Lapsi ulkoiluttamassa koiraa
Olen Facebookin koirat ryhmässä ja sinne oli linkitetty juttu jossa kerrottiin pienen tytön olleen koiran kanssa kävelyllä ja kun koira oli haukkunut muille koirille niin tyttö oli kuristanut koiraa eikä ollut kuulevinaankaan kun kahden koiran taluttaja oli huutanut tytölle muttei itse voinut mennä väliin omien koirien takia. Jokin aika sitten oli myös tällä sivulla joku nainen kirjoittanut kun hän (tai tämän naisen äiti en muista kumpi) oli nähnyt kuinka lapset olivat "leikkineet" pienen koiran kanssa rantavedessä ja painaneet koiraa väkisin veden alle.
Minkä takia ihmiset antavat koiransa lapsille jotka pitävät niitä leluina?! Sitten kun koira hädissään puolustaa itseään ja puree lasta niin se onkin koira jolla on päässä vikaa ja se lopetetaan!
Itse olen sitä mieltä ettei pieniä lapsia ja eläimiä saa ikinä jättää vartioimatta keskenään sillä molemmat ovat arvaamattomia.
Kommentit (5)
Tottakai omaa koiraa pitää puolustaa vaikka sitten itse potkimalla se hyökkääjä pois koiran kimpusta! Mutta vituttaa vanhemmat jotka antavat koiran lapsen vastuulle joka sitten selän takana rääkkää sitä!
Minun nuoruudessani meidän kulmilla asui perhe jolla oli iso ja vahva labbisuros. Perheen alakouluikäinen, maksimissaan 2. luokkalainen, poika ulkoilutti koiraa. Koira ei tietenkään kuunnellut kakaraa yhtään vaan paineli sinne tänne fleksin pituudelta ja tunki muiden koirien luokse. Poika koitti saada koiran kuriin hakkaamalla sitä fleksillä... Kakaran koiranulkoilutus loppui hyvin lyhyeen kun vanhemmilleen kävi joku avautumassa asiasta.
Itse olen alakoululaisena aina kohdellut eläimiä hyvin. Se opetettiin jo kotona. Ulkoilutin yksin perheemme karhukoiramixia ilman ongelmia pikkusiskoni kanssa. Itsellä on nyt koira ja olen opettanut omia lapsiani ja poikapuoltani miten koiran kanssa toimitaan hihnan toisessa päässä. Nykyään vanhemmat ovat itse niin pirun laiskoja ulkoiluttamaan koiransa ja ilman opetusta laitetaan lapsi asialle, ja kaikki lapset kun eivät ymmärrä miten pitäisi toimia kun kukaan ei ole siihen opettamassa. Surullista on sekin ja totta että jotkut lapset rääkkäävät koiria ja pitävät niitä leluina. Kaikki on aikuisen vastuulla, ei lapsen. Jos lasta ei opeta miten tulisi toimia, jatkaa samaa rataa myös aikuisenakin koska ei vain tajua itse tekevänsä väärin.
Meillä on adoptiokoira, joka pelkää lapsia. Entisessä elämässään elänyt ala-asteikäisten perheessä, jossa ollut "lasten koira" kun yh-äiti ei ole kerennyt kantamaan vastuuta. Ei tiietä, mitä koiralle on tapahtunut(varmaan just jotain leikkiä, ratsastettu, ei annettu nukkua, lyöyty, kuristettu lenkillä..), mutta lenkillä kiskoo poispäin lasten luota ja murisee varoitukseksi jos joku penska juoksee kohti. Koskaan ei ole purrut vaan aina varoittaa murisemalla. Vit*u että ottaa päähän idiootit jotka päästävät lapsensa kirmaamaan koiran luo varoituksistani huolimatta, ja sitten haukkuvat koiran puskaradioissa mielenvikaiseksi ja vaaralliseksi. Aina ovat kyllä saaneet kuulla asiallisesti kunniansa 😊
On niitä aikuisia jotka eivät kykene ottamaan lisää vastuuta mutta koska lapsi haluaa niin otetaan se koira lapselle. Ja tietenkin lapsen vastuulle.
Minä en ota vastuuta niistä koirista joita olen potkaissut kun on oman koirani kimpuun meinannut tulla ja KYLLÄ se lapsi näki kaiken vierestä kun oli raahautunut koiransa perässä.