Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä viljattomaan aamu- ja iltapalaan?

Vierailija
31.01.2017 |

Mitä te, jotka ette käytä viljatuotteita (edes gluteenittomia versioita) syötte yleensä iltaisin ja aamuisin? Kokeilen itse viljattomuutta, mutta mielikuvitus loppuu kesken, jogurtit ja rahkat hedelmineen ja marjoineen tulevat jo korvista ulos.. Munakastakaan ei ainakaan kiireaamuina ehtisi väsäillä..

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pähkinä

Riittääkö yksi?

Vierailija
22/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ajatellut kokeilla miten leipäjuusto taipuisi aamupalaksi. Siihen jotain vihanneksia/hedelmiä kaveriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ajatellut kokeilla miten leipäjuusto taipuisi aamupalaksi. Siihen jotain vihanneksia/hedelmiä kaveriksi.

Tai kermaa ja lakkoja/hilloa, nam!

Vierailija
24/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei luulis olevan vaikeeta, kaupat pursuavat ruokaa!

Tyypillinen AV-vastaus, toinen pyytää hyväksi havaittuja kokemuksia ja vinkkejä niin toinen huutelee "No keksi vittu ite ja mene kauppaan!"

Vierailija
25/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaistyyppisen tortillan eli munakkaan voi tehdä edellisenä päivänä. Kokeile perinteistä perunamunakasta, se on ihan jees kylmänä. Viereen mitä tahansa kasviksia tai leikkeleitä.

Jos juotavista smoothiet tms. kyllästyttävät, niin miten olisi jokin keitto, jonka voisi hörppiä mukista? Tämänkin voisi tehdä etukäteen ja lämmittää aamulla.

Vierailija
26/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiterissä on hyviä viljattomia risipiirakoita, leipiäkin on hyviä, mutta 80% on ihan kamalia. Eli ihan normaalisti voi syödä, mutta kestää hatken, ennenkuin löytää.

Mistä ne on tehty?

En muista enää, mutta on ei ole viljoja, eikä sitä vehnätärkkelystä, mitä usein on gluteenittomissa tuotteissa.

T. Vilja-allerginen

Vierailija
27/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiterissä on hyviä viljattomia risipiirakoita, leipiäkin on hyviä, mutta 80% on ihan kamalia. Eli ihan normaalisti voi syödä, mutta kestää hatken, ennenkuin löytää.

Mistä ne on tehty?

En muista enää, mutta on ei ole viljoja, eikä sitä vehnätärkkelystä, mitä usein on gluteenittomissa tuotteissa.

T. Vilja-allerginen

Siis ei ole :)

Vierailija
28/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 3 x päivässä ihan lämmintä ruokaa. Ei tarvitse enää mitään väli tai iltapaloja sen lisäksi. Tänään aamiaiseni oli jauhelliha vihannes muhennosta.

Vierailija
30/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moilas ja schär tekee viljattomia ja hyviä tuotteita, samoin pirjon pakari.

Vierailija
31/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jugurtit ja rahkat tursuavat korvista, kokeile tavallista viiliä. Maustamattomaan voit itse lisätä marjoja, hedelmiä, pähkinää tai mitä nyt keksitkin.

Kananmuna kypsyy nopeasti pannulla,mutta voit myös keittää valmiiksi edellisenä iltana.

Salaattejakin voit tehdä vaikka millaisia, ja laittaa ainakin osan aineksista valmiiksi jo edellisenä iltana.

Vierailija
32/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset vihersmoothiet käyvät aamupalaksi. Marja-ja hedelmäsmoothieita voi vähän varioida, kokeilla erilaisia pähkinämaitoja, pähkinöitä, siemeniä, tofua, inkivääriä, maapähkinävoita, taateleita, kookosta, vaniljaa, kanelia jne. Mitä ikinä keksiikään ja kaapeista löytää. Joskus laitan nesteeksi myös mehuja tai mehukeittoja.

Meillä syödään usein iltapalaksi mozzarellaa. Mozzarellajuustoa vihannesten ja peston tai hedelmän kera. :D

Vierailija
33/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te, jotka ette käytä viljatuotteita (edes gluteenittomia versioita) syötte yleensä iltaisin ja aamuisin? Kokeilen itse viljattomuutta, mutta mielikuvitus loppuu kesken, jogurtit ja rahkat hedelmineen ja marjoineen tulevat jo korvista ulos.. Munakastakaan ei ainakaan kiireaamuina ehtisi väsäillä..

En syö aamupalaa koska syön vain nälkääni. Sama homma iltapalan kanssa. Keitetty muna voinokareella maistuu aina ja munia voi keittää valmiiksi jo edellisenä päivänä. Älä tee siitä noin vaikeaa.

Vierailija
34/34 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljaton on vielä helppo, mutta yhteen aikaan yritin viljatonta, proteiinipitoista vegaaniruokavaliota. Tai että painottuis siihen. Varmasti mahdollista kun tottuu, mutta 30v sekasyöntiä takana, ni alottaminen aika haastavaa :D Eipä tää nyt auttanu yhtään mut tsemppaa ehkä siihen et vois olla pahemminkin!