Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stadin asunnot, Laurinniityntie

30.01.2017 |

Ei vitsi tästä en voinut olla kirjoittamatta. :D Me olemme 5 hengen perhe ja asutaan itä-Helsingissä. Nyt etimme isompaa asuntoa ja olemme hakeneet sekä Jakomäen uudiskohteeseen
, että lauriniityntieltä. Jakomestä ei tosiaan kuulunut mitään, joten sieltä tuskin saatiin. Odotamme nyt jännityksellä, että kuuluuko tuolta mitää. Kuka muu on hakenut tai saanut uudiskohteesta asuntoa.? Miten telle ilmoitettiin ja oliko millaiset perustelut asunnolle? :D

Kommentit (93)

1/93 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

2/93 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan myönnä hakeneensa tuonne :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haettiin kanssa molempiin. Soitin stadin asunnoille ja sanoivat että Jakomäen kaikkia asuntoja ei ole vielä jaettu, vaan niitä jaetaan helmikuun loppuun asti. Stadin asuntojen sivuilla sanottiin noista Lassilan asunnoista että ne jaetaan helmikuunloppuun mennessä, mutta se asiakaspalvelija sanoi että toi Jakomäki työllistää niin paljon että varmaan menee maaliskuun loppuun noiden Lassilan kämppien kanssa. Saa nähdä saadaanko kummastakaan, tuskin. Harmittaa vähän että piti hommata kallis isännöitsijänlausunto että pääsi mukaan noihin asuntoarpajaisiin, ja silti saattaa olla tyhjä arpa :(

4/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUdiskohteeseen ei vaadita isännöitsijän lausuntoa 

Vierailija
5/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yks virkailija sanoi että tarvitsee ja toinen sanoi ettei tarvitse. Hekan sivuilla lukee vaan että hakemus aktivoituu vasta kun tuo on toimitettu, eikä sanota mitään uudiskohteista. En halunnut ottaa riskiä kun informaatio on näin ristiriitaista.

Vierailija
6/93 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te muut hakijat millasessa rahallisessa tilanteessa? Eli käytekö töisä, opiskeletteko, vai ootteko pienten lasten kanssa kotona? Paljonko teillä on tulot yhteensä?

Meillä ollaan miehen kanssa molemmat töissä, ja tulot yhteensä ennen veroja n. 3900e, sen lisäksi kaksi alle kouluikästä lasta. Haettiin isompaa kolmiota tai nelijötä.

7/93 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on viisi Kolme lasta ja minä ja lasten isä. isä asuu toisessa osoitteessa tällähetkellä, mutta nytten haetaan isompaa asuntoa, kun ei tässä kolmiossa viisi mahdu olemaan. Upotaan tavaroitten sekaan, ei siis ole tarpeeksi tilaa tavaroille/vaatteille. Itse olen opiskelija ja miehelläni on oma yritys. Tuloja itselläni on 0 tällä hetkellä ja mieheni tulot ovat vaihtelevia tarkkaa ei voi sanoa. Isännöitsijän lausunto siis menee näin.

Jos teet normaali hakemuksen stadin asunnon vaihtajana, sinun tulee silloin toimittaa isännöitsijän lausunto koska haet silloin myös muihin asuntoihin. Jos haet vain ja ainoastaan uudiskohteisiin siihen ei tarvitse, mutta tällöin tarvii ilmoittaa asiasta erikseen soittamalla.Itse en nimittäin nähnyt hakemuksessa sitä kohdetta että voi valita vain uudiskohde. Tämän takia moni hakija mokaa hakemuksessaan ja ei ole osallisena asunnon hakijana.

Vierailija
8/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AH vastauksesta! Olisipa kiva tehdä jotain tilastoa siitä että miten nämä asunnot sitten jaetaan, ja millä perusteilla. Kun kaupunki ei semmosia julkista :)

Saanko kysyä miksi asutte eri osoitteissa? Ei siis ole pakko vastata jos kysymys on liian tunkeileva.

Siis lukiko tuo siellä stadin sivuilla? Yritin etsiä tuollaista tekstiä mutta en vaan löytänyt.. Voin toki olla vain sokeakin :DD

Vierailija
9/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös on haku jakomäkeen.. Tarvitsemme 4h+k kun meitä on 5 kolmiossa. Minä olen kotihoidontuella vielä syksyyn ja sitten menen töihin, mies on töissä. Vaihtopörssin kautta on haettu yli vuosi mutta ihmisillä tuntuu välillä olevan hiukan liian kovat vaatimukset siellä... Meidän kolmio on siis ihan siisti ja perusvarusteltu koti hyvien kulkuyhteyksien varrella mutta ei vaan nappaa. En muuttaisi itse tästä jossei tarvittaisi tilaa lisää.

Vierailija
10/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös on haku jakomäkeen.. Tarvitsemme 4h+k kun meitä on 5 kolmiossa. Minä olen kotihoidontuella vielä syksyyn ja sitten menen töihin, mies on töissä. Vaihtopörssin kautta on haettu yli vuosi mutta ihmisillä tuntuu välillä olevan hiukan liian kovat vaatimukset siellä... Meidän kolmio on siis ihan siisti ja perusvarusteltu koti hyvien kulkuyhteyksien varrella mutta ei vaan nappaa. En muuttaisi itse tästä jossei tarvittaisi tilaa lisää.

Meillä sama juttu. Ihmiset haluaa uuden veroista asuntoa, uudesta talosta.. ja sitten pienellä vuokralla. Me ollaan asuttu tässä jo 8vuotta, että tottakai elämisen jälkiä jo on. Isännöitsijän mukaan tämä on keskimääräistä paremmassa kunnossa, mutta silti. Meidän asunto on aivan täydellisellä paikalla, ja muuten olisi hyvä asua, mutta makkarit on niin pieniä. Meillä on vauva tulossa eikä huoneeseen mahdu pinnasänkyä. Voi huokaus.

Vierailija
11/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu. Ihmiset haluaa uuden veroista asuntoa, uudesta talosta.. ja sitten pienellä vuokralla. Me ollaan asuttu tässä jo 8vuotta, että tottakai elämisen jälkiä jo on. Isännöitsijän mukaan tämä on keskimääräistä paremmassa kunnossa, mutta silti. Meidän asunto on aivan täydellisellä paikalla, ja muuten olisi hyvä asua, mutta makkarit on niin pieniä. Meillä on vauva tulossa eikä huoneeseen mahdu pinnasänkyä. Voi huokaus.

Meillä kanssa sanoi isännöitsijä että tosi siisti huoneisto. Ja onhan tää. Välillä iskee epätoivo joo kun tota pörssiä selaa, nää on kuitenkin "vaan" kaupungin asuntoja joten minä en ainakaan ala omaan piikkiin mitään esim. lattioita asentamaan (kun on näitä vain laminaatti/parketti kelpaa ihmisiäkin) Tää meidän muovimatto on ihan virheetön ja siisti kuitenkin vakkei joo mikään hienoin lattiamateriaali ole tosiaan. Huokaus täältäkin.

Vierailija
12/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa sanoi isännöitsijä että tosi siisti huoneisto. Ja onhan tää. Välillä iskee epätoivo joo kun tota pörssiä selaa, nää on kuitenkin "vaan" kaupungin asuntoja joten minä en ainakaan ala omaan piikkiin mitään esim. lattioita asentamaan (kun on näitä vain laminaatti/parketti kelpaa ihmisiäkin) Tää meidän muovimatto on ihan virheetön ja siisti kuitenkin vakkei joo mikään hienoin lattiamateriaali ole tosiaan. Huokaus täältäkin.

Mun mielestä sais nää kermaperseet mennä VVO:lle tai jonnekin muualle kovanrahan asuntoihin sitte.

Nää on tosiaan stadin asuntoja ja tarkotettu meille persaukisille. Ja mun mielestä ne tulot pitäs tarkistaa niiltäkin jotka jo asuu stadin kämpässä. Täällä meidänkin taloissa asuu hyvätulosia vanhempia pariskuntia 4h ja 5h +keittiöissä, mutta eivät aio muuttaa pois koska eivät sais enää stadin asuntoa ku on hyvät tulot. Ja sit me tarvitsevat jäädään ilman. Kiukuttaa.

Vierailija
13/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo asunnot menee maahanmuuttajille. Tuolla on vain isoja asuntoja, ei suomalaiset niitä tarvitse. Sinnemäki valitsee asukkaat itse.

Vierailija
14/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sais nää kermaperseet mennä VVO:lle tai jonnekin muualle kovanrahan asuntoihin sitte.

Nää on tosiaan stadin asuntoja ja tarkotettu meille persaukisille. Ja mun mielestä ne tulot pitäs tarkistaa niiltäkin jotka jo asuu stadin kämpässä. Täällä meidänkin taloissa asuu hyvätulosia vanhempia pariskuntia 4h ja 5h +keittiöissä, mutta eivät aio muuttaa pois koska eivät sais enää stadin asuntoa ku on hyvät tulot. Ja sit me tarvitsevat jäädään ilman. Kiukuttaa.

Toi on kyllä väärin! Suuret ikäluokat taas lypsämässä muiden kustannuksella! Me ollaan jopa välillä mietitty että onko meidän lähdettävä itse johonkin vvolle tms. Ollaan keskituloisia duunareita /alempia toimihenkilöitä eli tulisihan se ihan saatanan kalliiksi se asuminen vvolla esim ja nehän nostelee ihan mielivaltaisesti niitä vuokriakin eikä sielläkään hirveästi niitä neliöitä ole.

Vierailija
15/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä väärin! Suuret ikäluokat taas lypsämässä muiden kustannuksella! Me ollaan jopa välillä mietitty että onko meidän lähdettävä itse johonkin vvolle tms. Ollaan keskituloisia duunareita /alempia toimihenkilöitä eli tulisihan se ihan saatanan kalliiksi se asuminen vvolla esim ja nehän nostelee ihan mielivaltaisesti niitä vuokriakin eikä sielläkään hirveästi niitä neliöitä ole.

Meilläkään ei varaa olisi VVo:n asuntoihin vaikka töissä käydäänkin. Palkat sen verta isoja että ei saada mitään tukia, mutta kuitenkin niin pieniä että vuokran jälkeen ei nytkään meinaa käteen jäädä juuri mitään vaikka asutaankin stadin asunnossa. Mua niin vatuttaa kun valtio tukee satoa ja vvota, ja silti ne saa pitää kiskurivuokria. Että sijoittajat saa kivat tilipussit.

Mutta kyllä mua sekin v*tuttaa kun sossu ja kela maksaa vuodesta toiseen samojen ihmisten vuokrat, eikä ne joudu miettimään että onko varaa asua jossain... Minun verorahoilla..

Vierailija
16/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija, sain jakomäentieltä kämpän... :)

18/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos AH vastauksesta! Olisipa kiva tehdä jotain tilastoa siitä että miten nämä asunnot sitten jaetaan, ja millä perusteilla. Kun kaupunki ei semmosia julkista :)

Saanko kysyä miksi asutte eri osoitteissa? Ei siis ole pakko vastata jos kysymys on liian tunkeileva.

Siis lukiko tuo siellä stadin sivuilla? Yritin etsiä tuollaista tekstiä mutta en vaan löytänyt.. Voin toki olla vain sokeakin :DD

Joo siis minä ja mieheni ollaan erottu aikasemmin ja hän muutti erikseen. Kesällä hänen äiti muutti hänen luokseen; kun hänellä ei ollut asuntoa ja meillä lämpeni välit. Nyt sitten haemme saman tien isompaa huoneistoa, koska me viidelle tämä on jo aika ahdas, kaappi tilaa ei lainkaan ja varastoki on niin pieni että naurattaa. :) Nyt jos tuuri käy ja saataisiin laurinniityntieltä neljiö se olisi kuin lottovoitto :D

Vierailija
19/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Laurinniityntien rivarit on hienoja ja hyvällä paikalla. Eivät mene huonotuloisille tms. Tiedän että esim. Vihervarpusentien (Tapanila) rivarit menivät akateemisille melkein kaikki, muutama sossutapaus näön vuoksi seassa. Niin se vain on, sen verran kalliita nuo uudiskohteet ovat rakentaa etteivät ota riskiä että asunto pilataan.

Ja imagosyyt myös...olen itse sairaanhoitaja ja meidän duunaritaustaiset sijoitetaan ihan selkeästi duunarialueelle kun taas johonkin Jakikseen sossutapaukset. Aivan selvä jako noissa asuntojen jaossa kun katsoo kuka missäkin asuu.

Vaihtopörssissä tämän huomaa hyvin. Katsokaa vaikka Facebook profiileja niiltä jotka asuvat vaikka Arabianrannassa. Ei siellä mitään työttömiä ole, akateemisia pätkätyöläisiä tai akateemisten alojen opiskelijoita. Sitten taas Kontulassa ihan eri profiilit.

Eli jos olet vaikka yh luokanope ja hait isompaa tuolta, voit saada. Duunari/työtön pariskunta tai perhe ei.

Ja onhan siinä sekin että vuokrat olivat korkeita, yli 1000 e kolmiosta kun olivat pihallisia joten niihin pääsevät ovat samaa porukkaa joilla on varaa asua vaikka VVO:lla. Jos on varaa niihin uudiskohteiden rivareiden vuokriin on varaa myös VVOn asuntoon. Joten ymmärrän ettei mitään sossuperhettä sinne oteta kun vuokra menee yhteiskunnan pussista.

Stadilla ei ole noita rivareita hyvällä alueella paljon ollut eikä ole ennestäänkään joten hakijat syynätään hyvin tarkkaan.

T: se yh sairaanhoitaja

Vierailija
20/93 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi Laurinniityntien rivarit on hienoja ja hyvällä paikalla. Eivät mene huonotuloisille tms. Tiedän että esim. Vihervarpusentien (Tapanila) rivarit menivät akateemisille melkein kaikki, muutama sossutapaus näön vuoksi seassa. Niin se vain on, sen verran kalliita nuo uudiskohteet ovat rakentaa etteivät ota riskiä että asunto pilataan.

Ja imagosyyt myös...olen itse sairaanhoitaja ja meidän duunaritaustaiset sijoitetaan ihan selkeästi duunarialueelle kun taas johonkin Jakikseen sossutapaukset. Aivan selvä jako noissa asuntojen jaossa kun katsoo kuka missäkin asuu.

Vaihtopörssissä tämän huomaa hyvin. Katsokaa vaikka Facebook profiileja niiltä jotka asuvat vaikka Arabianrannassa. Ei siellä mitään työttömiä ole, akateemisia pätkätyöläisiä tai akateemisten alojen opiskelijoita. Sitten taas Kontulassa ihan eri profiilit.

Eli jos olet vaikka yh luokanope ja hait isompaa tuolta, voit saada. Duunari/työtön pariskunta tai perhe ei.

Ja onhan siinä sekin että vuokrat olivat korkeita, yli 1000 e kolmiosta kun olivat pihallisia joten niihin pääsevät ovat samaa porukkaa joilla on varaa asua vaikka VVO:lla. Jos on varaa niihin uudiskohteiden rivareiden vuokriin on varaa myös VVOn asuntoon. Joten ymmärrän ettei mitään sossuperhettä sinne oteta kun vuokra menee yhteiskunnan pussista.

Stadilla ei ole noita rivareita hyvällä alueella paljon ollut eikä ole ennestäänkään joten hakijat syynätään hyvin tarkkaan.

T: se yh sairaanhoitaja

Joo toi on totta, että varsinkaan rivareihin ei laiteta roskasakkia. Tuossa pihamme toisella puolen on yhdeksän asunnon rivari, kaupungin asuntoja. Vain yhdessä on joku sossuperhe, muut ovat normaalin näköistä työssäkäyvää väkeä. Vuokrahan noissa on yli tonnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi