Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikallinen kiinalainen veloittaa 2€ lautaselle jätetystä ruuasta

Vierailija
31.01.2017 |

Ihan hieno idea, toteutus vielä vaan vähän tökkii. Tiskillä ja noutopöydässä oli molemmissa laput jossa luki jotain kiinaksi ja sitten:
"NO leftovers! Please eat civilized! 2€ fee if leave food!"

Muutama asiakas ihmetteli että mitä tuo kyltti oikein tarkoittaa, että kahdella eurollako saa ottaa doggybagin vai mitä ihmettä.

Ja ihan suomessa tämä. :)

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on mainio idea, mutta tekisin sen käänteisesti, eli esim. 1€:n palautus tai ilmainen kahvi, jos lautanen on tyhjä.

Vierailija
2/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on mun vakiokiinalaisessa ollut jo vuosikaudet. Lähinnä se on niille possuille, jotka keräävät buffasta suunnilleen kaiken omalle lautaselle, haukkaavat palan ja jättävät ruokavuoren poisheitettäväksi.

Ihan toimiva systeemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Ärsyttää sikailijat jotka buffetissa lappavat lautasensa täyteen, kaikki näyttää ah niin ihanan houkuttelevalta, ja sitten jättävät puolet syömättä kun ei jaksakaan.

Suomessa otetaan sen verran ruokaa kuin jaksaa syödä ja lautanen syödään tyhjäksi. Merkillistä, että kiinalaisten pitää opettaa suomalaisille suomalaisia tapoja.

Vierailija
4/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset sikailevat kiinalaisissa ravintoloissa ja porsastelevat ruokaa lautaselle enemmän kuin jaksavat syödä. Mahtava idea.

Toivottavasti valvonta pelaa, buffetista kun yleensä häivytään ennen kuin henkilökunta ehtii näkemään lautasten tilan.

Vierailija
5/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, minä auttaisin henkilökuntaa sen verran, että kirjoittaisin heille kunnon englannilla ja vielä suomeksi kyseisen kyltin. :)

Vierailija
6/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hankalaa lasten kanssa.. Lähes aina joudutaan maksamaan 7-vuotiaan lautasesta toi leftover maksu..

Vierailija
7/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kävin kiinalaisessa niin annos oli järkyttävän iso, ei mitään mahdollisuutta syödä loppuun.

Vierailija
8/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on hankalaa lasten kanssa.. Lähes aina joudutaan maksamaan 7-vuotiaan lautasesta toi leftover maksu..

Miten se 7-v. sitten koulussa pystyy syömään lautasensa tyhjäksi?

Vierailija
9/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina miettinyt, miksi suomessa ei ole kunnon doggybag kulttuuria. Jenkeissä on ihan normaalia, että ravintolasta otetaan aina vähän mukaan kun ei ole tapana vetää itseään ähkyyn. Ei puhettakaan että ruoka menisi roskiin jos ei jaksa syödä!

Suomessa nyrpistellään ja katsotaan oudosti jos kehtaat pyytää astiaa mihin saisit ruuan mukaan.

Vierailija
10/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUohon kylttiin olen törmännyt useassa kiinalaisravintolan noutopöydässä. Hyvä ja asiallinen huomautus. Kun itse ottaa, niin ei pitäisi jäädä mitään lautaselle.

Vierailija
11/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun kävin kiinalaisessa niin annos oli järkyttävän iso, ei mitään mahdollisuutta syödä loppuun.

Tässä onkin kysymys buffetista, jossa jokainen saa ottaa lautaselleen tasan niin paljon tai vähän kuin haluaa ja käydä hakemassa ruokaa lisää niin monta kertaa kuin haluaa.

Vierailija
12/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin ongelman 3-vuotiaan kanssa, mutta eikö 7-vuotiasta voi jo opastaa ottamaan lautaselle kerrallaan vain niin paljon, että jaksaa varmasti syödä sen. Sitä ruokaahan saa hakea vaikka 10 kertaa lisää, jos ensimmäinen annos osoittautuu liian pieneksi.

Vierailija
13/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina miettinyt, miksi suomessa ei ole kunnon doggybag kulttuuria. Jenkeissä on ihan normaalia, että ravintolasta otetaan aina vähän mukaan kun ei ole tapana vetää itseään ähkyyn. Ei puhettakaan että ruoka menisi roskiin jos ei jaksa syödä!

Suomessa nyrpistellään ja katsotaan oudosti jos kehtaat pyytää astiaa mihin saisit ruuan mukaan.

On aivan eri asia, onko kyseessä buffa vai lista-annos.

Vierailija
14/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen saanut pyytäessäni ruuan mukaan. Usein ruokapaikoissa on jopa kertakäyttörasioita tätä varten. Tässä keskustelussa on oletettavasti kyse noutopöydästä haettavasta ruuasta. Sivistynyt ihminen osaa ottaa kerrallaan sen verran mitä kykenee syömään, eikä lapa lautasta laitoja myöten täyteen ja jätä syömättä.

Vierailija
15/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei toi pienten lasten kanssa toimi. Ei voi jokaista lusikallista hakea erikseen, tuskin siitäkään asiakkaat tykkäis. Aikuisille Ok.

Vierailija
16/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä annokset on ihan järkyttävän kokoisia.

Vierailija
17/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin ongelman 3-vuotiaan kanssa, mutta eikö 7-vuotiasta voi jo opastaa ottamaan lautaselle kerrallaan vain niin paljon, että jaksaa varmasti syödä sen. Sitä ruokaahan saa hakea vaikka 10 kertaa lisää, jos ensimmäinen annos osoittautuu liian pieneksi.

No ei kai 7-vuotias osaa, jos ei aikuisetkaan osaa.

Joskus käy mullekin lipsahdus. Anteeks, olen vain ihminen.

Mites se muuten ratkaistaan, että ovat tehneet aivan ala-arvoista ruokaa ja ruoka jää sen takia syömättä?

Vierailija
18/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuollainen edes laillista? Itse en maksais.

Vierailija
19/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma pieni roskapussi mukaan?

Vierailija
20/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideanikkari kirjoitti:

Minusta tuo on mainio idea, mutta tekisin sen käänteisesti, eli esim. 1€:n palautus tai ilmainen kahvi, jos lautanen on tyhjä.

Paljon parempi idea. Ihmisiä aina v-ttaa kaikki negatiivisella tavalla toteutetut asiat. Eli vaikka olis hyvä tarkoitus, jos teet ärsyttävällä tavalla, ei asiakkaat enää tule. Sen sijaan, tuo on vain mukava kannustin, bonus asiallisille asiakkaille ja varmasti muistetaan hyvällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä