Miten saa mahan toimimaan? Muuten kuin microlax?
Onko kotikonsteja miten saa suolen toimimaan, kun kova ummetus? Tai muita lääkkeitä kuin microlax? Yhden microlaxin jo laitoin mutta ei paljon auttanut. Onko jotain suun kautta otettavia, jotka auttaa nopeasti?
Kommentit (20)
Truuttaa lämmintä vettä sillä tyhjällä microlax putelilla joitakin kertoja. Tai hae apteekista suolihuuhtelupussi.Akuuttiin ummetukseen ei oikein mikään suun kautta otettu ehdi vaikuttaa. Kannattaa myös aloittaa joku ummetusta ehkäisevä lääke ja tarkistaa ruokavalio ja muista juoda vettä tarpeeksi.
Juo iso lasi vettä kerralla, vaikuttaa samoin kuin kahvi.
Mulla ei pegorion toiminut normaalisti otettuna eikä mikrolaxillakaan tullut mitään. Otin sitten 10 pussia pegorionia 1.5 litraan vettä, join sen kahdessa osassa vuorokauden aikana. Tämä on tarkoitettu ulostekovettuman hoitoon ja kyllä tehosi, tänään olen käynyt jo kolme kertaa ja lisää on tulossa. Olen nyt ollut 2vk ulostamatta, kolme päivää sitten sain läökkeellä ja mikrolaxilla tulemaan yhden kakan mutta itsekseen se ei ole tullut ennen sitä eikä sen jälkeen.
Suosittelen, tosin kannattaa olla vessa lähellä koska sitähän sitten tulee jos ei hetkeen ole käynyt
Jossain cittareissa on luomu-tuorekasvis-hyllyllä hapankaalituoremehua. 0,5 litran pullosta kun siemaiset puolet, eli vaivaiset pari huikkaa (jos se siis maistuu mielestäsi pahalta), niin avot: noin tunnin kuluttua alkaa vatsan tyhjentäminen, joka tosiaan ummetuksesta kärsivälle on oikeesti autuasta toimintaa kun se vihdoin tapahtuu!
Joku vaivainen mickolax nyt ei tunnu niin sanotusti missään, kun tarvitaan tosi toimia.
Ja sitten noin yleensä, että vettä pitää juoda pari litraa päivässä niin pysyy homma toiminnassa.
Juo paljon vettä (mutta älä liikaa) ja syö hapankorppuja muutama. Kun koitat käydä kakalla, mene kyykkyyn pöntön päälle siihen renkaalle. Suorista selkä ja koita olla ihan rentona. Tai jos pöntöllä taiteilu on liikaa, ole lattialla kyykyssä selkä suorana ja yritä rentouttaa kaikki paikat. Olisiko jotakuta, joka voisi samalla hieroa selkääsi pitkin voimakkain alas suuntautuvin vedoin? Kun tuntuu, että kakka tulee, siirry pöntölle tai kakkaa sanomalehdelle. Kyykyssä kakkaaminen on oikeasti ergonomisin asento kakata, kun suolisto asettuu paremmin kuin istuessa.
Mulla sama ongelma ja auttoi se, kun liottaa leseitä ja kokonaisia pellavansiemeniä vedessä ja juo sen, syö kasan keitettyä brysselinkaalia, lisäksi vaikka hieman parsaa däilykepurkista ja ottaa yhden laxoberonin ja yhden magnesiumtabletin. Sitten seuraavana aamina pieni kävely heti liikuntana tai hyppely. Jos siis tämä ei auta, niin pitää olla jo vaikea ongelma...
Ei auta tuollaiset jos se kakka ei ole tulossa sieltä. Olin itse juuri sen 2vk ulostamatta eikä ollut kertaakaan edes sellainen olo että tulisi kakkahätä. Tuo pegorion noin käytettynä vie nestettä ulostemassaan ja se pehmenee todella paljon. Jos ei mikrolaxillakaan saa tulemaan mitään niin se on siellä ylempänä jossain tukos ja ei paljon kyykkimiset auta
2 rkl Pellavansiemenrouhetta veteen ja sit nassuun
Tai kuivana jugurtin mukaan ja vettä päälle juomalla kun likoaa ne vatsassakin
Ei vaikuta heti, mutta suosittelen lämpimästi psylliumia. Ja nimenomaan sitä hienojakoista versiota, nimi alkaa F:llä. Sitä joka päivä ja oikein paljon vettä perään.
Tätä kysytty täällä monesti, viimeksi muutama päivä sitten. Syö rasia tai muutama täysksylitolipastilleja, niin johan alkaa jotain tulemaan. Jos sinulla on kunnolla aikaa (päivä), käy apteekista muutama purkki colonsteriliä (tms., siis aine jolla tyhjennetään suolisto ennen tähystystä). Osta samalla Scheriproct-rasvaa ja/tai Bepanthenia sekä pehmeintä valkaistua vessapaperia, jogta takamuksesi jotenkin kestää koettelemuksen. Tuolla irtoaa, mutta nestettä tulee loputtomasti molemmista rei'istä.
Mulla toimii marjasmoothie: gefiluspiimää ja marjoja, sekaan siemeniä ja kuitulisää jos halua. Mukillinen maitokahvia ja toimii kuin junan vessa 1-2 x päivässä
Ksylitoli saa tosiaan vatsan sekaisin, kokeiltu on:) Syötiin yli 100g ksylitolimakeutettuja karamelleja ja vatsa kurahti:D
Tämä on takuuvarma mutta aiheuttaa ripulin. Iso lasillinen luumumehua, takaan että alkaa suoli toimimaan.
Chili ja kahvi. Kyllä putket aukee!
Todella ällöttävän kuuloista, mutta mulla auttaa sormilla "pehmittäminen" vaginan kautta, eli siis jos koukistat sormiasi tunnet siellä sen kovan tavaran ja pieni hierominen saattaa auttaa.
KÄy ostaan suolihuuhtelupussi ja tee huuhtelu, takuuvarmasti toimii, ei epäilystäkään. Mihinkään lääkkeisiin en kyllä koskisi.
Ja ettei näin enää kävisi: jätä viljat pois ruokavaliostasi, samoin sokeri, syö riittävästi kasviksia ja rasvaa (kalaa, siemeniä, pähkinöitä, oliivi- ja kookosöljyä sekä voita), älä syö kovin paljon lihaa ja maitotuotteita, maitotuotteet mielellään hapatettuina, juustoa kannattaa välttää. Juo vettä n. 1,5-2 l päivässä. Liiku paljon, hyötyliikuntaa ja lisäksi kävelyä, hölkkä on hyvä, jumppa, erityisesti vatsalihaksille, jooga aivan loistava, tee joka aamu ns. pumppuliikkeitä, vaikuttaa ihan suoraan suolen toimintaan.
Jos ei nuo auta, niin ota iltaisin magnesiumia, sopiva annostus on silloin, kun vatsa toimii hyvin, mutta ei ole liian löysällä. Lakritsatee auttaa myös, mutta se voi joillain nostaa verenpainetta, joten kokeillen. Tietysti myös luumut ja pellavansiemet ovat hyviä. Pähkinöistä erityisesti saksanpähkinä.
Yliannos magnesiumsitraattia, jauheena varsinkin, toimii todella nopeasti. Vaaraa tästä yliannostuksesta ei ole.
Paras keino/lääke on mielestäni Movicol/Pegorion. Toimii kuitenkin suht nopeasti ja on hellävarainen mutta tehokas. Muut saa vatsani kramppaamaan, eikä Microlax auta toivotulla tavalla. Movicol yms. toimii noin vuorokaudessa ja niitä voi ottaa useamman pussin.