Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aamumaidon antamisesta " unikoulutetulle"

16.03.2006 |

Antaako maitoa 5-6 aikaan vauvalle (9kk) joka on juuri saatu " unikoulutettua" pois yösyötöistä. Herää nyt viim puol 6 aikaan kälkättämään. Ajattelin, että voisikohan aamumaito tainnuttaa untenmaille uudelleen...meneeköhän ojasta allikkoon? Riskinä voi olla, että herääminen aikaistuu ja aikaistuu taas aamuyön pikkutunneille maidon toivossa :)

Miten olette muut toimineet?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisesti unikoulua pitänyt, mutta poika alkoi 4kk iässä herätä tunnin-kahden välein yöllä (aikaisemmin oli syönyt 2 kertaa yössä, yhtäkkiä alkoi syödä 6 kertaa) ja vain maito sai uneen uudestaan. Katselin tätä kuukauden verran ja sitten päätin että nyt pitää syöntiväliä pidentää, koska alkoi jo syödä lihaa päivällä ja puuroa illalla. Päätin että ensin annan maitoa vain kolmen tunnin välein ja parin tosi vaikean yön jälkeen poika itse vähensi syömistä niin, että menee nukkumaan viimeistään 20.00 ja herää syömään 4-5 aikaan. Sen jälkeen nukkuu vielä 3-4 tuntia. Syö päivällä melko vähän kerrallaan, joten en ole tätä yhtä syöntiä alkanut poistaa, koska se luultavasti siirtäisi aamuherätystä aikaisemmaksi.

Voisitko tehdä niin, että antaisit maitoa siinä 5-6 maissa, mutta et aikaisemmin? Eli jos vauva alkaa heräämään aikaisemmin, niin et anna maitoa vaan tassuttelet.

Meillä vauva saa maitoa vasta 4 maissa ja yleensä nukkuukin sinne viiteen ja syö pullollisen maitoa. Aamiaiselle herää 8 maissa.

Neuvolassa kyllä meille sanottiin, että pitäisi tuo yksikin syönti saada pois, mutta minusta on hullua vaatia pienimahaiselta vauvalta, että pitää jaksaa 12 tuntia nukkua ja sitten vasta saa ruokaa. Kun itse en välttämättä jaksa 8 tuntia olla syömättä, aamulla kun herään on ihan kamala nälkä...

Vierailija
2/4 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!'

Meillä 8,5 kk tyttö ja tassuttelua sovellettuna olen parin viikon ajan tehnyt. Ennen vaati maitoa n. 5-10 krt. yössä. Nyt auttanutkin, tuttia saa pari kertaa antaa ja meillä herätään myös n. 5-6 maissa oikein kunnolla. Olen antanut pikkutilkan maitoa (n. desin) ja tyttö kääntää kylkeään, rauhoittuu ja nukahtaa hetkessä ja nukkuu vielä n. 2, 5 tuntia rauhassa. Itse päätin, että saa nauttia maitonsa, sillä parina aamuna kun en antanut sitä, heräsi kokonaan ylös jo 6:n jälkeen. Ja oli väsynyt ja kränäinen koko aamupäivän. Ja onhan klo. 5 jo aamua. Mulla on muutama tuttu, jolla samanikäisiä lapsia ja monet heräävät juuri samoihin aikoihin, kuin meilläkin. Ajattelin, että kun pari kk:ta kuluu, kokeilen hiljalleen, josko kouluttaisin pois aamuyön syötöstä, mutta toisaalta pieni vaiva verrattuna siihen, mitä yömm,e olivat ennen tassuttelua.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kävi meilläkin, mutta jonkin ajan kuluttua sit kyllä alkoi vaatia sitä maitoa aikaisemmin ja aikaisemmin taas... jossain vaiheessa päätin, että makkarissa ei maitoa juoda vaan mennään aina olohuoneeseen se juomaan (aikaisintaan klo 6, jolloin voi jo herätä päivään eli valvoa tunnin pari ja nukkua uudestaan, vaikka äiti ei tietty voi) ja palataan sit makkariin, jos nukuttaa. Näin toimittiin vähän aikaa ja pian lapsi oppi olemaan kokonaan ilman sitä maitoa eli heräsi ja alkoi leikkiä noin tuntia myöhemmin eli 7 maissa.

Vierailija
4/4 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna annoinkin maitoa puol 6 ja neito nukkuikin sitten 7 asti. Pitää katsoa miten käy jatkossa. Jos heräilyt alkavat taas niin tassu taas käyttöön. :)