LOKAMAMMOJEN (2) perjantai bileet!
juu juu TRUUTTA, tänään on taas saunapäivä ja huurteista naamaan sitten illalla. :)
Voi kamala miten väsyny mä olin eilen, on jääny vähän univelkaa menneeltä viikolta joten menin sitten sänkyyn (pikku unille) jo puoli seitsemän maissa illalla ja nukuinkin sitten kellon ympäri. :) No, syötin tietysti typykän sinä aikana 2 kertaa mut kuiteski. Jäi nyt sitte LOST katsomattaa, BYÄÄÄH! Eikä mieskään varmaan ottanut sitä nauhalle kun tiuskin sille ennen nukkumaan menoani... :/ Sitä se väsymys teettää. Että et ole ainoa Truutta jolta onnistuu tämä ihanana kumppanina oleminen. ;)
Niin joo, TERVETULOA Josefiina ja muutkin uudet tuttavuudet! Kiva saada teitä mukaan! :)
Me lähetään nyt koirien kanssa ulos mutta palaillaan varmasti päivän mittaan kun meillä on tänään ihan vapaa päivä. :)
T: mari ja dinappi
Kommentit (21)
Juu.. On se vaan niin nätti ilma taas tänä aamuna, taitaapi olla kärriajelun paikka, jos sais vain nuo luut korjattua ulospäin.
Tuli tosta huurteisesta mieleen kun tosiaan en vuoteen ole ottanut vettä väkevämpää ja yks kaunis perjantai muutama viikko takaperin ostin oluen ( ½ l lapinkullan ), aattelin sitten hemmotella itseä ja huitasin sen naamariin saunan jälkeen, kylläpä rupes päässä pyörii ja unettaa. No " harjotushan tekee mestarin" . Mutta mutta on se sauna tänäänkin ja huurteisen paikka, jos vaikka ei napsahtaisi ottaan.
Meidän tytsy löysi varpaansa alkuviikosta ja nyt on kiva kun on tennarit taivasta kohde koko ajan. Uusia ilmeita ja ääniäkin on löytynyt. Lempi ilme on vissiinkin alahuuli suuhun... ilme muistuttaa lähinnä oravaa jolla posket täynnä ruokaa. Peiton kanssa on kiva leikkiä kukkuuta.. No huvithan nuo on....
Ostin tytsylle ekat housuvaipat, libero 7-11kg, on osottautunu aika hyviks kun teippivaipan laitto tuntuu nii mahdottomalta, kieriskelee kyleltä toiselle koko ajan. Käytän toki teippareitakin vielä, varsikin yöaikaan.
Nyt tais tytsy herätä aamupäivän unilta, joten täytyypi kiirehtii ennenkuin pillastuu..
Aurinkoista päivää kaikille lokamammoille.. =}
Jippii, taas arska paistaa hienosti. Tosin viikonlopuksi luvattu räntää...
Tervetuloa kaikki uudet lokamammat.
Neiti nukkuu pihalla päikkäreitä. Meillä naapurissa rakennetaan ja sieltä kuuluu karmea älömölö. Onneksi tyty saa nukuttua siitä huolimatta.
Meillä eilen annoin pikkufarmarin herkkua jossa on naudanlihaa. Sitä ajattelin antaa nyt muutaman päivän ajan. Aluksi sekoitin sitä vaan perunaan ja hyvin maistui. Joku täällä kyseli tuosta lihojen aloittamisesta. Olen kuullut, että nauta on vähiten allergisoiva samoin kuin riista. Joten sillä nyt aloitin. Sitten varmaan kanaa seuraavaksi.
Taas meni yö ilman syöttöä, joten puuro oli hyvä idea iltaisin. Tutin laitoin kerran siihen aikaan kun yleensä syötäis. Ja tyytyi siihen, vaikka oli pullokin valmiina odottamas jääkaapissa mutta ei siis tarvittu tänäkään yönä. Onko muita jotka jo nukkuu koko yön? Meillä tyty siis 5,5 kk.
Viettäkäähän mainio perjantaipäivä mammat!
anilla
Meillä nukutaan koko yö ilman syöttöjä! Anilla kyseli asiaa.. On nukuttu jo aika pitkään, mutta päiväunet onkin sitten huonompia. Ei meinaa enää vaunuihinkaan nukahtaa, niinkuin ihan " pienenä" teki. Nyt pitää jo pällistellä maailman menoa, eikä malta kuin torkahtaa. Joskus tyttö sitten yllättää ja vetää omassa sängyssä kolme tuntia unta luumuun.
Mutta ei tänään.. ääntä jo availee tuolla makkarissa. No joo, on alotettava siivous, joten sama se on ottaa tytteli lattialle köllimään. Näkeepähän taas senkin ihmeen kun äiti käyttää imuria!
Niin ja mä ajattelin kans ens viikolla kokeilla lihaa, kun on käyty 5kk neuvolassa. Mites teillä vauvelin vatsa reagoi tommoseen ruokaan Anilla ja muut jotka kenties on jo lihoja antanu?
Voi kettu. Ei auta kun mennä! Aurinkoista päivänjatkoa!!
Pähkis
..piti sanomani että tervetuloa Iida ja muut uudet ja vanhat!
Kiva että on paljon kirjoittelijoita, on ainakin lukemista jos/kun ei itse aina ehdi pinoutua. Ja ihan mielelläni minäkin kuulisin myös " alkuperäisten" lokamammojen kuulumisia. Monta nimimerkkiä jäi mieleen, ja kyllä joskus harmittaa, etten uskaltautunut aiemmin mukaan keskusteluihin. :( Kivaa porukkaa täällä nytkin on, hyvähyvä mammat!
Lämmintä perjantaipäivää - kaikille tasapuolisesti!
Pähkis :)
Eipä ole musta kuulunut pitkään aikaan mitään. Ollaan oltu reissussa ja sitten päivällä ei vaan ole yksinkertasesti ollu aikaa hirveesti kirjotella mihkään! Anteeksi. Lupaan petrata;)
Meille ei sen ihmeempiä uutuuksia kuulu. Opri on oppinut nyt huutamaan ja kiljumaan sekä toistaa äänteitä; Hei hei, äi-ti, joo joo...hassun kuulosta. Ja komentelee hirveesti otsa kurtussa äitiä! =) Taitaa olla äitiinsä tullu;) Mikähän pirttihirmu tytöstä oikeen tulee, heh=)
Ei siis vielä kääntyillä. Kun vähän avittaa niin menee helposti selältään masulle, mutta ei millään mahaltaan selälleen. Noh, lohdutan itseäni sillä että jos tuo kääntyily yms ei kiinnosta niin sitten ehkä kehittyy ensin kielellisesti...ja niinhän Opri onkin tehny. Ja kait se kääntyily sun muu tulee sitten ihan luonostaan kun sen aika on. Kovasti nostaa pyllyään ylös ja pääseekin möyrimään pieniä matkoja...
Parisuhde rullaa omalla painollaan...onko se sitte hyvä vai huono...? Jaa-a...no ehkä sekin alkaa korjaantua ajallaan...
En tiedä mistä täällä nyt on keskusteltu paitsi kaljottelemisesta;) Mun kaljottelut on ollut sen tasan kaksi kertaa ja hauskaa kyllä oli=) Kumma juttu vaan että ennen ei ole viinaksia tehny mieli yhtään, että helposti on voinut olla sen puoli vuotta, vuodenkin juomatta, mutta nyt tekis mieli koko ajan. Outoa. Ja onhan se ihan hyvä päästä tuulettuu, vaikka siis ei joiskaan. Mulla se ainakin lataa akkuja pitkäksi aikaa.
Voihan se olla että tänäänki johki lähtisin, jos iskä suostuu lastaan katsomaan, ilman että asiasta täytyy vääntää kättä laisinkaan.
Tänne on tullu suusia immeisiä...kiva kiva=) Tervetuloa.
jeps, mutta nyt mä lähden tekeen ruokaa kun on vielä mahis...
palaillaan taas...
-Hansu ja Opri-
Ja onnea vaan taas merkkipäiväänsä viettäville, ainaskin seilorin Paavolle!
iida4, teretulemast mukaan pinoilemaan..
On tullut jo kyläiltyä tänään, ja oli nyt Milon toka kerta kylässä..Ihan hyvin viihtyi, kunnes uni-aika koitti, ja sen teki kyllä ihan kiitettävällä volyymilla selväksi. Eipä sitten muuta kuin poju vaatteisiin, ja autoon ja sammui ku saunalyhty..Nyt uinuu vielä, mutta eiköhän kohta jo kutsu käy..
Mulla ois miljoona hommaa tekemättä, ja täällä vaan aikaani tuhlaan.. Pitäs alkaa vähän pakkailee huomista varten ja siivotakin tarttis, että viitsis sitten tulla reissulta kotiakin..Ei oo kiva, jos kämppä on kuin hävityksen kauhistus, kun palaa kotiin, vaikka oiskin niin ihanan helppoa vain painaa ovi takanaan kiinni ja jättää kaikki rempalleen.
Piti käydä ostamassa parit ruokalaput, kun meillä oli vain semmonen Bio Luvilin kangasruokalappu, ja sekun parilla " kuningatar" -kerralla oli kaulassa, niin on kyllä sen näköinenkin ja on pesussa nyt, etten sitten ihan yhellä pärjää.(tai ehkä mä just ja just pärjään ilman ruokalappua, mutta vaavi ei:o)..Ostinkin sitten semmoisen muovipintaisen, jota voi rätillä pyyhkäistä ja sitten semmosen kourulapun, mutta eipä sitä ihan vielä kait tarvii..
Tänään pääsen kampaajalle, jihuu! Olo on taas ku tarhapöllöllä, joten jos vaikka pikkuisen piristysruiskeen saisi tostakin reissusta..Ja siitä viis, miten kampaus ja leikkaus onnistuu, mutta se, että saapi istua aivan rauhassa ja lukea ihanasti kaikenmaailman naistenlehtiä, niin johan siitä ilosta maksaa.
Lehdistä tulikin mieleeni, että eipäs nyt sitte tartte Seiskaakaan enää tilata, kun Matti menee istumaan, niin eihän oo lehdessä mitään luettavaa...
Muistinpas eilen muuten ostaa ne uudet pullotutit, kun eräänä päivänä oli puhetta..Nyt taas kelpaa lapsen lutkutella:o).
Milo haräsi taas sopivasti, että äiti pääsee tekemään vähän oikeitakin hommia...
Aurinkoisen ihanaa perjantaita!
Truutta ja Milo
Kiva, kiva kuulla että Hansukin taas ilmestyi linjoille!!
Nyt mie meen...
T
kun typykkä VIHDOINKIN nukahti päikkäreille! :)
Porkkanat ja perunat kyllä odottavat kattilassa soseutusta mutta osaahan ne odottaa..
Mekin ollaan annettu Dinalle nyt parina päivänä puuron seassa mustikkaa ja voi kamala sitä sotkua.. pakko oli ottaa ihan kuvia kun Dina söi mutta ne on NIIN törkeen näkösiä et eihän niitä kehtaa ees näyttää kelleen.
Tänään onnistuin syöttämään varmaan ekaa kertaa sosetta niin ettei sitä ollut paidalla. Käsissä ja naamalla kyllä sitäkin enemmän ja mentiin sitten käsien ja naaman pesulle. Ja sen kun sain ruokalapun pois niin eiköhän tullut kivat liilat puklut paidalle! Et se siitä.
Onkos hyviä vinkkejä millä mm. porkkanan ja mustikan saa vaatteista pois?
SYLITTÄMISESTÄ kyseltiin: Dina viihtyy nykyään parhaiten lattialla ja siinä annankin hänen jumppailla yleensä niin kuan kuin vaan jaksaa. Sitten kun ei jaksa enää niin otan syliin ja syötöt on myös vielä toistaiseksi tehty sylissä.
Sitteriin laitan sillon kun mun pitää puuhailla jotain niin etten ehdi koko ajan olla vahtimassa.
Ihanaa että on perjantai! Kyllä sitä saunailtaa (ja varsinkin sitä saunasiideriä! :)) nykyään tosiaan odottaakin aina koko viikon. Eipä mua niin kauheesti ole mihinkään baariin huvittanut lähteä mutta kyllähän tämmönen spesiaali ilta kotonakin saunan, siiderin ja hyvän ruoan kera mukavasti katkaisee ja päättää viikon.
Kyllähän tässä kevään mittaan alkaakin sitten olee noita synttäreitä yhellä ja toisellakin että pakko kai se on jonnekin joskus mennäkin ettei ihan kotihiireks leimaudu. :)
Mut nyt porkkanoiden ja perunoiden kimppuun!
Illalla tuun vielä saunan jälkeen höpisee... I think.
T: Mari
Mari@lokavaavi kyseli niistä porkkana ja mustikka tahroista, ite oon TABORTILLA saanu osittain pois, mutta oon kuullu myös joidenkin käyttävän SAPPI SAIPPUAA (onkohan oikein edes kirjotettu, jaa-a), jota saa luontaistuotekaupoista. En oo vielä ite käyny kyselemässä ko. tuotetta, mutta varmaankin pitäs, koska tahroja todellakin on.
Postitäti toi tänään kantoliinan, joka oli vauva-lehden tilaaja lahja, onks kellään kokemusta tuosta liinasta ? En oo vielä testannu.
No nyt nousee tytsyn desipelit liian korkealle, joten täytyypi taas rientää..
Illalla palailen pinoa lukemaan..
Ai nii.. Ei ollu Nykäsen Masa päässy seiskan palstoille, mut uutisiin kyllä, tais taas häkki heilahtaa. Eiköhän tuo ole ens viikon seiskassa söpöstää..
En ole pitkiin aikohin päässy kirjottelemaan kun reissussa oltiin melkeen kuukausi. Käytiin kokkolassa mutka,saatiin sieltä asunto ja nyt ois muutto edessä,huh huijaa...
Niko käänty eka kerran mahalleen 28.2 ja siitä asti on sitä harrastanu..varsinkin vaipan vaihdon yhteyessä=) Varpaat on käsissä kiinni koko ajan ja kovasti raataillaan ja nauretaan ääneen. Siis mitä kaikkea kerkiää kuukauden aikana tapahtua ja oppia!!! Tänään on 5kk bileet, syödään sen kunniaksi ruusunmarja-sosetta,on sitä lempparia=)
Ai ja tervetuloa uudet mukaan!!
Jaha, nyt huomattiin että äippä on koneella,kuuutsu käy=)
Hyvää v.loppua kaikille!!
Johanna ja Niko 5kk
ei malta pysyä poissa. :)
Käytiin just koirin kanssa lenkillä ja Dina nukkuu vielä. Eipä sen päikkärit sillon päivemmällä kestäny ku muutaman minuutin kun mä menin sitten häiritsee ja herättää ressukan sauvasekottimella töräytellessä. Mut nyt onneks nukkuu. Aivan mahtava keli kyllä! Harmi kun täällä meillä päin ei ole vielä mitään puiston penkkejä (eikä sen puoleen puistojakaan kun on niin uusi alue), olis voinu istua tuolla vaikka kuinka kauan!
e-karjala: Mäkin sain sen kantoliinan enkä oikein päässyt sinuiksi sen kanssa. Hirvee hiki vaan tuli kun sen kanssa taiteili eikä tulos ollut kuitenkaan mielestäni turvallinen. Ei ole siis ollut käytössä meillä. Toivottavasti siitä on teille kuitenkin iloa, kai se on vaan käyttäjästä kiinni...
Mä olen kanssa laittanut Taborttia noihin tahroihin mutta ei tosiaan poista kaikkea. Täytyy varmaan katella sitä sappisaippuaa kun jossain luontaistuotekaupassa joskus asioin.
Mut nyt poistun taas vähäks aikaa... Mies oli sittenkin nauhottanu sen LOST:n ja alan nyt kattoo sitä. :)
-Mari-
Kauheest taas ois asiaa, mut ku isken sormet näppäimille, niin tulee aivan tyhjä aukko päähän...
Kampaajalla tuli käytyä, ja kylläpä taas piristi, ainaskin huomisaamuun asti, jolloin sama, tuttu tarhapöllö kurkistaa peilistä..On se kumma, miten ei tähän ikään mennessä oo oppinu hiuksiansa laittamaan silleen vähällä vaivalla kivan näköiseksi.Ostin muuten samalla semmosen seerumin, jonka pitäis auttaa tähän törkeeseen hiusten lähtöön ja muuteski aktivoida hiusten kasvua..Katotaas parin viikon päästä, kuin iso tukka mulla on..Mun tuurilla oon sitten ku Anita Hirvonen!
Ja ikävä kyllä, nyt en sitten Mari sinne saunaan viitsi kyl mennä, ettei mee tukka ihan huonoksi..Voin kyllä toki sen huurteisen ottaa, ettei ihan pilaannu jääkaapissa.
Mä oon parhaiten saanut ainaskin joskus ennen vanhaan mustikka-tahrat ihan vaan Bio Luvililla pois, mutta porkkana ja banaani onkin sitten ollut sitkeempiä tapauksia..
Onpas sulla, Mari, kiltti mies, kun otti sen Lostin nauhalle, vaikka olitkin kiukutellu..Oisitkos ite tehnyt niin, vai oisko pikkupiru sisälläs käskenyt jättää nauhoittamatta?Kyselee ninimerkillä," kokemusta on!"
Kammoja vaaratilanteita ollut nyt parina päivänä, kun katolta tippuu auringon lämmittäessä, semmosia kaameita jäälauttoja alas..Ovesta saa mennä suunnilleen kypärä päässä ja juosten, ettei vaan kimpaleet yllätä.
pitäs laitella kohta fetasalaattia ja jotain pikkuisia cocktail-tikkuja ja lämpimiä leipiä, että vähän juhlistas taas viikonloppua..Meillä kun on noi makuasiat niin erilaiset, että täytyy vähän huomioida jokaista jotenkin..
Oiskos muuten jollain jotain jättehyvää lämmin leipä-ohjetta? Siis ihan semmosia leipiä aattelin, joita voipi laittaa pellillisen uunissa, mutt jotain muuta kuin tonnikala tai kinkkutäytettä vaihteeksi...
Nyt keittiö kutsuu, tätä vanhaa hutsuu...Joo,joo..huomaa, ett on perjantai, kun on runosuoni noinkin alas vajonnut..
Käyn vielä kerran varmaan lukee tärkeimmät, joten kuulemisiin..
Truutta
Täällä taas pikaisesti. Pimu leikkii iskän kanssa.
Saunailta täälläkin mutta tyydyn Pepsi Maxiin :)
Sappisaippuaa olen tilannut netistä. Ainakin kestovaippoja myyvillä saiteilla on sitä saippuaakin. En tosin ole vielä saippuaa kokeillut....
Meillä ei lihasta ole mitään kummempia vatsavaivoja tullut. Annan joka päivä vähän luumua niin ei mene vatsa kovalle. Ehkä muutama pieru neitiltä pääsi ruuan jälkeen mut ei mitään muuta erikoisempaa. Eiköhän siitä pikkuhiljaa totu masu uusiin makuihin.
Kiva kuulla teistä " kadoksissa olleistakin" ;)
Mites te muut joilla on vain tämä lokalahja kotona niin onko teillä kotona kamalan hiljaista? Mua vaivaa kun meillä on vaikka teevee ja radio onkin usein päällä. Mä sitten siinä tytsylle lauleskelen ja lörpöttelen joutavia, että ei olis LIIAN hiljaista. Joskus illalla on jo niin puhehanat väsyny, että ei kertakaikkiaan enää jaksa. Silloin iskä saa puhella ja lauleskella. Toki tietty hiljaisuuttakin tarvitaan mut ymmärrätte varmaan pointtini... Tosin tyty kyllä on keksiny tuon kiljumisen nyt ja harrastaa sitä niin että korvat soi!
Tämmöstä tänään täällä
anilla
Ihan ensteeks Truutta kyseli lämpimistä leivistä.. Tässäpä yksi ohje muiden joukossa.
Aineksii tarttet;
suikaloituu kanaa, itse oon käyttäyä hunaja marinoituja
ruohosipuli tuorejuustoo
aurikokuivattuja tomaatteja
ananasta
juustoraastetta
vaasan täyjyväleipää, viipaloituja tosin tav.paahtiskin käy
Kanat paistat ja laitat tuorejuuston sekaan, annat hetken " muhia" . Leiväthän oli jo uunipellille levitetty. Laitat kanat leipien päälle ja pannulle jääneet soossit jos haluupi. Sitten vain aurinkokuivattuutomaattii ja ananasta päälle sekä tietenki juustoraaste jottei käy liian kevyeks. Voisihan siihen laittaa lisäks vielä paprikaa ja oliiveja jos haluaa, maku on vapaa.. Sit vaa uunii ja tovin päästä ruokaa ääntä kohe. Salaatin kera aika ruokaisaa.
Tuohonhan voisi kanan sijasta käyttää vaikka jahelihaa, tekee siitä mausteisen soossin ja päällykset oman maun mukaa. En oo kokki enkä leipuri oon yks hoitsu vaan, mut kokeilen välillä jotakin uutta arjen ja viikonlopun piristeeks, takataskussa muutama hassu ohje.
Juuu.. se on sitten päivä kääntyny ehtoon puolelle. Taidanpa pinkaista saunan lauteille toviks.. tuunpa sitten illan päätteeks vielä pinoa lukemaan ja ehkä runoilemaan.. =}
ja siiderin kanssa koneelle! :)
Typykkä nukkui päikkäreitä komeasti klo 18 asti jonka jälkeen söi puuron ja kävi kylvyssä. Ihan ekaa kertaa kylvetin yksin, olipas jännää. :) Nyt se käykin jo helposti kun typy osaa istua ammeen päätyyn nojaten, jää toinen käsi vapaaksi pesemistä varten. Aluksi oli aika hankalaa kun piti kannatella kummallakin kädellä vauvelia.
Tossa seittemän jälkeen pimu vetäs vielä vähän iltapalamaitoa ja sippas sitten. On se vaan niin ONNI että tuo käy nukkumaan niin helposti ja vaivattomasti näin iltasin, päivisin onkin sitten vähän hankalampaa välillä.
Nyt täytyy mennä pitää puolia noiden herkkujen kanssa, palaan ehkä vielä kohta kun ne on syöty! :)
-Mari-
alkupalat tuli syötyä, pääruoka on uunissa, kohta pitää tehdä vähän salaattia lisukkeeks. :)
TRUUTTA: Voi muuten hyvinkin olla että en olis nauhotellu mitään jos ukko olis kiukutellu.. mietinki sitä tossa jo päivemmällä ja vähän sellanen kutina jäi. Mä oon aika kuohahteleva tyyppi nykyisin ja sillon kun kuohahdan niin ei paljo tee mieli hyviä tekoja tehdä. :/ Onneks tuo ukko on kuitenkin niin kultanen, yleensä. ;) ENNEN mäkin olin tasapainoinen ja mukava ihminen mutta raskauden myötä mulla jotenkin " naksahti" ja aloin yht´äkkiä sanomaan paljon enemmän asioita joita ajattelen ja muutenkin kävin kipakammaks.. ??? Outoako?
Seuraako muuten kukaan muu LOST:ia? Pitkästä aikaa sellanen sarja jota mä seuraan intensiivisesti. Tekis melkein mieli osta se koko pläjäys mitä ne myy ainakin Anttilassa. Maksaa vaan melkeen 5-kymppiä et ei taida raaskia... Ja mitäs sitä sit jännäis aina torstaisin?!
Ootteko katellu tota BAARIA mikä tulee tänään? Mä aattelin vilasta sitä nyt ekaa kertaa, en tiedä onko mistään kotosin?
Kylläpä on taas henkevät keskutelut mulla kun pitää TV-ohjelmista juttua vääntää.. tulkaas nyt mun seuraks ja kertokaa hyvii juttui! :)
T: ilmeisen tylsistynyt Mari
..kautta kiven ja kannon, että huomisen pysyttelen pois täältä vallan kokonaan.. Kun oikeesti tarttis saada muutama hommakin tehtyä, eikä vain juoruilla...
En oo Lostia katsellut, mutten kyl oikeesti muitakaan sarjoja seuraa( en ees sitä hitsin Kotikatua oo joutanu), kun Amyn lailla loppu..Mulla ei oo energiaa mihinkään hommiin, mikä tapahtus illalla puoli ysin jälkeen...( no, joskus satunnaisesti ehkä miestäni muistan..)
Meidän parille penskalle ilmesty pari iltaa sitten aivan kaameet " nokkosrokot" tmv. iholle, ja kutisevat kamalasti. Kyselin neuvolan viksulta tätsältä, mutta hänen mielestään on vaan jotain nokkosrokkoo..Toisella on edelleen ihan kaamea, muutama paukama ja silleen kiva mennä kylpylään, kun laittavat varmaan johonkin karanteeniin poitsun, kun on aikas hurjan näköstä ihottumaa..Antihistamiini auttoi aika hyvin, mutta en tiiä, mitä toisen kutinoihin nyt sitte keksin.
Kiitosta e-karjalalle herkullisen kuuloisesta reseptistä..Yritän koklaa, jahka joudan..Kotirouvalla kun tunnetusti kiirettä pitää!
Miltsu meni nukkumaan kans lähes tunti sitten, mutta koko ajan on löysät pöksyissä, kun itkuhälytin narahtaa, että herääkö.. saas nähdä, kuinka suostuu hotellissa nukkumaan.No, yks yö nyt menee vaikka kakit housussa ja pää alaspäin roikkuen, kuhan muut hotellivieraat ei joutuis meijän kultakurkusta kärsimään.
Mun on nyt kyllä luovutettava ja poistuttava tästä hommasta, mutta toivotanpas kaikille " lokiksille" hitsin hauskaa viikonloppua ja tosi kivoja unia(= sellasia,jossa itse on aina tosi hyvännäköinen ja kaikki mahdolliset filmitähdet ja muut komistukset haluaa omakseen...), mutta kuiteski oman rakkaan kuvia:o))).
Palaillaan sunnuntaina sivuille..
Truuttis
kummaa kaljottelua alkanut täälläkin olemaan loka2pinossa ? haukkuivat alkuperäiset pois ja nyt itse juomisjuttuja...ja
varsinkin Hansun kirjotus:o
" En tiedä mistä täällä nyt on keskusteltu paitsi kaljottelemisesta;) Mun kaljottelut on ollut sen tasan kaksi kertaa ja hauskaa kyllä oli=) Kumma juttu vaan että ennen ei ole viinaksia tehny mieli yhtään, että helposti on voinut olla sen puoli vuotta, vuodenkin juomatta, mutta nyt tekis mieli koko ajan. Outoa. Ja onhan se ihan hyvä päästä tuulettuu, vaikka siis ei joiskaan. Mulla se ainakin lataa akkuja pitkäksi aikaa.
Voihan se olla että tänäänki johki lähtisin, jos iskä suostuu lastaan katsomaan, ilman että asiasta täytyy vääntää kättä laisinkaan. "
Täältä vielä yksi uusi lokamamma ilmottautuu mukaan. Taustaillut olen aiemmin, mutta kirjoittelulle onkin ollut vaikeampi löytää sopivaa hetkeä..Nyt esikoinen on mummolassa, missä oli oikein yökylässä, joten äidillä on aikaa istuskella tietsikalla. Meillä on siis lokatyttö, kohta 5 kk ja isosisko, joka täyttää kesällä 3 v. Vantaalla asustellaan, niin kuin ilmeisesti jotkut muutkin palstailijat?
Kääntyilyistä ja täysimetyksestä on ainakin ollut viime päivinä puhetta. Meillä käännyttiin muutaman kerran kolmen kk iässä ja sen jälkeen kääntymisiä ei ole nähty. Kyljelleen tyttö kääntyy, mutta ei siitä eteenpäin. Selällään viihtyy leikkimatolla pitkiäkin aikoja, vatsallaan ollessa alkaa heti kitinä. Meillä mennään vielä toistaiseksi täysimetyksellä. Yösyöttöjä on vain muutama, joten täysimetystä olis tarkoitus jatkaa ainakin seuraan neuvolapunnitukseen parin viikon päähän. Vauvan päiväohjelmaan kuuluu kahdet tai kolmet päiväunet, yöunille nukahtaminen on vielä aika epäsäännöllisä, ennen yhtätoista kuitenkin ja joskus jo ennen kahdeksaa, riippuen päiväunista.
Repasta perjantain jatkoa kaikille,
t:Iida ja tytsy