Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TSH 4, kilpirauhanen

Vierailija
02.02.2017 |

Väsyttää, turvottaa ja masentaa. Johtuvatko oireet kilpirauhasesta? Eikös TSH 4 ole jo selkeä vajaatoiminta? V*tuttaa odottaa aikaa kunnalliseen lääkäriin, odotusajasta takana kuukausi, vielä 3 viikkoa jäljellä. Pitäisi selviytyä koulusta ja elämästä jotenkin. Onko mulla myös päässä vikaa, vai johtuvatko nämä oireeni oikeasti kilpirauhasesta? Saan myös jatkuvasti kuulla, kuinka väsyneeltä näytän. Elintavat kunnossa. YTHS:lle en saa aikaa, sillä opiskelen AMK:ssa. Taidan mennä yksityiselle.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te nettiuskovaiset olette kyllä uskomattomia.

Jos teillä pesukone hajoaa, niin varmaan luette netin keskustelupalstoilta ohjeet siitä miten se pitää korjata? Ja uskotte enemmän niitä tietoja kuin asiaa opiskellutta ja 10 v koneita korjannutta tyyppiä? Väkisin pitää sitten se osa vaihtaa joka teidän mielestänne eikä korjaajan mielestä on hajonnut?

Tai jos sappirakkonne tulehtuu niin missään tapauksessa ette mene kirurgille vaan ehdottomasti haluatte että sisätautilääkäri leikkaa? Tai parhaassa tapauksessa se nettiasiantuntija jolla on ihan omakohtainen kokemus tähystysleikkauksen kohteena olemisesta? Kokemusasiantuntija rules.

Vierailija
22/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ei itselläni ole minkäänlaisia oireita, vaikka TSH 6. Otettiin siis rutiinikokeet osana terveystarkastusta, muuten en edes tietäisi tästä mitään.

Lääkäri kyllä sanoi, että tuo on käytännössä vielä ihan normaali ja ihan juuri ja juuri yli viitearvosta, eikä asialle tarvitse tehdä mitään.

Jäin nyt kuitenkin miettimään tämän keskustelun luettuani, että ei kai tästä voi olla jotain vaaraa, vaikka ei asialle mitään tekisi (raskaus ym.)? En siis tosiaan mitään lääkitystä halua aloittaa, jos vain on mahdollisuus olla ilmankin.

Vierailija
24/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli toisinpäin kuin nämä ilmeisesti normaalisti menee, luulimme että hänellä on kilpirauhasen vajaatoiminta oireiden perusteella, pari lääkäriä oli samaa mieltä mutta mikään lääkitys ei tehonnut vaikka kokeiltiin sitä luonnonmukaista versiota sekä t3 (?) - lääkettä. Lopulta kävi ilmi että miehellä on masennus ja siitä johtuva stressi ja oireet poistuivat kokonaan mielialalääkityksellä. Joskus näinkin päin.

Vierailija
25/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teen ihan mitä vain, että saan tuon lääkityksen, sanon vaikka yrittäväni vauvaa.

Vahvasti tunnut uskovan lääkityksen autuaaksi tekevään voimaan. Vähän pelottavaa mun mielestäni. 

Vierailija
26/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teen ihan mitä vain, että saan tuon lääkityksen, sanon vaikka yrittäväni vauvaa.

Vahvasti tunnut uskovan lääkityksen autuaaksi tekevään voimaan. Vähän pelottavaa mun mielestäni. 

Tätähän se pilleriuskovaisuus teettää. Toivotaan, että auttaa.

Vierailija
27/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhanen liikatoiminnalla jos arvo on 8?

Vierailija
29/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmän Uteliaisuus kirjoitti:

Onko kilpirauhanen liikatoiminnalla jos arvo on 8?

Mikä arvo? TSH? Vajaatoiminnassa TSH nousee ja T4-V laskee.

Yksinään tuo ei välttämättä kerro mitään

Vierailija
30/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo vielä viitearvoissa. Hyvässä lykyssä voit kuitenkin lääkityksen saada. Paljonko oli T4V?

Mulla lukee labroissa tyroksiini, onko se sama kuin T4V? Arvo oli 14.

Vierailija
31/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä TSH 7 ja T4V 10, kun aloitettiin tyroksiini. Sitä ennen jo yli 10 vuoden ajan TSH koholla ja T4V alhaalla suhteessa viitearvoihin. Piti vain seurata lukemia.

Vierailija
32/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo vielä viitearvoissa. Hyvässä lykyssä voit kuitenkin lääkityksen saada. Paljonko oli T4V?

Kyllä. TSH 8 ja T4V 14 viittais vajaatoimintaan. Onko sinulla oireita?

Vierailija
33/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä TSH 7 ja T4V 10, kun aloitettiin tyroksiini. Sitä ennen jo yli 10 vuoden ajan TSH koholla ja T4V alhaalla suhteessa viitearvoihin. Piti vain seurata lukemia.

Oliko sulla myös oireita noin pitkään? Tsiisus, tää tauti on kyllä ihan hanurista.

Vierailija
34/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla TSH on 2,7 ja tuo tyroksiini siis sen 14. Lääkärin mukaan normaalit. Enkä nyt tiedä onko oireitakaan, ehkä sellainen elämään kyllästynyt olo. Tai siis olisin mielelläni kotosalla enkä menisi töihin. Mut eikös kaikilla oo:D

Vierailija
35/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kyse on kilpirauhasen vajaatoiminnasta, niin lääkitys tosiaan tekee autuaaksi. Ei sitä puuttuvaa hormonia oikein muualtakaan saa elimistöön taiottua. 

t: Vajispotilas joka sai avun lääkityksestä.

Vierailija
36/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla TSH on 2,7 ja tuo tyroksiini siis sen 14. Lääkärin mukaan normaalit. Enkä nyt tiedä onko oireitakaan, ehkä sellainen elämään kyllästynyt olo. Tai siis olisin mielelläni kotosalla enkä menisi töihin. Mut eikös kaikilla oo:D

Sun arvot on normaalit =) Mistä mä tuon 8 sitten tempaisin.

Vierailija
37/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsh on jotakuinkin ok, mutta toi toinen on kyllä alakantissa. Se kun pitäis olla lähempänä 20:tä. 

Vierailija
38/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsh on jotakuinkin ok, mutta toi toinen on kyllä alakantissa. Se kun pitäis olla lähempänä 20:tä. 

viiterajat on 10-21. Se ei tarkoita että sen pitäisi olla 20.

Vierailija
39/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kyse on kilpirauhasen vajaatoiminnasta, niin lääkitys tosiaan tekee autuaaksi. Ei sitä puuttuvaa hormonia oikein muualtakaan saa elimistöön taiottua. 

t: Vajispotilas joka sai avun lääkityksestä.[/quote

AP ei tiedä onko hänellä vajis mutta hän on vakaasti päättänyt että hänellä on. Ja hän on päättänyt saada lääkityksen, keinolla millä hyvänsä.

Tottakai silloin saa avun jos vajaatoimintaa oikeasti on.

Vierailija
40/53 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nuristaan jostain TSH 4 arvoista. Itse odotan huomenna lääkärin soittoa, mun TSH oli 67.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi