paljon maahanmuuttoja ja Venäjän toimintoja (osaan kyllä välttää väkivaltaan kiihottamista tms.) mutta silti välillä ei mene läpi ei sitten millään. Mutta samaan aikaan julkaistaan Moskovan äänitorvilta lähes mitä vain.
Kommentit (7)
Jos kunnia on otettu pois, eihän sitä mainettakaan kannata puolustaa. Antii sitten palaa. Ei maailma tähän kaadu, vaan siihen ettei kellään muullakan ole selkäluuta muuhun kuin valittamiseen ja Janus-kasvoisena ilkeilyyn.
Katja Sallinen · Kamerasta kiinnipitäjä yrityksessä Vapaa ta kirjoitti:
Jos kunnia on otettu pois, eihän sitä mainettakaan kannata puolustaa. Antii sitten palaa. Ei maailma tähän kaadu, vaan siihen ettei kellään muullakan ole selkäluuta muuhun kuin valittamiseen ja Janus-kasvoisena ilkeilyyn.
näinhän se on.
Helsingin Sanomien haastattelemien moderaattoreiden mukaan nettikeskustelijoita ei kiinnosta enää, meneekö oma maine pilalle omalla naamalla ja nimellä kirjoitetuista vihaviesteistä.
Nettikeskustelun muutos ei ole jäänyt huomaamatta myöskään moderaattoreilta. Raiskaus- tai tappouhkausten yleisyyteen on moderaattorien mukaan varsin yksinkertainen - ja jopa yllättävä.
ei varmaankaan ole jäämyt huomaamatta KOSKA moderaarttorit itse kirjoittelee.
Minä olen puolestani huomannut, että ainakin Iltalehdessä tuntuu olevan täysin riippuvainen vuorossa olevasta moderaattorista, että mitkä kommentit menevät läpi ja mitkä eivät. Varsinaista linjaa ei oikein tunnu olevan. Itse kritisoin paljon maahanmuuttoja ja Venäjän toimintoja (osaan kyllä välttää väkivaltaan kiihottamista tms.) mutta silti välillä ei mene läpi ei sitten millään. Mutta samaan aikaan julkaistaan Moskovan äänitorvilta lähes mitä vain.
Sama koskee kyllä valitettavasti monia toimittajia. Hyökätään mm. Trumpin ja hänen kannattajiensa kimppuun, vaikka kyseessä on demokraattisesti valittu presidentti. Toimittajat voisivat nyt tässä asiassa antaa esimerkkiä ja alkaa kirjoittamaan asioista neutraalimmin, antaen kaikille mielipidevapauden ilman leimaantumisen pelkoa.