3 viisikymppistä naista synnytti vuonna 2016
Kertoo hesarin artikkelin lopussa oleva ikä-synnytyskone..
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 34 ja aikaa siis on vielä paljon saada mies ja lapsia. Lohduttavaa kuulla.
Harmi kyllä, raskaaksi tulemisen mahdollisuus pienenee ensisynnyttäjällä , kun ikää on yli 30 v.
Tulin 30 täytettyäni raskaaksi pillereistä huolimatta. Tilanne oli se etten voinut pitää lasta ja tein abortin, lääkäri sanoin että koska raskauduin silloin helposti ei minulla pitäisi olla vaikeuksia nytkään. Elän terveellisesti olen absolutisti, en polta ja timmi 30-vuotiaaksi.
Edellisen kirjoittaja nainen34v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 34 ja aikaa siis on vielä paljon saada mies ja lapsia. Lohduttavaa kuulla.
Harmi kyllä, raskaaksi tulemisen mahdollisuus pienenee ensisynnyttäjällä , kun ikää on yli 30 v.
Tulin 30 täytettyäni raskaaksi pillereistä huolimatta. Tilanne oli se etten voinut pitää lasta ja tein abortin, lääkäri sanoin että koska raskauduin silloin helposti ei minulla pitäisi olla vaikeuksia nytkään. Elän terveellisesti olen absolutisti, en polta ja timmi 30-vuotiaaksi.
Edellisen kirjoittaja nainen34v
Toivon paljon onne sitten yritykseen! Lapset ovat ihania ja elämäni valo ainakin. Uskon, että sinäkin niitä varmasti saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisethän kuolevat ihan kaiken ikäisinä. Mutta mieti hei syntyväsi siitä ryppyisestä perinpohjin poljetusta 50 v revasta...
Oikeesti ei kiitos.Olen loukkaantunut pumpernikkelini puolesta. Se ei ole
- ryppyinen
- perinpohjin poljettu (?)
- eikä sitä sanota revaksi vaan pumpernikkeliksi
Jaaha, nyt loppu mun pumpernikkelien syöminen kun mieleen tulee vaan vanha pillu. Kiitos.
Sattumalta tiedän, että yhdellä näistä on kaksoset, jotka tuskin ovat luomusti saaneet alkunsa. On kyseenalaista lähteä ulkomaille ja hankkia rahalla jotain mitä Suomessa ei ole hyvistä syistä mahdollista saada.
Olen nyt 40-vuotias ja huomaan jo ensimmäisiä pieniä ikääntymisen merkkejä. Palautuminen on hitaampaa, valvominen vie voimat täysin, hämäränäkö on heikentynyt jne. Ero ei ole huomattava kymmenen vuoden takaiseen, mutta silti selvä. Vanhenemisen tahti tuskin hidastuu seuraavina vuosina.
Esim 53-vuotiaana lapsen saava on 65-vuotias, kun lapsen murrosikä alkaa. Yhteiskuntamme ei pidä sen ikäistä täysin työkykyisenä, vaan päästää eläkkeelle. Jotkut tietysti jatkavat töissä ja ovat huippukunnossa, mutta keskimäärin katsotaan, että olisi jo aika ottaa vähän rennommin.
689 kirjoitti:
sairasta on
Eiköhän jokainen päätä itse milloin on valmis vanhemmaksi.
Hyi saakeli. Tai onhan se kiva, kun voi pitää eläkkeelle läksiäiset ja rippijuhlat samaan aikaan. Olisi kyllä hävettänyt kakarana, jos vahemmat olivat olleen tuota ikäluokkaa.