Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stadin asunnot, Laurinniityntie

30.01.2017 |

Ei vitsi tästä en voinut olla kirjoittamatta. :D Me olemme 5 hengen perhe ja asutaan itä-Helsingissä. Nyt etimme isompaa asuntoa ja olemme hakeneet sekä Jakomäen uudiskohteeseen
, että lauriniityntieltä. Jakomestä ei tosiaan kuulunut mitään, joten sieltä tuskin saatiin. Odotamme nyt jännityksellä, että kuuluuko tuolta mitää. Kuka muu on hakenut tai saanut uudiskohteesta asuntoa.? Miten telle ilmoitettiin ja oliko millaiset perustelut asunnolle? :D

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi Laurinniityntien rivarit on hienoja ja hyvällä paikalla. Eivät mene huonotuloisille tms. Tiedän että esim. Vihervarpusentien (Tapanila) rivarit menivät akateemisille melkein kaikki, muutama sossutapaus näön vuoksi seassa. Niin se vain on, sen verran kalliita nuo uudiskohteet ovat rakentaa etteivät ota riskiä että asunto pilataan.

Ja imagosyyt myös...olen itse sairaanhoitaja ja meidän duunaritaustaiset sijoitetaan ihan selkeästi duunarialueelle kun taas johonkin Jakikseen sossutapaukset. Aivan selvä jako noissa asuntojen jaossa kun katsoo kuka missäkin asuu.

Vaihtopörssissä tämän huomaa hyvin. Katsokaa vaikka Facebook profiileja niiltä jotka asuvat vaikka Arabianrannassa. Ei siellä mitään työttömiä ole, akateemisia pätkätyöläisiä tai akateemisten alojen opiskelijoita. Sitten taas Kontulassa ihan eri profiilit.

Eli jos olet vaikka yh luokanope ja hait isompaa tuolta, voit saada. Duunari/työtön pariskunta tai perhe ei.

Ja onhan siinä sekin että vuokrat olivat korkeita, yli 1000 e kolmiosta kun olivat pihallisia joten niihin pääsevät ovat samaa porukkaa joilla on varaa asua vaikka VVO:lla. Jos on varaa niihin uudiskohteiden rivareiden vuokriin on varaa myös VVOn asuntoon. Joten ymmärrän ettei mitään sossuperhettä sinne oteta kun vuokra menee yhteiskunnan pussista.

Stadilla ei ole noita rivareita hyvällä alueella paljon ollut eikä ole ennestäänkään joten hakijat syynätään hyvin tarkkaan.

T: se yh sairaanhoitaja

Kuulostaa hyvältä! Mutta siis koulutuksen vai työpaikan perusteellako ne menee? Ja eikö ne korkeastikoulutetut ole liian hyvätuloisia?

22/93 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei pidä paikkaansa, olen itse asunut rivari kaksiossa ja siellä asui monenlaista porukkaa, tunnetiin kaikki naapurit se se mukavaa onkin rivareis,että oppii tuntemaan koko naapuruston. meillä asui kuitenkin enimmäkseen lapsperheitä. Oli virolaista, suomalaista, afrikkalaista, iranilaista ja venäläistä porukkaa. Siellä oli aika moni pientuloinen taikka toimeentulotuki perhettä. alue oli kaunis ja ihana harmi että silloin asuttiin kaksiossa eikä 4h :D Milloinkohan Laurinniityn asunnoista alkaa asunto jako :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös on haku jakomäkeen.. Tarvitsemme 4h+k kun meitä on 5 kolmiossa. Minä olen kotihoidontuella vielä syksyyn ja sitten menen töihin, mies on töissä. Vaihtopörssin kautta on haettu yli vuosi mutta ihmisillä tuntuu välillä olevan hiukan liian kovat vaatimukset siellä... Meidän kolmio on siis ihan siisti ja perusvarusteltu koti hyvien kulkuyhteyksien varrella mutta ei vaan nappaa. En muuttaisi itse tästä jossei tarvittaisi tilaa lisää.

Meillä sama juttu. Ihmiset haluaa uuden veroista asuntoa, uudesta talosta.. ja sitten pienellä vuokralla. Me ollaan asuttu tässä jo 8vuotta, että tottakai elämisen jälkiä jo on. Isännöitsijän mukaan tämä on keskimääräistä paremmassa kunnossa, mutta silti. Meidän asunto on aivan täydellisellä paikalla, ja muuten olisi hyvä asua, mutta makkarit on niin pieniä. Meillä on vauva tulossa eikä huoneeseen mahdu pinnasänkyä. Voi huokaus.

Meillä kanssa sanoi isännöitsijä että tosi siisti huoneisto. Ja onhan tää. Välillä iskee epätoivo joo kun tota pörssiä selaa, nää on kuitenkin "vaan" kaupungin asuntoja joten minä en ainakaan ala omaan piikkiin mitään esim. lattioita asentamaan (kun on näitä vain laminaatti/parketti kelpaa ihmisiäkin) Tää meidän muovimatto on ihan virheetön ja siisti kuitenkin vakkei joo mikään hienoin lattiamateriaali ole tosiaan. Huokaus täältäkin.

Mun mielestä sais nää kermaperseet mennä VVO:lle tai jonnekin muualle kovanrahan asuntoihin sitte.

Nää on tosiaan stadin asuntoja ja tarkotettu meille persaukisille. Ja mun mielestä ne tulot pitäs tarkistaa niiltäkin jotka jo asuu stadin kämpässä. Täällä meidänkin taloissa asuu hyvätulosia vanhempia pariskuntia 4h ja 5h +keittiöissä, mutta eivät aio muuttaa pois koska eivät sais enää stadin asuntoa ku on hyvät tulot. Ja sit me tarvitsevat jäädään ilman. Kiukuttaa.

Valtio ei tue Satoa eikä Vvota, valtiontukemat korkotukilainat on kovempikorkoisia kuin markkinoilla tällä hetkellä. Aiemminkin tuki oli vaan osuus korkoa. Itse lainat kyllä maksaa vuokralaiset. Tämä yhtiöt lisäksi maksavat veroa tuloistaan.

Mutta Helsingin veronmaksajat kyllä tukevat kaupungin vuokrataloissa asumista. Eli ei niitä vuokria muuten niin matalaksi saataisi.

Vierailija
24/93 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AH kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa, olen itse asunut rivari kaksiossa ja siellä asui monenlaista porukkaa, tunnetiin kaikki naapurit se se mukavaa onkin rivareis,että oppii tuntemaan koko naapuruston. meillä asui kuitenkin enimmäkseen lapsperheitä. Oli virolaista, suomalaista, afrikkalaista, iranilaista ja venäläistä porukkaa. Siellä oli aika moni pientuloinen taikka toimeentulotuki perhettä. alue oli kaunis ja ihana harmi että silloin asuttiin kaksiossa eikä 4h :D Milloinkohan Laurinniityn asunnoista alkaa asunto jako :D

Narraat tuhmeliini. Asuit Suutarilassa kolmiossa. Muutitte vuosaareen, samankokoiseen, jossa ootte asunu vähän reilun vuoden. Ja taas muuttamassa. Soo soo.

25/93 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AH kirjoitti:

Narraat tuhmeliini. Asuit Suutarilassa kolmiossa. Muutitte vuosaareen, samankokoiseen, jossa ootte asunu vähän reilun vuoden. Ja taas muuttamassa. Soo soo.

Kyllä mä sielläkin oon asunut, mutta siellä asuttiinkin jo kolmiossa. Taidat olla naapurijuuri sieltä Merkkuurieksentieltä juuri...?

Vierailija
26/93 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan alkaa asuntojen jaot laurinniityntielle. Kellään tietoa?

Vierailija
27/93 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jaetaan tulojen perusteella, eli mamuille menee kaikki.

Vierailija
28/93 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi suomi24 keskustelussa, että hakijoita tuonne 800 ja asuntoja vain 25 mekin viiden hengen perhe työttömiä tällä hetkellä. Silti ennusko että tuolta meille asuntoa tulisi.

29/93 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mitään lausuntoja...

30/93 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

789 hakijaa oli. Mekin ollaan haettu vaikka mihin uudiskohteisiin, ollaan 3 + 2 koiraa kaksiossa. Ei niin ei. Taidetaan jakaa niille kenellä säännöliset työtulot... vähän vaikuttaisi siltä. Tietyt alueet nyt vaan halutaan pitää "hienoina" eikä sinne haluta laittaa niitä ketkä saa toimeentulotukea... nähävästi...

Vierailija
31/93 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän niitä asuntotarjouksia ala lähiviikkoina valituille tippumaan. Toivottavasti ne sitten raportoi tännekin :)

Vierailija
32/93 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torpparinmäessä stadin rivareissa ollaan kuulema päätetty että mamuilla ei ole sinne mitään asiaa. Ja ei niitä kuulema siellä asukaan. Kuulema asukkaat näin päättäneet ja heka tässä mukana. Tiiä sitten miten totta.

Vierailija
33/93 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AH kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos AH vastauksesta! Olisipa kiva tehdä jotain tilastoa siitä että miten nämä asunnot sitten jaetaan, ja millä perusteilla. Kun kaupunki ei semmosia julkista :)

Saanko kysyä miksi asutte eri osoitteissa? Ei siis ole pakko vastata jos kysymys on liian tunkeileva.

Siis lukiko tuo siellä stadin sivuilla? Yritin etsiä tuollaista tekstiä mutta en vaan löytänyt.. Voin toki olla vain sokeakin :DD

Joo siis minä ja mieheni ollaan erottu aikasemmin ja hän muutti erikseen. Kesällä hänen äiti muutti hänen luokseen; kun hänellä ei ollut asuntoa ja meillä lämpeni välit. Nyt sitten haemme saman tien isompaa huoneistoa, koska me viidelle tämä on jo aika ahdas, kaappi tilaa ei lainkaan ja varastoki on niin pieni että naurattaa. :) Nyt jos tuuri käy ja saataisiin laurinniityntieltä neljiö se olisi kuin lottovoitto :D

Voi hih, melkein sama tilanne kun meillä paitsi meitä on 6 kpl. 5 kolmiossa ei ole huono tilanne ellei sitten ole eri ikäisiä lapsia joita ei oikein voi sulloa samaan huoneeseen samalla tavalla kun esim. pari pientä lasta. Mutta tuo Laurinniityntie ei kiinnosta yhtään. Lassila, hyi. En selitä enempää.

Vierailija
34/93 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi Laurinniityntien rivarit on hienoja ja hyvällä paikalla. Eivät mene huonotuloisille tms. Tiedän että esim. Vihervarpusentien (Tapanila) rivarit menivät akateemisille melkein kaikki, muutama sossutapaus näön vuoksi seassa. Niin se vain on, sen verran kalliita nuo uudiskohteet ovat rakentaa etteivät ota riskiä että asunto pilataan.

Ja imagosyyt myös...olen itse sairaanhoitaja ja meidän duunaritaustaiset sijoitetaan ihan selkeästi duunarialueelle kun taas johonkin Jakikseen sossutapaukset. Aivan selvä jako noissa asuntojen jaossa kun katsoo kuka missäkin asuu.

Vaihtopörssissä tämän huomaa hyvin. Katsokaa vaikka Facebook profiileja niiltä jotka asuvat vaikka Arabianrannassa. Ei siellä mitään työttömiä ole, akateemisia pätkätyöläisiä tai akateemisten alojen opiskelijoita. Sitten taas Kontulassa ihan eri profiilit.

Eli jos olet vaikka yh luokanope ja hait isompaa tuolta, voit saada. Duunari/työtön pariskunta tai perhe ei.

Ja onhan siinä sekin että vuokrat olivat korkeita, yli 1000 e kolmiosta kun olivat pihallisia joten niihin pääsevät ovat samaa porukkaa joilla on varaa asua vaikka VVO:lla. Jos on varaa niihin uudiskohteiden rivareiden vuokriin on varaa myös VVOn asuntoon. Joten ymmärrän ettei mitään sossuperhettä sinne oteta kun vuokra menee yhteiskunnan pussista.

Stadilla ei ole noita rivareita hyvällä alueella paljon ollut eikä ole ennestäänkään joten hakijat syynätään hyvin tarkkaan.

Hei yh sairaanhoitaja. Ihan hyvä joo että rivarit menee vain niille "paremmille" vuokralaisille (itse en ikinä ole kuolannut rivareiden perään...) tosin joskus tuo parempien vuokralaisten valinta voi mennä pahasti mönkään jos valitaan pelkästään tulojen ja koulutuksen perusteella. Itse olen varmaan työttömänä yksinhuoltajana alinta kastia Stadin asuntojen sosiaalisessa asteikossa ja taasen joku työssäkäyvä ylempänä. Ottais nyt tuon työssäkäyvän yksinhuoltajan täältä naapurustosta johonkin uudiskohteeseen niin päästäisiin eroon naapurista straight from hell eli ei nuo alkutiedot työttömyys-työssäkäynti paljon takaa sitä kuka häiriköi naapureita ja kuka ei.

Itse olen samaa meiltä siinä että oikein hirvittää kun hirveitä vuokria maksetaan perheille varsinkin niissä tapauksissa kun esim. työtön perhe asuu ylisuuressa asunnossa eli huoneita on jopa enemmän mitä henkilömäärä tyyliin neliössä asuu vain 2hlö ja viisiössä 3 jne... Sitten toiset saa kärvistellä tosi ahtaasti ja kärsiä siitä tilanpuutteesta ihan oikeasti. Ei ole enää kysymys tavaroiden mahtumisesta vaan ihmisten mahtumisesta. Sossu tyhmänä vielä maksaa näiden ylisuurissa asuvien vuokrat koska varsinkin jos kyseessä on kaupungin asunto niin vuokrat ovat vielä niin halvat että menevät vielä vuokranormien sisään ja vaikka eivät menisi niin monille maksetaan sossustaa myös ne ylisuuret vuokrat. Ei kai siinä henkilöllä ole mikään kiire muuttaa minnekään kohtuullisen kokoiseen ja halvempaan kun vuokrakin hoituu itsestään. Aika monelle perheelle (joka ei ole ainoataan veroeuroa tuonut elämänsä aikana kaupungille) maksetaan jopa reippaasti yli tonnin vuokria.

Vierailija
35/93 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alussa tuli tulorajat käyttöön myös vaihdoissa. Useat pariskunnat ovat jumissa isoissa perheasunnoissa. Lapset ovat jo lähteneet ja tyhjiä huoneita kaksikin. Eivät voi vaihtaa pienempään koska tulot ovat liian suuret.

Myös nuoret lapsiperheet ovat pulassa kun perhe on kasvanut,eivätkä mahdu enää entisiin neliöihin.

Vierailija
36/93 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kovilta vaikuttivat Laurinniityntien vuokrat...Kuitenkin pihat vain hieman parveketta isompia, yläkerrassa ei parveketta, ei omaa saunaa, lattioissa muovimatot, naapurissa perhekoti, pitkähkö matka kouluun...Tällä alueella toki rivitalot tai ainakin kohtuuhintaiset sellaiset ovat harvinaisia.

Vierailija
37/93 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samaa meiltä siinä että oikein hirvittää kun hirveitä vuokria maksetaan perheille varsinkin niissä tapauksissa kun esim. työtön perhe asuu ylisuuressa asunnossa eli huoneita on jopa enemmän mitä henkilömäärä tyyliin neliössä asuu vain 2hlö ja viisiössä 3 jne... Sitten toiset saa kärvistellä tosi ahtaasti ja kärsiä siitä tilanpuutteesta ihan oikeasti. Ei ole enää kysymys tavaroiden mahtumisesta vaan ihmisten mahtumisesta. Sossu tyhmänä vielä maksaa näiden ylisuurissa asuvien vuokrat koska varsinkin jos kyseessä on kaupungin asunto niin vuokrat ovat vielä niin halvat että menevät vielä vuokranormien sisään ja vaikka eivät menisi niin monille maksetaan sossustaa myös ne ylisuuret vuokrat. Ei kai siinä henkilöllä ole mikään kiire muuttaa minnekään kohtuullisen kokoiseen ja halvempaan kun vuokrakin hoituu itsestään. Aika monelle perheelle (joka ei ole ainoataan veroeuroa tuonut elämänsä aikana kaupungille) maksetaan jopa reippaasti yli tonnin vuokria.

Mä näkisin että viisainta olisi laittaa nämä kovemman vuokran stadin kämpät työssäkäyville, niille joilla on varaa se vuokra itse maksaa. Tuntuu väärältä että näihin  kalliisiin asuntoihin tulisi työttömiä/opiskelijoita yms, ja sitten sossu ja Kela maksaisi vuokrat. Verorahoilla. Jos ei omat tulot riitä maksuun, niin sitten tähtää halvempiin. Niin meidän työssäkäyvienkin täytyy tehdä.

38/93 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllypuron uusissa rivarikolmioissa oli vuokra vain reilu 700€, Tapaninkylässä ja Lassilassa yli tonnin. Kyllähän se kertoo siitä ettei niille alueille haluta mitään toimeentulon asiakkaita, kolmen hengen hyväksyttävä vuokrameno on 920€ minkä sossu suostuu maksamaan. Ihan tahallaan on tuollaiset vuokrat laitettu ja niihin otetaan vain työssäkäyviä... 

Vierailija
39/93 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AH kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos AH vastauksesta! Olisipa kiva tehdä jotain tilastoa siitä että miten nämä asunnot sitten jaetaan, ja millä perusteilla. Kun kaupunki ei semmosia julkista :)

Saanko kysyä miksi asutte eri osoitteissa? Ei siis ole pakko vastata jos kysymys on liian tunkeileva.

Siis lukiko tuo siellä stadin sivuilla? Yritin etsiä tuollaista tekstiä mutta en vaan löytänyt.. Voin toki olla vain sokeakin :DD

Joo siis minä ja mieheni ollaan erottu aikasemmin ja hän muutti erikseen. Kesällä hänen äiti muutti hänen luokseen; kun hänellä ei ollut asuntoa ja meillä lämpeni välit. Nyt sitten haemme saman tien isompaa huoneistoa, koska me viidelle tämä on jo aika ahdas, kaappi tilaa ei lainkaan ja varastoki on niin pieni että naurattaa. :) Nyt jos tuuri käy ja saataisiin laurinniityntieltä neljiö se olisi kuin lottovoitto :D

AH et kai vain kirjoita täällä kahtena persoonana? Nimittäin pisti silmään kun tuo yksi vierailija kirjoitti "neljiö" ja myös sinä? Tirsk!

Vierailija
40/93 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AH kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AH et kai vain kirjoita täällä kahtena persoonana? Nimittäin pisti silmään kun tuo yksi vierailija kirjoitti "neljiö" ja myös sinä? Tirsk!

Taitaa kirjoittaa.. :D Ja toi että saman miehen kanssa kolme lasta, mutta "asuvat erillään" mutta nyt on "välit lämmenneet" kuulostaa lähinnä tukien kusettamiselta, ei miltään muulta. Etenkin kun muija ite opiskelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän