Miksiköhän ei saada 700-1000 euron lainaa mistään?
Sattui gigantissa nolo kämmi, kun oli tarkoitus maksaa pesukone rahoituksella, mutta myyjä sanoi ettei hakemus mene läpi. Hieman hoomoilasena siinä oltiin, mies soitti rahoitusyhtiölle ja sieltä tuli ympäripyöreä vastaus asiakasprifiileista ja tilastoista. Ymmärsin siitä että koska miehellä on pienet tulot (2000e brutto /kk), niin hylky voi tulla jos heillä on jo liikaa luottoja annettu sille profiilille. Tai jotain. Virkailija myös tarkasti miehen luottotiedot ja totesi heti ettei niissä ole vikaa (eikä ole koskaan ollutkaan).
Kotona sitten koitettiin vielä omasta pankista joustoluottoa ja klarnalta ostaa laskulla, mutta nekään ei menneet läpi??!
Miehen tiedoilla siis yritimme, koska hänellä vakipaikka, 10 vuotta ollut jo, säännölliset tulot, 0e muuta velkaa.
Tilanne ei nyt ole katastrofaalinen, on meillä säästöjä vähän jotta saadaan se uusi kone, mutta jäin silti vaan miettimään mistä voisi johtua... :/ tuli ihan kakkosluokan kansalaisolo miehelle.
Kommentit (25)
Onko mies joskus laittanut omiin tietoihinsa luottokiellon? Itse sain nimittäin aikoinaan Veikon koneessa tonnin luoton (nostoraja siis tuli vastaan, maksoin heti pois ja leikkasin sittemmin kortin), vaikka säännölliset tulot n. 1600€/kk.
meillä oli samanlainen tilanne, mutta meillä oli turvakielto, jolloin asuinpaikkaa ei pystytty vahvistamaan.
En kyllä osaa sanoa mikä teidän tilanteessa on??
Miksi maksaa osissa korkojen kera kun voi säästää ja maksaa kerralla.
Mutta joo onhan se minustakin todella väärin että jos ei ole eläessään ikinä töppäillyt raha-asioiden kanssa niin rangaistaan siitä että on pieni palkka ja joku aivan eri ihminen ei ole osannut hoitaa asioitaan. En tiedä voiko tuosta valittaa mihinkään. Epäilen.
Miehellä liikaa luottoja? Kyllä mä sain 600€ pesukoneen osamaksulla ja olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä liikaa luottoja? Kyllä mä sain 600€ pesukoneen osamaksulla ja olen työtön.
Kokeilkaa lindorff investillä, esim. verkkokauppa.comista.
Mulla ei oo ainakaan tuloja edes kyselty..ei Klarnassa eikä Lindorffilta. Hetulla kattoivat luottotiedot ja sit saa tai ei saa.
Nyt viimeistään alatte säästämään, että on ennen pitkää varaa ostaa käteisellä.
Nokun ei ole luotonluottoa. Velaton mies. Eikä pitäisi olla mitään omaehtoista luottoestoa, tai kai se virkailija olisi siitä sanonut kun ne luottotiedot tarkisti? Mutta siis ei mies sellaista kyllä ole edes laittanut koskaan... Muita menoja ei kysytty, paitsi asumismuotoa ja me asumme vuokralla (vuokra alle 800e).
Miksi kummassa olisitte ottaneet lainan ja maksaneet korkoja??? Jos oli varaa maksaakin.
Säästäkää nyt ne kk lyhennykset sinne säästötilille ja korot kans
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummassa olisitte ottaneet lainan ja maksaneet korkoja??? Jos oli varaa maksaakin.
Säästäkää nyt ne kk lyhennykset sinne säästötilille ja korot kans
Koska lainakulut korkoineen olisi ollut vain n. 30-50e laina-ajalle rahoitusyhtiöstä riippuen, ja ensisijaisesti ei haluttu kajota säästöihin kun niitä on vähän ja olen vielä hoitovapaalla. Kyllä me säästää osataan, mutta hoitovapaa nyt on oma tilanteensa eikä säästöön jää yhtä paljon kuin normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Kokeiles tuolta:
https://www.banknorwegian.fi/Laina/Lainaa-rahaa
Varmaan saatte.
Mitään näitä pikavippijuttuja ei koitettu, kun niissä tuntuu olevan isot kulut ja vähän kierot systeemit.
Vivuksesta saa pikavippiä! Korko kyllä aivan järkyttävä! Jouduin ottamaan tommosen asuntoon takuuvuokraan. Otin 1770€ joka muuttu 2030€ ja jouduin siirtämään eräpäivää kuukaudella ni sekin makso jotain 260€ ja kuun alussa sain maksettua koko paskan pois ja jouduin taas ottamaan 550€ jolla elän tän kuukauden josta pitää maksaa 580€ takasin. Nyt huomenna jännätään, et pitääkö ottaa vielä 100-200€ ens kuulle ennen kun tilanne normalisoituu. Mutta pakko oli ottaa, kun olin työtön ennen kuin muutin hesaan työn perässä, niin muualta ei irronnut tommosia lukuja.
Mulla oli myös Gigantissa ongelmia, kun ostin tietsikan. Tarjosivat jotain korttia ja sain sillä alennusta, eikä mennyt korkoa.
Laskua ei kuulunut ja parin kuukauden päästä soittivat, ettei hakemus mene läpi ja tarkastivat vielä tietoja ja siitä 1-2,kk päästä tuli lasku ja nyt ilmoittivat, että ole maksanut liikaa 0,49€, vaikka maksoin ihan oikein summan. Ihme touhua siellä.
Mulla on velkaa 0€ ja on varallisuutta ja palkka- ja pääomatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeiles tuolta:
Varmaan saatte.
Mitään näitä pikavippijuttuja ei koitettu, kun niissä tuntuu olevan isot kulut ja vähän kierot systeemit.
Pikavippijuttuja :D
Ne on kaikki ihan samaa paskaa rahoitusyhtiöstä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeiles tuolta:
Varmaan saatte.
Pikavippijuttuja :D
Ne on kaikki ihan samaa paskaa rahoitusyhtiöstä riippumatta.
No ei taida olla jos korkoja ja kuluja vertailet? Toki noita vippejä on joka lähtöön niitäkin.
Mutta siis nyt saatiin klarnalla menemään läpi ja pakko tunnustaa oma uunous! Koitettiin siis tilata konetta, klarnan maksulla gigantista. Muutetaan ylihuomenna ja laitettiin toimituspaikaksi se uusi osoite tietysti kun kone sinne tulee. Monta kertaa yritettiin ja hylkyä pukkas. Sit tajuttiin laittaa siihen vanha (tai siis tämä vielä 1,5 päivän ajan voimassaoleva) osoite niin johan meni läpi... klarnan järjestelmä tietty luuli että joku yrittää miehen tiedoilla tilata kamaa omaan osoitteeseen, kun eihän se meidän uusi osoite ole vielä mihinkään päivittynyt maistraatin/postin kautta... heh. Voi hyvää päivää....
Vierailija kirjoitti:
Vivuksesta saa pikavippiä! Korko kyllä aivan järkyttävä! Jouduin ottamaan tommosen asuntoon takuuvuokraan. Otin 1770€ joka muuttu 2030€ ja jouduin siirtämään eräpäivää kuukaudella ni sekin makso jotain 260€ ja kuun alussa sain maksettua koko paskan pois ja jouduin taas ottamaan 550€ jolla elän tän kuukauden josta pitää maksaa 580€ takasin. Nyt huomenna jännätään, et pitääkö ottaa vielä 100-200€ ens kuulle ennen kun tilanne normalisoituu. Mutta pakko oli ottaa, kun olin työtön ennen kuin muutin hesaan työn perässä, niin muualta ei irronnut tommosia lukuja.
Et sitten yhtään kalliimpaa lainapaikkaa keksinyt? Niitä ei taida löytyä kuin kolme tästä koko maailmasta. :D
Kai tajuat että tuossa sua viedään ihan kunnolla naruun ja jos et maksa nopeasti poies, niin ei laula kukko, ei kunnian ainakaan. Häpeän ja epätoivon kukko sen sijaan saattaa naurun tirskauttaa, kun menit ja pikavipin otit. Tein saman virheen ja suosittele vihamiehellenikään samaa ruljanssia. Euroloani oli tässä mun tapauksessani kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
No ei taida olla jos korkoja ja kuluja vertailet? Toki noita vippejä on joka lähtöön niitäkin.
Mutta siis nyt saatiin klarnalla menemään läpi ja pakko tunnustaa oma uunous! Koitettiin siis tilata konetta, klarnan maksulla gigantista. Muutetaan ylihuomenna ja laitettiin toimituspaikaksi se uusi osoite tietysti kun kone sinne tulee. Monta kertaa yritettiin ja hylkyä pukkas. Sit tajuttiin laittaa siihen vanha (tai siis tämä vielä 1,5 päivän ajan voimassaoleva) osoite niin johan meni läpi... klarnan järjestelmä tietty luuli että joku yrittää miehen tiedoilla tilata kamaa omaan osoitteeseen, kun eihän se meidän uusi osoite ole vielä mihinkään päivittynyt maistraatin/postin kautta... heh. Voi hyvää päivää....
Meille on käynyt muuten noin ja ikävä soppa tuosta syntyi. Kesti lopulta 10 vuorokautta että saatiin tiskikone kämpille pikkukämmien takia.
Vierailija kirjoitti:
---Tilanne ei nyt ole katastrofaalinen, on meillä säästöjä vähän jotta saadaan se uusi kone.
okei. Jos tämä tosiaan pitää paikkansa ja teillä tuo raha siis, on niin miksi silti haluatte hankkia jotain rahoitusluotolla ja maksaa siitä kalliit korot ja lainankäsittelykulut? Kertamaksulla tuo laite on heti oma ja lisäksi saatte sen paljon halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---Tilanne ei nyt ole katastrofaalinen, on meillä säästöjä vähän jotta saadaan se uusi kone.
okei. Jos tämä tosiaan pitää paikkansa ja teillä tuo raha siis, on niin miksi silti haluatte hankkia jotain rahoitusluotolla ja maksaa siitä kalliit korot ja lainankäsittelykulut? Kertamaksulla tuo laite on heti oma ja lisäksi saatte sen paljon halvemmalla.
Kaikilla ei vaan ole kaikki muumit laaksossa. Tilillä on rahaa, mutta sitä ei haluta käyttää -> Otetaan pikavippi ja sitten meuhkataan, kun korot ovat kovat. Mitä ihmettä, mistäköhän moinen voisi johtua? Tämä on varsin kummallista. "TSIISUS, pikavipithan pitäisi kieltää, eihän tälläistä voi tapahtua! Kokonaista kaksikymmentä euroa korkoa". Sitten joku terävä päättää ja ottaa uuden pikavipin että saa vanhan maksettua. Tästä on Suomen kolmesataaviiskyttuhatta maksuhäiriöistä tehty. Tyhmyydestä, ahneudesta ja tyhmyydestä kerran vielä. Voi herregyyd.
Onko menoja sitten vain liikaa? Miksi ette kokeilleet yhteistä lainaa?