Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mies ei suostu eroamaan"

Vierailija
01.02.2017 |

Usein täällä saa lukea viestejä, joissa nainen valittaa jotain miehensä ominaisuutta tai tekemättä jättämistä, esim. pihtaamista tai kotitöihin osallistumattomuutta tms. Sitten nainen on asettanut miehelle ukaaseja ja lisää valituksensa loppuun, että "mies ei suostu eroamaan". Eron voi ihan tässä maassa ottaa ilman toisen suostumusta jos ei meno miellytä. Ja eron tullen tapahtuu ositus, elikkä toisen suostumusta ei enää tarvita asunnon myyntiin ym. Että ihan turha mussuttaa, ettei toinen suostu eroamaan, kun kyse on siitä ettei itse uskalla erota tai ei pärjää ilman sen toisen rahoja. Turhaa ja tekopyhää mouruamista siis.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen.

Vierailija
2/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, kun on noin lapset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään mies "suostunut eroamaan", mutta käräjäoikeuden päätöksellä sain hänet häädettyä omistamastani asunnosta. Prosessi oli hidas ja mies kosti eroa (vaikka hänellä oli kyllä toinen nainen) minulle viimeiseen sekuntiin samassa asunnossa ja eli mun siivellä. Oli todella raskasta, mutta kannatti.

Ne, joilla on kokemusta vain normaaleista ihmisistä eivät yleensä todellakaan ymmärrä, kuinka vaikea on erota hankalasta puolisosta.

Vierailija
4/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään mies "suostunut eroamaan", mutta käräjäoikeuden päätöksellä sain hänet häädettyä omistamastani asunnosta. Prosessi oli hidas ja mies kosti eroa (vaikka hänellä oli kyllä toinen nainen) minulle viimeiseen sekuntiin samassa asunnossa ja eli mun siivellä. Oli todella raskasta, mutta kannatti.

Ne, joilla on kokemusta vain normaaleista ihmisistä eivät yleensä todellakaan ymmärrä, kuinka vaikea on erota hankalasta puolisosta.

Tässä on kyse eri asiasta. Sinä teit kaikkesi erotaksesi oikeasti. Mutta nämä turhan valittajat, jotka eivät itse uskalla erota, ovat asia erikseen.

Vierailija
5/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse eri asiasta. Sinä teit kaikkesi erotaksesi oikeasti. Mutta nämä turhan valittajat, jotka eivät itse uskalla erota, ovat asia erikseen.

Ei välttämättä. Nämä naiset tietävät, että erosta tulee raskas ja hankala miehen puolesta joten siksi eroa lykätään viimeiseen pisteeseen saakka. Kaikilla ei henkiset resurssit ehkä riitä prosessin loppuun viemiseen.

Vierailija
6/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Nämä naiset tietävät, että erosta tulee raskas ja hankala miehen puolesta joten siksi eroa lykätään viimeiseen pisteeseen saakka. Kaikilla ei henkiset resurssit ehkä riitä prosessin loppuun viemiseen.

Voi näitäkin olla joukossa toki. Mutta tuskin heillä on voimaa täällä kirjoittella marttyyrina, että "sanoin miehelle etten pese sun kalsareitas enää kun et tiskaa ja mies ei suostu eroon". Nämä on niitä tapauksia, jotka vaan tahtovat mieheltä enemmän huomiota.

Vierailija
7/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä turhan valittajia, jotka ei osaa erota. Otin vaimostani eron, vaikka on lapsia, ja kaikki ei ollutkaan pilalla. Riitti, että vaimo petti joskus ja oli jossain määrin hieman epäluotettava. Eroista vain 1/3 on ilmeisesti miesten aloitteesta, mutta minusta pitää olla selkärankaa ottaa ero ennen kuin muuttuu valittaväksi ämmäksi.

Vierailija
8/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein täällä saa lukea viestejä, joissa nainen valittaa jotain miehensä ominaisuutta tai tekemättä jättämistä, esim. pihtaamista tai kotitöihin osallistumattomuutta tms. Sitten nainen on asettanut miehelle ukaaseja ja lisää valituksensa loppuun, että "mies ei suostu eroamaan". Eron voi ihan tässä maassa ottaa ilman toisen suostumusta jos ei meno miellytä. Ja eron tullen tapahtuu ositus, elikkä toisen suostumusta ei enää tarvita asunnon myyntiin ym. Että ihan turha mussuttaa, ettei toinen suostu eroamaan, kun kyse on siitä ettei itse uskalla erota tai ei pärjää ilman sen toisen rahoja. Turhaa ja tekopyhää mouruamista siis.

Taitaa olla kyse avopareista. Niissä kun eroaminen ja omaisuuden jako perustuu vapaaehtoisuuteen.

Vierailija
9/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin vuosikausia vitkutin eroa miehen hankaluuden vuoksi ennen kuin todella toimin. Vaatii järjettömän määrän päättäväisyyttä viedä ero hankalasta puolisosta loppuun.

Vierailija
10/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla kyse avopareista. Niissä kun eroaminen ja omaisuuden jako perustuu vapaaehtoisuuteen.

Ei avioeroonkaan tarvita toisen osapuolen suostumusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan