Taapero äitiysneuvolaan mukaan
Onko teillä kokemuksia? Entäpä neuvolalääkärille?
Ennen mies oli vuorotöissä ja ajan sai valittua päivälle jolloin pääsin rauhassa.
Esikoinen ei malta ollenkaan olla paikoillaan.
Jos en saa ketään hänen kanssa siksi aikaa niin mukaanhan se on otettava.
Kommentit (6)
Onko tuo yleinen käytäntö että joku th voi olla lapsen kanssa sisätutkimuksen ajan?
Ap
Mulla on kokemusta. Esikoinen sitten vain pörrää siinä ympärillä.. eipä siinä kovinkaan kummoisesti pysty keskittymään terkkarin kanssa höpöttelyyn, vaan esikoisen paimentamiseen se keskittyminen meni. Olipa mulla esikoinen mukana kerran kun lääkäri teki sisätutkimuksen... sen ajan neuvolan terkkari katsoi pojan perään. Neuvolassa on kuitenkin ihan lapsiystävällistä ja ymmärtäväustäistä henkilökuntaa, joten mulla ainakin kaikki sujui ihan hyvin.
Mulle on aina nimen omaan neuvolasta sanottu että voi ottaa myös lapset mukaan neuvola käynnille... Mukavampi vaan mennä yksin ja lukea rauhassa lehtiä ennen aikaa :)
Minulla on ollut poika joka kerta mukana äitiysneuvolassa. Nyt rv30 ja poika 1,5v. Sydänäänten kuuntelun ajaksi olen antanut pienen rusinapaketin naposteltavaksi niin on pysynyt aloillaan sen aikaa. Yksi lääkärineuvola vasta käyty, terveydenhoitaja otti verenpaineet yms. sitä ennen ja ehdotti itse että voi leikkiä pojan kanssa sen aikaa kun olen lääkärin kanssa.
Mukavempi olisi juu, mutta jos miehen uusi työpaikka ei jousta työajoista jne niin kyllä se esikoinen on pakko mukaan ottaa. :/
Tämä meidän vain on sellainen tapaus etten varmasti hetken rauhaa saa.. Toisaalta toiselle kierroksella mennään niin ehkä en jää niin paljosta paitsi vaikken kaikkeen voisi keskittyä.
Ap
Aina oli mukana. Missä muuallakaan?
Lääkäriajan (oliko niitä yksi vai kaksi?) sovin niin, että mies oli kotona. Kolmatta odottaessani nuorimmainenkin oli jo 3-vuotias ja olivat neuvolan leikkipaikalla kun kävin lääkärillä sen viisi minuuttia minkä se kesti. Muistaakseni terveydenhoitaja oli itseasiassa siinä lasten kanssa, otti vastaan seuraavaa vauvaa, joka punnittiin ja mitattiin neuvolan aulassa olevassa pisteessä. Neuvolassa oli sellaiset ovet, jotka sai auki vain ylhäältä painettavalla napilla.