Laihduttaminen
Täällä tuskaillaan kun paino ei putoa. Mulla alkoi maha kasvaa viime keväästä alkaen. Loppuvuodesta jo tuskastuin kun farkut meni just ja just pakottamalla jalkaan. Maha tursus vyötärön yli. Harrastan juoksemista, mutta viime vuonna laiskasti. Lokakuulta asti taas säännöllisesti. Syödä koitin pieniä annoksia, useasti per päivä. Mitään makeaa en syö enkä juo. Olutta silloin tällöin tulee juotua.
Tammikuun 2 päivä aloitin työt. Syön ennen töihin menoa ja töissä en syö mitään. Töiden jälkeen syön kevyen ruoan. Ennen nukkumaan menoa voileivän. Vettä juon vaihdellen. Juoksen 3-5 x viikossa 7 km.
Puntarilla en ole käyny, mutta kuukaudessa maha kadonnu. Aivan vaivatta menee farkut kiinni vyötäröltä. Hieman vielä pömpöttää, mut siitä se lähtee loputkin. Kevättä kohti lisään liikuntaa. Langanlaiha en halua olla, mutta en myöskään mahakas.
Minulle ei siis passaa jatkuva pienten annosten puputtaminen. Vaan 1-2 kevyttä ateriaa päivässä. Nälkäkään ei tule, kuten jatkuvassa syömisessä. Ja kun syö harvemmin, niin vatsakaan ei enää vedä evästä samaan tyyliin.
Olen käynyt PT:n ja ravintovalmentajan koulutukset. Joten kirjaoppia löytyy, mutta kaikki me ollaan yksilöitä. Aikoinaankin söin vain yhden aterian päivässä ja se riitti hyvin muutaman voileivän lisäksi. Näiden oppien myötä muutin tottumuksia ja metsään mentiin. :D (mutta huom! olemme yksilöitä solutasolta asti)
Kommentit (4)
Taas saa vahvistuksen se käsitys, että nää kaikenmaailman "PT- ja ravintovalmentajakoulutukset" on pahinta huuhaata. Ja suurta kusetusta tälläisten koulutusten kävijän oppejaan muille myydä.
Tuossa syömisessä on kaikki pielessä, niin makro- kuin mikroravinteidenkin osalta. Tietenkin keho pienenee, kun noin riudutetaan, mutta terveellistä se ei ole. Tuon pitäisi tietää jo ihan talonpoikaisjärjelläkin, mutta tää toope onkin käynyt ihan jonkun kirjekurssinkin näiden viisausten keksimiseen.
PT koulutus on valtava bisnes jossa melko usein kouluttajat itse ovat jotain steroidi narkomaaneja tai leikeltyjä fitness naisia jotka rahastavat kurssilaisia melko heppoisilla tiedoilla ja antavat kurssin jälkeen käteen jonkun todistuksen joka ei vielä takaa, että oikeasti tiedettäisiin asioista paljoakaan.
Olet oikeassa. Oli suositukset mitkä hyvänsä niin kaikki ei kaikille sovi.
Jokainen tietää loppupeleissä itselle sen sopivan laihdutustahdin ja metodin.
Ok.