Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimisto ja virheellinen päätös

Vierailija
31.01.2017 |

Minulle tuli TE -toimistolta päätös, jonka mukaan en ole oikeutettu työttömyystukeen, koska olen päätöiminen opiskelija. Siinä lisätään, että olen ilmoittanut opiskelujen keskeytyksestä, mutta sitä ei hyväksytä, koska en olole toimittanut oppilaitoksen todistusta. Päätöksestä ei voi valittaa.

No, mutta kun minä olen toimittanut ko todistuksen. Sen otti vastaan eri virkailija, kuin tämä joka teki tämän päätöksen. Ja nyt en voi valittaa? WTF?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi valittaa, mutta oikaista voi, jos todella olet toimittanut sen todistuksen.

Vierailija
2/7 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tosta on voida valittaa, varsinkin, jos se on heidän mokansa. Soita tai laita asiointipalvelun kautta viestiä Kelaan ja skannaa todistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti. Nyt kun sinulta otetaan tuet pois niin joku korkeampi virkamies voi ostaa enemmän polttoainetta moottoriveneeseen. Olisihan se ikävää jos polttoaine loppuisi keskelle järveä tai jopa merta. Että älä huoli, ei se raha käyttämättä jää :)

Vierailija
4/7 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan tosta on voida valittaa, varsinkin, jos se on heidän mokansa. Soita tai laita asiointipalvelun kautta viestiä Kelaan ja skannaa todistus.

Miten kela tähän nyt liittyy?

Työkkärissä ei ole käytössä sähköistä asiakirjahallintaa, joten siellä tuntuu noi paperit olevan välillä hukassa. Soita sinne, sano että olet jo sen toimittanut, tai toimita varmuudenvuoksi uudelleen niin antavat uuden lausunnon.

Vierailija
5/7 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samalla tavalla. :( Nyt vaan odottelen, saisinko toimeentulotukea, mutta huonolta näyttää. Kuulemma Kela on hyvin ruuhkautunut. En tiedä, mitä teen. Olen ollut sairaana aika monta vuotta, enkä vieläkään niin kunnossa, että tällaista jaksaisin.

Olisipa töitä. Ei tarvitsisi jännittää, miten maksan seuraavan vuokran.

Vierailija
6/7 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallintolaki määrittää, koska voi valittaa eli ensin oikaisu, vasta sen jälkeen saa valitusoikeuden.

" JTYPL:n nojalla tehtyjen päätösten muutoksenhaku on kaksivaiheinen. Päätökseen tyytymättömän on ensin tehtävä päätöksen tehneelle TE-toimistolle, TE-hallinnon asiakaspalvelukeskukselle , ELY-keskukselle tai KEHA-keskukselle oikaisuvaatimus. Vasta oikaisuvaatimuksesta annettuun kielteiseen päätökseen voi hakea muutosta hallinto-oikeuteen valittamalla. Hallinto-oikeuden päätöksestä voi valittaa vielä korkeimpaan hallinto-oikeuteen, jos se antaa valitusluvan."

Eli tee oikaisu, liitä siihen oppilaitoksesta saamasi ilmoitus ja asia on siinä.

Vierailija
7/7 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun eräs todistus oli myös työkkärissä hukassa, ja etsivät sitä sitten kissojen ja koirien kanssa sieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan