Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin likka istuu puoli tuntia suihkussa PÄIVITTÄIN!

Vierailija
31.01.2017 |

Ongelmana tässä on se, että kun heillä käydään suihkussa, putket kohisevat ihan järjettömän kovaa. Ei haittaisi, jos suihkuttelisivat esimerkiksi kahdeksan jälkeen kymmenen minuuttia, mutta kun naapurin likka lähtee töihin aikaisin, tämä tarkoittaa sitä, että klo 5-6 saamme kuunnella 30 minuuttia ihan järkyttävää kohinaa.

Ilmoitin tänään heidän vuokranantajilleen, luulisi että heitä kiinnostaisi ylipitkät suihkut. Vuokranantaja lupasi sanoa pariskunnalle, että jos voisivat välttää suihkuttelua aamulla ja puolen tunnin suihkut eivät tule kysymykseenkään. Saapi nähdä mitä huomenna tapahtuu...

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja voi puuttua asiaan sitten, kun/jos vesilaskut alkavat olla kohtuuttoman suuret. Silloinkin voi vaan vaatia maksamaan extraa. Suihkussa saa käydä juuri silloin kun on tarvetta ja viettää siellä aikaa niin kauan kuin haluaa, kunhan korvaa kulutuksensa.

Vierailija
22/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omassa taloyhtiössä on vesimittarit. Tekisi pahaa maksella joidenkin turhaa vedenjuoksutusta.

Oma vesilasku 10e /kk /henkilö. Tulee aikamoinen säästö verrattuna jos taloyhtiössä on kiinteä 27e:n vesimaksu. 17e/kk säästöä /henkilö

Jos esimerkiksi 4 henkilöä taloudessa niin säästöä jo 68e/kk. Ja vuodessa se tekee säästöä jo 816 euroa.

Ei ole reilua että viisaasti vettä kuluttavat joutuvat maksamaan vettä törkeästi tuhlaajien vesimaksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aamulla niin uninen, että tarvitsen oikeasti piiiitkän suihkun jotta pääsen hereille. Eikä tuossa puolessa tunnissa ole kuin n. 5 min ns. jumitusaikaa. Kun olen suihkussa pesen hampat, saippuoin itseni, pesen shamppoon pois, pesen hoitoaineen pois yms. Kahdessa jälkimmäisessä kestää muuten hervottoman kauan kun on surkea vedenpaine (kohisevat putket) ja pitkät hiukset.

Vierailija
24/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vesi on kiinteä maksu esim. 20€/kk ellei ole vesimittaria. Se on sitten sovittavissa, maksaako vuokralainen vai kuuluuko vuokraan.

Vierailija
25/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ISTUU suihkussa, ruokailee  ja lukee siellä... Aina puolesta tunnista tuntiin tämä sessio kestää! Ja vesi on lähes polttavan kuumaa. Sitten on todellinen höyrykammio koko kylppäri hänen jäljiltään. Minua rasittaa tosi paljon! 

MINKÄLAINEN suihku teillä on jos mies istuu siellä ruokailemassa ja lukemassa? :D

Vierailija
26/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen on vuokranantajan äiti, aikamoinen likka.

Vierailija
27/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on nämä nykyajan vedensäästösuihkut syynä. Vedenpaine on kova, mutta  suihkusta vaan muutamasta reijästä tulee vettä. Saa siinä puoli tuntia pestä shampoota, hoitoainetta ja saippuaa pois. Monesti olen jo alkanut kuivaamaan itseäni, kun huomannut että vieläkin saippuaa jossakin.

Niinpä. Meillekin taloyhtiön määräyksestä aikoinaan käytiin vaihtamassa se suutin. Perkule se ei tahtonut pysyä millään siinä telineessä vaan kopsahti monesti päähän, ja juuri silloin kun oot silmät kiinni jo vaahdottamassa hiuksia. Kipeetä teki ja mustelmat jäi. Ne halkeili siitä pudotuksesta ja kerran jopa ihan vaan siitä törkeestä paineesta. Monta suutinta jouduin ostamaan. Vaihdoin sitten kaikessa hiljaisuudessaan sen siihen vanhaan, ja johon parani ( ja myöskin lyheni ) nämä suihkusessiot.

Vierailija
28/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä ei kuulu vuokranantajalle kauanko on suohkussa. Selkeä provo siis.

Kyllähän se kuuluu, kun vuokranantaja maksaa vesimaksun. Tässä tapauksessa myös vuokralainen on vuokranantajan äiti tms. (sama sukunimi)

En tiedä että millaisessa taloyhtiössä sä mahdat asua, mutta kyllä mä olen ainakin aina vuokra-asunnoissa vedenkäytöstäni maksanut ihan itse... 

Mun tämänhetkisessä vuokra-asunnossani vesi ja netti sisältyy vuokraan, sähköstä pitää maksaa itse.

Niistä pitkistä suihkuistakin maksat ennenpitkää vuokran korotuksilla. Jostain se taloyhtiökin ne rahat siihen veteen repii.

Vierailija
29/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokohtaiset vesimittarit olisivat ratkaisu. ihmettelen, että niitä ei juurikaan uusiin taloihin ja harvoin putkirempankaan yhteydessä.

Tuttava, jolla kolme lasta, asuu paritalossa. Naapuriin muutti uusi perhe kerrostalosta. Se uusi mies sitten rupes ihmettelemään vesilaskun suuruutta (oli yhteinen, erittelemätön lasku) ja vaati molemmille omat mittarit. No, tuttava suostui mielellään,koska oli jo vuosia maksanut vesilaskua silleen konkreettisesti, käytön mukaan ja perhe oli oppinut olemaan tuhlaamatta vettä. 

Uusi naapuri oli sitten ihmeisssään, kun ekat asuntokohtaiset laskut saapui. Heidän laskunsa oli viisinkertainen tuttavan laskuun verrattuna. Samankokoiset perheet, tuttavan lapsista vieläpä kaksi jo teinejä, joiden vedenkulutus on suurempaa kuin muiden.

Kerrostaloissa, joissa ei ole asuntokohtaisia mittareita, kaikki maksavat yhtä paljon henkeä kohti, riippumatta siitä, paljonko itse käyttää. Vesi on aika kallista, puhtaasta vedestä ja viemärivedestä laskutetaan molemmista.

Vierailija
30/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on nämä nykyajan vedensäästösuihkut syynä. Vedenpaine on kova, mutta  suihkusta vaan muutamasta reijästä tulee vettä. Saa siinä puoli tuntia pestä shampoota, hoitoainetta ja saippuaa pois. Monesti olen jo alkanut kuivaamaan itseäni, kun huomannut että vieläkin saippuaa jossakin.

Varmaankin tyhmä kysymys ja aivan varmasti OT, mutta kämpässäni on sama tilanne. Vedenpaine on sinänsä jees, mutta suihkupäästä vesi tulee aivan surkeasti. Saanko itse vaihtaa tuon pään (asun siis vuokralla) ja onko sillä mitään vaikutusta? Terveisin nimimerkillä tykkään lyhyistä mutta tehokkaista suihkuista.

Vierailija
31/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ilmoitustaululle lapun:

"Hei sinä asunto 17:n asukas! Voisitko lyhentää suihkusessioitasi jotta talon muut asukkaat saavat nukkua aamulla. Tiedäthän että yletön vedenkulutus vaikuttaa kaikkien osakkeiden/vuokrien määrään?"

Vierailija
32/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harkitsisin vakavasti vuokrasuhteen jatkamista, jos saisin kuulla että vuokralaiseni lorottelee puoli tuntia suihkussa. Varsinkin jos kyse olisi miniästä.

Vierailija
33/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin ilmoitustaululle lapun:

"Hei sinä asunto 17:n asukas! Voisitko lyhentää suihkusessioitasi jotta talon muut asukkaat saavat nukkua aamulla. Tiedäthän että yletön vedenkulutus vaikuttaa kaikkien osakkeiden/vuokrien määrään?"

Siis yhtiövastikkeen eikä osakkeiden. :D

Vierailija
34/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran naapuri, joka valitti ettei saa käydä vessassa klo 20-08. Mihinköhän purkkeihin ja purnukoihin olisi pitänyt alkaa sontimaan? :D

Pitkä aika pidätellä. Ei edes iltapissalle pääsisi.

Vierailija
35/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset masturboi suihkussa sillä suuttimella. Hirveää veden tuhlausta.

Vierailija
36/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäskö hankkia oma elämä, mennä vaikka töihin tai ihan vaan ulos asunnosta tai muuttaa korpeen.

Vierailija
37/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin tyhmä kysymys ja aivan varmasti OT, mutta kämpässäni on sama tilanne. Vedenpaine on sinänsä jees, mutta suihkupäästä vesi tulee aivan surkeasti. Saanko itse vaihtaa tuon pään (asun siis vuokralla) ja onko sillä mitään vaikutusta? Terveisin nimimerkillä tykkään lyhyistä mutta tehokkaista suihkuista.

Senkun vaihdat sen suihkupään just sellaseks kun haluat. Pidät vaan sen nykysen tallessa ja pistät sen sit takasin pois muuttaessas.

Vierailija
38/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkun vaihdat sen suihkupään just sellaseks kun haluat. Pidät vaan sen nykysen tallessa ja pistät sen sit takasin pois muuttaessas.

Tämä.

Vakiokierteet niissä kaikissa on.

Vierailija
39/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkään lillua kuumassa suihkussa monta tuntia, eihän niin saisi edes tehdä koska kuumavesi kuivattaa, mutta muistaa rasvata nii ei ongelmaa!

Vierailija
40/48 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ISTUU suihkussa, ruokailee  ja lukee siellä... Aina puolesta tunnista tuntiin tämä sessio kestää! Ja vesi on lähes polttavan kuumaa. Sitten on todellinen höyrykammio koko kylppäri hänen jäljiltään. Minua rasittaa tosi paljon! 

Ooks sää mun vaimo? En tosin syö tai lue siellä. ..ainakaan paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi